ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آپدیت بزرگ تلگرام: پیام ویدیویی، تلسکوپ، امکان پرداخت برای ربات ها و Instant View

تیم تلگرام دقایقی پیش آپدیت بسیار مهمی را برای این اپلیکیشن منتشر کرده که قابلیت های مختلفی را به آن می افزاید. پیام رسان محبوب ایرانی ها با ارتقاء به نسخه 4.0، حالا از پیام ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۲:۲۶

تیم تلگرام دقایقی پیش آپدیت بسیار مهمی را برای این اپلیکیشن منتشر کرده که قابلیت های مختلفی را به آن می افزاید. پیام رسان محبوب ایرانی ها با ارتقاء به نسخه 4.0، حالا از پیام های ویدیویی پشتیبانی به عمل می آورد.

برای ارسال یک پیام ویدیویی به طرف مقابل، کافیست در هر صفحه چتی که هستید دکمه میکروفون (که برای ارسال پیام صوتی استفاده می شود) را یک لمس کوتاه کرده تا وارد حالت دوربین شوید. حالا مثل ارسال پیام صوتی، باید انگشت تان را روی آیکن دوربین نگه دارید تا پیام ویدیویی تان ضبط شود. بعد از این کار می توانید پیام را به طرف مقابل بفرستید.

تلگرام پیش از ارسال پیام های ویدیویی آن ها را فشرده می کند. بنابراین سرعت بالایی را در ارسال آن ها شاهد هستید. نکته دیگر این که برای ارسال پیام حتما لازم نیست که انگشت تان را روی دکمه ضبط نگه دارید، بلکه تلگرام امکانی برایتان فراهم کرده که با سوایپ به بالا دوربین را روی حالت ضبط قفل کنید. این موضوع در نسخه 4.0 حالا برای پیام های صوتی هم صدق می کند.

پیام های ویدیویی در حالت پیش فرض به طور خودکار دانلود شده و سپس برایتان پخش می شوند، هر چند قادرید در تنظیمات اپلیکیشن حالت دانلود خودکار را غیر فعال کنید.

نکته بسیار عالی در مورد پیام های ویدیویی این که هنگام پخش آن ها می توانید آزادانه در محیط تلگرام جابجا شده و به کارهای دیگرتان برسید، چرا که این پیام ها می توانند به شکل پاپ آپ در گوشه تصویر پخش شوند و هر زمان که بخواهید می توانید آن ها را روی صفحه حرکت بدهید.

Telescope

اما دیگر قابلیت جدید تلگرام در این نسخه Telescope نام دارد، یک پلتفرم اختصاصی میزبانی ویدیو برای افرادی که از محتوای ویدیویی برای ارتباط با مخاطبین خود استفاده می کنند. تلسکوپ میزبان ویدیوهایی دایره ای شکل و 1 دقیقه ای خواهد بود، یعنی دقیقا همان فرمتی که تلگرام برای پیام های ویدیویی استفاده می کند. و بله، برای تماشای آن ها نیازی به داشتن یک حساب کاربری در تلگرام ندارید.

هر کانال عمومی در تلگرام از این به بعد دارای یک آدرس Telesco.pe اختصاصی خواهد بود. مثلا بدین شکل: telesco.pe/channel_name تا همه کاربران اینترنت از سراسر دنیا با وارد شدن به آن بتوانند ویدیوهای درونش را تماشا کنند.

هر بار که یک پیام ویدیویی را در کانال عمومی تان بارگذاری کنید، آن ویدیو به طور خودکار وارد اکوسیستم Telesco.pe می شود و از طریق یک URL اختصاصی می توان به آن دسترسی داشت.

نکته خوب این که ویدیوهای بارگذاری شده در تلسکوپ را می توان به راحتی در دیگر شبکه های اجتماعی (از جمله توییتر و فیسبوک) نیز به اشتراک گذاشت.

امکان پرداخت برای ربات ها

همه ما صبح تا شب در تلگرام هستیم. حالا تصور کنید که از طریق همین تلگرام هم بتوانید پیتزا سفارش دهید یا لباس مورد علاقه ای که دیده اید را خریداری کنید. پرداخت از طریق ربات ها چنین مسئله را امکان پذیر می سازد.

توسعه دهندگان بات ها حالا می توانند ورودی اطلاعات بانکی را از کاربران دریافت کنند تا از طریق آن امکان خرید مهیا شود. برای بهره بردن از این قابلیت باید حداقل نسخه 4.0 تلگرام را نصب کرده باشید.

اگر توسعه دهنده هستید نیز می توانید از این امکان برای محبوبتر ساختن فروشگاه و اجناس خود بهره بگیرید و خرید را برای کاربران ساده تر کنید. خارج شدن از فضای تلگرام و استفاده از نرم افزارهای دیگر، سایت ها و یا شماره گیری شاید به اندازه خرید تلگرامی ساده نباشند.

برای آنکه این قابلیت جدید را امتحان کنید، شاید بد نباشد که به ربات ShopBot@ سری بزنید.

قابلیت Instant View برای همه

قابلیت Instant View تا پیش از این در اختیار چندین وبسایت قرار داشت اما حالا زمانی فرا رسیده که نیازی به مرورگر و باز کردن سایت ها نیست. همه لینک ها را می توانید با قابلیت Instant View روی تلگرام باز کنید و ببینید.

در حالت Instant View، مقالات روی سرورهای تلگرام ذخیره شده و حتی با پایین ترین سرعت ها نیز سریعا لود می شوند تا کاربر بتواند در لحظه، مطلب مورد نظر را بخواند و یا ببیند. تفاوتی نمی کند که در لینک ارسال شده متن باشد یا عکس و ویدیو و فرمت های دیگر.

Instant View همه محتوا را سریعا در اختیار کاربر قرار می دهد. این ویژگی به خصوص برای وبسایت ها و وبلاگ هایی که قالب مشخصی برای موبایل ندارند بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

صاحبان وبسایت ها می توانند از پلتفرم Instant View تلگرام برای مطابقت دادن وبسایت خود برای نمایش در تلگرام استفاده نمایند. توضیحات تکمیلی در این خصوص را می توانید از این لینک بخوانید.

نسخه 4.0 پیام رسان تلگرام را می توانید همین حالا از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Euphoria Angel
    Euphoria Angel | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بنظرم تلگرام با این آپدیت ها داره خودشو به یک پلتفرم رسانه ای برای انتقال اطلاعات تبدیل میکنه. درود به خالقان روشنفکرش که به مردم کمک میکنن.

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    حیف نیس؟! این باید یک میلیارد دانلود داشته باشه نه واتس‌اپ!!! ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی