ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گجتی برای هوشمند کردن کلاه ایمنی و ارسال پیام های اورژانسی در مواقع لزوم

موتور سواری همیشه خطرات و مشکلات خاص خود را داشته و هر ساله بسیاری از افراد جان خود در حوادث مربوط به این وسایل نقلیه از دست می دهند؛ اتفاقاتی که ممکن است با یک ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

موتور سواری همیشه خطرات و مشکلات خاص خود را داشته و هر ساله بسیاری از افراد جان خود در حوادث مربوط به این وسایل نقلیه از دست می دهند؛ اتفاقاتی که ممکن است با یک چراغ ترمز و یا وسیله هشدار دهنده کاملاً رفع شوند.

حالا استارتاپی با نام «Parisian» در فرانسه موفق به ساخت گجتی با نام «Cosmo Connected» شده که می تواند کلاه ایمنی موتورسواران را به یک وسیله هشدار برای دیگر رانندگان بدل کند. بر همین اساس گجت مورد اشاره از سنسورهای شتاب سنجی بهره می برد که به هنگام کاهش سرعت، سبب روشن شدن LEDهای موجود روی بدنه آن می شوند.

گفتنی است هشدار دهنده «Cosmo Connected» که دارای پوششی مقاوم در برابر نفوذ مایعات است، تنها 150 گرم وزن داشته و از طریق خاصیت آهنربایی و چسب های دو سویه، به کلاه ایمنی متصل می شود. همچنین باتری 900 میلی آمپر ساعتی هم در داخل آن تعبیه شده که می تواند هشت ساعت عملکرد مداوم گجت را تضمین کند.

سنسورهای شتاب سنج و ژیروسکوپ به کار رفته در Cosmo Connected می تواند جان موتورسواران را نجات دهد

همچنین لازم به ذکر است «Cosmo Connected» علاوه بر سنسور شتاب سنج، از یک ژیروسکوپ هم برخوردار بوده که می تواند تصادفات احتمالی را شناسایی کرده و پیام های اورژانسی حاوی موقعیت جغرافیایی را از طریق تلفن همراه به سه مخاطب از پیش تعیین شده ارسال کند.

ناگفته نماند دستگاه مذکور هم اکنون در داخل وبسایتجمع سپاری Kickstarter قرار گرفته و پیش بینی می شود با قیمت 129 دلار برای نسخه معمولی، 162 دلار برای سیلور ادیشن و 270 دلار برای نمونه ساخته شده از فیبر کربن عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی