ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار بروز رسانی تازه برای آیفون، مک و اپل واچ با تمرکز بر رفع مشکلات امنیتی

دوباره وقت آن فرا رسیده تا هر گجتی از اپل در اختیار دارید را در دست بگیرید و سری به قسمت بروز رسانی سیستم عامل بزنید چرا که امروز کمپانی کالیفرنیایی نسخه های iOS 10.3.2، ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

دوباره وقت آن فرا رسیده تا هر گجتی از اپل در اختیار دارید را در دست بگیرید و سری به قسمت بروز رسانی سیستم عامل بزنید چرا که امروز کمپانی کالیفرنیایی نسخه های iOS 10.3.2، macOs 10.12.5، WatchOS 3.2.2 و tvOS 10.2.1 را برای تمامی افراد به صورت عمومی منتشر کرده است.

گفتنی است این آپدیت ها برای تمامی دستگاه هایی که واجد شرایط بوده اند، عرضه شده و برخلاف نسخه اولیه و بتای iOS 10.3.2 که تنها برای دیوایس های 64 بیتی عرضه شده بود، نسخه عمومی برای آیفون 5، آیفون 5c و آیپد نسل چهارم هم منتشر شده است.

لازم به ذکر است همانطور که از شماره نسخه آپدیت های مورد اشاره می توان حدس زد، ویژگی و قابلیت خاص و تازه ای در این بروز رسانی ها مشاهده نشده و تنها روی برطرف کردن باگ ها، بهبود امنیت و ثبات سیستم عامل متمرکز شده اند.

این بروز رسانی ها با هدف رفع باگ ها و آسیب پذیری های امنیتی منتشر شده اند و قابلیت تازه ای ندارند

در حالی که iOS 10.3.1 تنها برای رفع یک مشکل امنیتی ارائه شده بود، نسخه 10.3.2 حدوداً 23 آسیب پذیری مختلف اعم از AVEVideoEncoder، CoreAudio، iBooks و SQLite را هدف قرار داده که لیست کامل آنها را می توانید در سایت اپل مشاهده کنید.

همچنین نسخه 10.12.5 سیستم عامل macOS هم 30 مشکل امنیتی را مرتفع می کند که برخی از آنها مشابه با یکدیگر هستند. به عنوان مثالی دسترسی اپلیکیشن ها به کرنل در درایورهای اینتل و انویدیا که با بروز رسانی مذکور رفع شده اند.

علاوه بر آن باید عنوان کرد که نسخه های WatchOS 3.2.2  و tvOS 10.2.1 هم ویژگی تازه ای را به دستگاه های اپل نخواهند افزود و آنها هم به ترتیب 10 و 14 عدد آسیب پذیری در سیستم عامل را برطرف می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Jupiter365
    Jupiter365 | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    vase macesh 1GB te .?

مطالب پیشنهادی