ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارسال خاکستر انسان با موشک فالکون ۹ اسپیس اکس
علمی

عجیب ترین ماموریت موشک فالکون 9 در راه است

به طور معمول محموله هایی که کمپانی «اسپیس اکس» (SpaceX) با موشک های چند بار مصرف خود به فضا می برد شامل تدارکات ایستگاه فضایی بین المللی و گاه ماهواره های مخابراتی یا حتی جاسوسی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

به طور معمول محموله هایی که کمپانی «اسپیس اکس» (SpaceX) با موشک های چند بار مصرف خود به فضا می برد شامل تدارکات ایستگاه فضایی بین المللی و گاه ماهواره های مخابراتی یا حتی جاسوسی می شود، اما این بار قرار است محموله ای کاملاً غیر عادی سوار بر راکت اسپیس اکس شود.

طبق اعلام این شرکت به زودی یک موشک فالکون 9 حاوی ماهواره تجاری «Elysium Star II» به جو زمین پرتاب می شود. ماهواره فوق متعلق به کمپانی «Elysium Space» بوده و حدود ۳۰۰ جعبه حاوی خاکستر مردگان را با خود به فضا خواهد برد و سپس در جو زمین رها خواهد ساخت.

هزینه ارسال خاکستر هر فرد به فضا از این طریق برابر با ۲۴۹۰ دلار خواهد بود و تا امروز ۱۰۰ جعبه نیز در کپسول ماهواره مورد بحث رزرو شده است.

بر خلاف بیشتر سفرهای فضایی تجاری، مشتریان اصلی این برنامه فقط میلیونرها نخواهند بود و شرکت Elysium Space قصد دارد خاکستر افرادی را حدود دو سال به دور زمین بگرداند که در زندگی خود یا خدمت بزرگی انجام داده اند و یا عاشق فضا و آسمان بوده اند.

بر خلاف بیشتر سفرهای فضایی تجاری، مشتریان اصلی این برنامه فقط میلیونرها نخواهند بود

ایده ارسال مردگان به فضا چندان هم جدید نیست. شرکت «Celestis Memorial Spaceflights» در سال ۱۹۹۴ با همین انگیزه تاسیس شد و با دریافت مبلغ قابل توجه ۱۲۵۰۰ دلار باقی مانده اجساد مردگان متمول و افراد مشهور را به خارج از جو زمین می فرستاد.

اما Elysium توانسته با کاهش قابل توجه هزینه ها امکان این سفر متفاوت را برای عده بیشتری فراهم کند. ضمن این که بازماندگان نیز می توانند از طریق یک اپلکیشن موبایل اختصاصی مسیر حرکت خاکستر عزیزان خود را به صورت لحظه ای دنبال کنند.

پس از پایان گردش دوساله، کپسول حاوی خاکسترها وارد جو زمین شده و همانند یک ستاره دنباله دار خواهد سوخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اینو کم داشتیم ، آسمونو که خراب کردیم ، قراره جو زمینو هم خراب کنیم فقط به خاطر یه سری خرافات و عقاید یه عده ، فقط یه جا میکروب و اینجور چیزا رو نداره اونم مریخه که البته تو سال های آتی قراره از جو زمین هم برسند به مریخ و قراره به بهانه نجات نسل انسان ها اونجا رو هم خراب کنیم و میکروب پرورش بدیم اونجا

  • sahand shabanloei
    sahand shabanloei | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بفرستن که چی بشه ؟!

مطالب پیشنهادی