ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آخرین اطلاعات از پرونده تقلب دیزلی فولکس واگن؛ چالش بزرگترین خودروساز جهان ادامه دارد

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ شرکت فولکس واگن توسط آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا متهم به نقض قانون هوایی پاک و انجام تقلب در تست تشخیص دهنده آلایندگی در ۱۱ میلیون خودرو شد. این کمپانی بعدها ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ شرکت فولکس واگن توسط آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا متهم به نقض قانون هوایی پاک و انجام تقلب در تست تشخیص دهنده آلایندگی در ۱۱ میلیون خودرو شد.

این کمپانی بعدها با پذیرش این اتفاق اقرار کرد که در هزاران خودروی دیزلی خود دستگاه‌های نصب کرده است که می توانند در تست تعیین کننده میزان آلایندگی تغییر ایجاد کرده و با محدود کردن عملکرد موتور  نتایج این تست را به صورت نادرست نشان دهند.

با وجود حل و فصل نسبی این موضوع بین فولکس واگن و مقامات دولتی ایالت متحده و قبول پرداخت غرامت توسط این کمپانی به مبلغ ۱۶.۷ بیلیون دلار برای اتهامات مدنی و ۲.۸ بیلیون دلار برای اتهامات کیفری بازهم مقامات دولتی در بسیاری از کشورها منجمله در آلمان در حال انجام تحقیق و تفحص در این راستا هستند.

این شرکت خودروساز المانی از آن زمان تا کنون درگیر این رسوایی بزرگ (دیزل گیت) است. در تازه ترین اخبار مربوط به این اتفاق سهامداران این شرکت بسیار نگران عواقب حقوقی دیزل گیت در آمریکا هستند و در مجمع عمومی سالیانه، مدیران فولکس واگن را سوال پیچ کرده و مورد انتقاد شدید قرار دادند.

رئیس هیئت مدیره این شرکت، هانس دیتر پوچ در جلسه ای که در هانور برگزار شد بیان کرد که وسیع ترین تحقیق در طول تاریخ کاری آلمان مربوط به رسوایی دیزل گیت است که بعلت توافق با مقامات آمریکایی اجازه منتشر کردن اطلاعات مربوط به آن وجود ندارد.

نماینده گروه سهامداران فولکس واگن ضمن انتقاد از نحوه مدیریت در این شرکت یادآوری کرد که به وجود اوردن فضای خفقان، ایجاد ترس و استرس و سکوت که  طبیعتا به دنبال آنها می آید از عوامل مهمی هستند که نقش اساسی در این رسوایی داشته اند.

وی همچنین معتقد بود که تنها راه باز پس گیری اعتماد از دست رفته سهامداران و بازگشت مشتریان انتشار گزارش بازرسان است چراکه پس از آن مشخص خواهد شد که آیا این کمپانی همچنان به موفقیتهای قبلی خود ادامه خواهد داد؟

بر اساس اخبار هفته ­نامه WirtschaftsWoche مقامات آلمانی در حال جستجو و تحقیق در رابطه با مدیر عامل شرکت فولکس واگن ماتیس مولر هستند.

این تحقیقات در رابطه با یافتن نقش مولر در پخش شدن خبر این رسوایی است. دادستان عمومی شهراشتوتگارت آلمان نیز به دنبال رسیدگی و تحقیق در مورد پرونده مولر در رابطه با دستکاری و جابجایی بازار خودرو و مرتبط شدن این موضوع با رسوایی این شرکت است. این اولین باریست که پای مولر به تحقیقات مربوط به رسوایی فولکس واگن باز شده است.

شرکت فولکس واگن در ارائه اهداف و برنامه های سالانه خود اعلام کرد که قصد تمرکز بر روی باتری‌های مربوط به حوزه خودروهای الکتریکی و برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ خودرو الکتریکی جدید تا سال ۲۰۱۸ و ۳۰ خودروی دیگر تا سال ۲۰۲۵ دارد و همچنین سرمایه این کمپانی در ۵ سال آینده برای تحقیقات مربوط به حوزه سوخت های جایگزینی مثل باتری های الکترونیکی نزدیک به ۱۰ بیلیون دلار خواهد بود.

مدیران فولکس واگن می گویند که آمادگی لازم برای حذف و کاهش تولید موتورهای دیزلی و بنزینی را ندارند و پیش بینی آنها برای آینده، ادامه و نگهداری حتمی این موتور هاست.

آنها همچنین مهتقدند که موتورهایی که براساس احتراق داخلی کار می کنند نه به عنوان بخشی از مشکل که در درجه اول به عنوان بخشی از راه حل در نظر گرفته می شوند.

مدیران فولکس واگن به سهامداران خود این اطمینان خاطر را  دادند که مشکلات مکانیکی و نرم افزاری ۲.۳ میلیون خودرو یعنی حدود نیمی از خودروهای دیزلی در اروپا برطرف شده و این خودروها به روز رسانی شده اند.

این رسوایی صنعت خودروسازی در تمام جهان را تحت فشار قرار داد چرا که پس از آن بسیاری از دولت ها به دنبال معرفی آزمونی سخت گیرانه تر برای موتورهای دیزلی هستند و تردد خودروهای گازوییل سوز نیز ممکن است در برخی از شهرها ممنوع شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این که کار VW اشتباه بوده شکی نیست. اما لذتی رانندگی که با دیزلی هست با بنزین نیست. تجربه شخصی خودم با دیزل توربو خیلی حال کردم

مطالب پیشنهادی