ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از سرویس تحلیلگر Chatbase برای توسعه دهندگان چت بات ها رونمایی کرد

طی کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017 که کماکان در جریان است، گوگل از سرویس تحلیلگر تازه ای به نام «Chatbase» رونمایی کرد که می تواند به توسعه دهندگان چت بات ها در بهبود ساخته هایشان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۵۷

طی کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017 که کماکان در جریان است، گوگل از سرویس تحلیلگر تازه ای به نام «Chatbase» رونمایی کرد که می تواند به توسعه دهندگان چت بات ها در بهبود ساخته هایشان کمک کند. سرویس مورد اشاره در حال حاضر که این خبر نوشته می شود راه اندازی شده، اما در دسترس عموم قرار ندارد و توسعه دهندگان باید برای دسترسی به Chatbase، درخواست نامه ای به کمپانی گوگل بفرستند.

هدف اصلی گوگل در ساخت Chatbase، ساخت چت بات ها از پایه نبوده و می توان آن را راه حلی برای دستیابی به اطلاعات و دیتای گوناگون درباره بات ها و شناسایی و برطرف سازی مشکلات رابط کاربری آنها دانست؛ مسئله ای که می تواند کمک شایانی به بسیاری از چت بات های فعلی کرده و مقبولیت شان میان مخاطبان را افزایش دهد.

یکی از سخنگویان گوگل تایید کرده که Chatbase از امروز به صورت فاز «دسترسی زودهنگام» شروع به کار کرده و هنوز مشخص نیست که چه زمانی این سرویس از فاز توسعه خارج خواهد شد. در مجموع، با توجه به سخنان این کمپانی ساکن مانتین ویو به نظر می رسد که Chatbase بیشتر از آن که محصولی تجاری و آماده به کار باشد، ابزاری آزمایشی برای توسعه دهندگان است.

گفتنی است که پلتفرم مورد اشاره در حال حاضر از سوی چندین کمپانی بزرگ مانند eBay و Viber مورد آزمایش قرار گرفته و نباید آن را با اپلیکیشن پیام رسان ChatBase برای دیوایس های اندرویدی که به صورت مستقل از گوگل توسعه یافته بود اشتباه گرفت. در نهایت Chatbase می تواند نرخ یادسپاری مکالمات میان کاربر و چت بات ها، تعداد کاربرانی که به مکالمه با چت بات ها پرداخته اند، تلاش های ناموفق برای برقراری ارتباط با چت بات ها و مسائلی از این دست را تحلیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی