ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فریم ورک TensorFlowLite گوگل یادگیری ماشینی را از فضای ابری به موبایل شما منتقل می کند

در حال حاضر بیشتر سرویس های هوش مصنوعی به روش ابری عمل می کنند، اما گوگل می خواهد آنها را به تلفن هوشمند شما منتقل کند. این شرکت امروز در کنفرانس I/O اعلام قصد دارد ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۲

در حال حاضر بیشتر سرویس های هوش مصنوعی به روش ابری عمل می کنند، اما گوگل می خواهد آنها را به تلفن هوشمند شما منتقل کند. این شرکت امروز در کنفرانس I/O اعلام قصد دارد یک نسخه ی بهینه شده برای موبایل از فریم ورک یادگیری ماشینی خود را با نام TensorFlowLite عرضه کند.

اصل فریم ورک TensorFlow در حقیقت اواخر سال 2015 عرضه شد و به سرعت مورد استقبال توسعه دهندگان هوش مصنوعی قرار گرفت و حالا نسخه ی موسوم به Lite هم بر اساس همین فریم ورک پایدار و انعطاف بنا شده است.

Dave Burke از مدیران گوگل می گوید آوردن این فریم ورک هوش مصنوعی به موبایل های آینده قابلیت های بیشتری در حوزه پردازش گفتار، جستجوی تصویری، واقعیت افزوده و موارد اینچنینی اضافه می کند.

بر همین اساس می توان گفت بر اساس پیشبینی گوگل تلفن های هوشمند آینده به یک چیپ اختصاصی برای عملکردهای هوش مصنوعی مجهز خواهند بود.

اینکه پردازش های مربوط به هوش مصنوعی در تلفن هوشمند شما انجام شود می تواند سرعت، کارایی و امنیت آن را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. ضمن اینکه در این صورت نیازی هم به اتصال اینترنت نخواهد بود و ابزار شما هرجایی می تواند قابلیت های خارق العاده مربوط به یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را برای شما فراهم کند.

مزیت های این روش به حدی است که شرکت دیگر هم رویه مشابه گوگل را در پیش گرفته اند، از جمله فیسبوک که اواخر سال گذشته سرویس مشابهی را به نام Caffe2Go رونمایی کرد؛ قابلیتی که اپلیکیشن فیسبوک با استفاده از آن می تواند عکس های دم دستی شما را به آثار هنری چشم نواز تبدیل نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی