ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه 2.0 اپلیکیشن Google Contacts با ظاهر و قابلیت هایی جدید منتشر شد

اپلیکیشن Google Contacts که برای مدیریت مخاطبین در اندروید طراحی شده، طی سال های گذشته تغییرات زیادی به خود ندیده است. البته شاید نیازی به این کار نبوده چرا که فقط برای انجام وظیفه ساده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۵

اپلیکیشن Google Contacts که برای مدیریت مخاطبین در اندروید طراحی شده، طی سال های گذشته تغییرات زیادی به خود ندیده است. البته شاید نیازی به این کار نبوده چرا که فقط برای انجام وظیفه ساده ای طراحی شده: این که مخاطبین شما را در خود ذخیره کند.

اما این مسائل باعث نشده اند که گوگل از ارائه به روز رسانی برای این اپلیکیشن دست بکشد. سال گذشته غول موتورهای جستجو منوی کشویی و امکان ممزوج کردن مخاطبین را به Contacts اضافه کرد. اما حالا و با ارائه نسخه 2.0 شاهد رابط کاربری بهتر و تغییراتی در شیوه ذخیره شدن مخاطبین هستیم.

طراحی جدید

نسخه 2.0 اپلیکیشن تغییرات بسیار کوچکی در رابط کاربری به خود دیده تا تجربه کاربری آن ارتقاء یابد. فهرست مخاطبین در این نسخه تفاوتی با نسخه قبلی نکرده، اما منوی کشویی به گزینه ای برای جابجایی میان حساب های کاربری مجهز شده است.

در نسخه های قبلی، اپلیکیشن تمام مخاطبین از تمام حساب های کاربری گوگل همگام سازی شده را در یک محل به نمایش می گذاشت. حالا امکانی فراهم شده که بتوانید در عین دسترسی به همه آن ها، مخاطبین مربوط به هر حساب کاربری را از یکدیگر تفکیک کرده و به طور جداگانه مشاهده کنید. اما تغییر دیگر در صفحه مربوط به هر مخاطب انجام گرفته و حالا به جای این که آیکن هر مخاطب نصف صفحه را بگیرد، در یک دایره جمع و جور به نمایش در می آید.

 

همچنین منوی اپ امکان لینک کردن مخاطبین را حذف کرده، اما به یک گزینه Move مجهز شده تا بتوان به وسیله آن مخاطبین را به حساب های کاربری گوگل دیگر فرستاد. ضمنا گزینه ویرایش هم به دکمه شناور تعاملی منتقل شده است.

تغییرات دیگر

اما در بخش تنظیمات، از این پس وقتی که خواهان انتقال مخاطبین باشید امکان تعیین حساب کاربری را هم خواهید داشت. Contacts 2.0 ضمنا از کانال های نوتیفیکیشن اندروید O هم پشتیبانی به عمل می آورد.

مورد بعد این که صفحه خوش آمدگویی اپلیکیشن هم تغییر کرده و به محض ورود به Contacts، با تصویر زیر مواجه می شوید:

از تصویر بالا مشخص است که اپلیکیشن می تواند به طور خودکار از  کلیه مخاطبین نسخه پشتیبان تهیه کند. برای دانلود فایل APK این نسخه از اپ مخاطبین گوگل می توانید همین حالا به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی