ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای طراحی جعبه پیتزا پتنت ثبت کرده است

اپل هر روز پتنت های ریز و درشت جدیدی ثبت می کند، اما یکی از جالب ترین موارد، پتنت مربوط به طراحی جعبه برای تازه نگه داشتن پیتزاست، چرا که این شرکت طبق معمول به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اپل هر روز پتنت های ریز و درشت جدیدی ثبت می کند، اما یکی از جالب ترین موارد، پتنت مربوط به طراحی جعبه برای تازه نگه داشتن پیتزاست، چرا که این شرکت طبق معمول به آنچه از قبل وجود داشته راضی نیست.

ظرف جدید به شکل دایره و در ابعاد یک نفره طراحی شده و کارمندانی که می خواهند روی میز کار خود غذا بخورند می توانند از آن استفاده کنند. نوآوری اصلی اپل، سوراخ کردن درب محفظه است تا هوا بتواند به راحتی جریان پیدا کرده و از شل شدن پیتزا جلوگیری شود.

نکته دیگر در طراحی این جعبه، وجود برآمدگی هایی در کف آن (عدد 18 تصویر) است که باعث به وجود آمدن فضای خالی برای عبور هوا از قسمت زیرین پیتزا شده و مانع به دام افتادن رطوبت می شود. به گفته اپل، می توان برای ساخت این جعبه از مواد بازیافت شده نیز استفاده کرد.

طراحی جعبه پیتزای اپل توسط جمعی از کارمندان کمپانی انجام شده که در میان آنها، نام «فرانچسکو لانگونی» سرپرست تیم خدمات غذایی اپل به چشم می خورد. البته این اولین باری نیست که کمپانی ساکن کوپرتینو پتنت های اینچنینی ثبت می کند و سال گذشته نیز شاهد پتنت جالبی مربوط به یک ساک دستی مقوایی ساخت اپل بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    واقن وات د فاز؟!!! ینی چی با خودشون فک کردن؟ فک کن یکیو گذاشتن به در و دیوار نگا میکنه و یه طرحی میزنه و پتنتش میکنن :)) چقد این کمپانی جوکه آخه ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی