ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستاورد تازه Salesforce؛ الگوریتم خلاصه کردن متون با استفاده از یادگیری ماشینی

اخیراً افراد مدت زمان زیادی از وقت خود را صرف خواندن ایمیل ها، مقالات و یا پست های شبکه های اجتماعی می کنند و این روند روز به روز در حال افزایش است. حالا محققان ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

اخیراً افراد مدت زمان زیادی از وقت خود را صرف خواندن ایمیل ها، مقالات و یا پست های شبکه های اجتماعی می کنند و این روند روز به روز در حال افزایش است. حالا محققان «Salesforce» موفق به توسعه الگوریتمی شده اند که با استفاده از یادگیری ماشینی می تواند خلاصه ای «بسیار جامع و دقیق» از متن اولیه را در اختیار کاربر قرار دهد.

گفتنی است طبق ادعای کمپانی «Salesforce»، مطالعات محققان آنها به دو دستاورد مهم منتهی شده که یکی از آنها «مدل همبافتی و ابداع» بوده و دیگری «مدل هایی برای یادگیری خلاصه کردن». این دو دستاورد به دانشمندان کمک کرده تا الگوریتمی توسعه دهند که از متون طولانی، خلاصه هایی دقیق و معنی دار تهیه می کند.

در همین راستا توسعه دهندگان عنوان کرده اند که الگوریتم آنها از دو طریق به صورت خودکار متون را خلاصه می کند. در روش اول که «استخراج» نام دارد، کامپیوتر از واژه هایی که در متن وجود دارند استفاده می کند که زیاد انعطاف پذیر نیست.

این الگوریتم از دو روش «استخراج» و «برداشت» برای خلاصه کردن متون استفاده می کند

اما در متد دیگر که «برداشت» نامیده می شود، هوش مصنوعی قادر است از کلماتی جدید هم بهره بگیرد اما برای این منظور می بایست مقاله اصلی را به قدر کافی درک کرده باشد تا بتواند کلماتی مناسب انتخاب کند. در اینجاست که یادگیری ماشینی وارد عمل شده و از پردازش تعداد بسیار زیادی از مثال ها و جملات، سیستم را قادر می سازد تا در متن خلاصه شده اش، کلمات تازه ای را وارد کند.

همچنین لازم به ذکر است که الگوریتم مذکور در ساختار خود از دو روش «یادگیری تقویتی» و «آموزش معلم» برای یادگیری و بهبود نتایج خود بهره می برد که در آزمایشات نتایجی بسیار درخور توجه را نشان داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی