ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه بتا اندروید O با چه قابلیت هایی همراه خواهد بود؟

ماه پیش گوگل راهی برای کپی و پیست کردن متن ها روی موبایل ارائه کرد که در حقیقت نیازی به کپی و پیست کردن مانند امروز ندارد. اما امروز یک گام دیگر رو به جلو ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۰:۱۳

ماه پیش گوگل راهی برای کپی و پیست کردن متن ها روی موبایل ارائه کرد که در حقیقت نیازی به کپی و پیست کردن مانند امروز ندارد. اما امروز یک گام دیگر رو به جلو برداشته شد.

Smart Text Selection نیاز به فشار یک ثانیه ای روی متن را حذف می کند. اندروید O با بهره گیری از یادگیری ماشینی متوجه می شود که وقتی روی متنی دابل-تَپ می کنید باید آن را کپی کند. خصوصا آدرس ها و شماره تلفن ها.

از اینجا به بعد، اندروید به شما پیشنهاد می دهد که با آن شماره تماس بگیرید و یا روی نقشه آن آدرس را نشان دهد. و این اتفاق سریعا رخ می دهد و نیازی به جا به جایی میان اپلیکیشن ها نیست.

اما این تنها قابلیت های اندروید جدید نیستند. ویژگی Picture-in-Picture در مواقعی که مشغول مشاهده یک ویدیو هستید به کار می آید. برای مثال می خواهید حین تماشای یک ویدیو، کار دیگری هم انجام دهید، با فشردن دکمه هوم، اپلیکیشن به شکل یک پنجره کوچک در می آید و شما می توانید در محیط اندروید به کار دیگر خودتان بپردازید.

نوتیفیکیشن دات ها نیز به کنترل کلی اعلان های شما کمک خواهند کرد و مثل حباب ها و نقطه های کوچک دیده خواهند شد.

همه با قابلیت اتو-فیل یا پر شدن خودکار نوارهایی که از ما اطلاعاتی را می خواهند آشنا هستیم. برای مثال وارد سایتی می شوید و کروم خودش تشخیص می دهد که نام کاربری و رمز عبور شما برای ورود به این سایت چیست. اما اگر بخواهید در یک سایت جدید شروع به نام نویسی کنید چطور؟ اندروید جدید با پیشنهادات شما آشنا است و آن ها را برای ثبت نام جدید پیشنهاد می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mahdi72798
    mahdi72798 | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اقا محسن ببین چیزی میتونی پیدا کنی که مشکل از چیه از خود گوگل هست ممنون میشم

  • mahdi72798
    mahdi72798 | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    سلام من گوشیم nexus 5x هست ثبت نام اندروید o انجام دادم برام نسخه بتا امد و اپدیت کردم فرداش یه اپدیت دیگه اومد با حجم ۳۸ مگ با ورژن opp2.170420.019 بعد از اینکه دوباره دانلود کردم به صورت OTA وقتی گوشی ریاستارد میشه که نصبش کنه وسط نصب ارور میده و نصب نمیشه خیلی گشتم دنبال این مشگل ولی چیزی پیدا نکردم ضمنا خیلی ها این مشگل رو داشتن ایا کسی میتونه کمک کنه یا خبری بده؟

  • Ali.T
    Ali.T | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این ویژگی pic in pic اندروید 4.4 ساموسونگ داشت یادمه
    حتما برندای دیگم داشتن من ندیدم
    نوآوریش پس در چیه دیگه؟

    • ⓜⓔⓗⓡⓢⓗⓐⓓ
      ⓜⓔⓗⓡⓢⓗⓐⓓ | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

      قابلیت Multi Window هم از همون زمان وجود داشت ولی تازه گوگل تو Nougat معرفی کرد

    • shayankia
      shayankia | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

      حتی تو 4.3 هم این قابلیت برای اکسپریا ها بود.با وجود اسمال اپ ها البته.
      گوگل داره همه ی قابلیت ها رو یه جا جمع میکنه و به همه میده تا دیگه تفاوت زیادی بین گوشی های برند های مختلف از لحاظ کارایی نرم افزاری نباشه.

مطالب پیشنهادی