ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لانچر پیکسل اندروید O از 5 طرح مختلف برای آیکن اپلیکیشن ها پشتیبانی می کند

کاربرانی که آخرین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان سیستم عامل گوگل را مورد آزمایش قرار داده اند، متوجه شده اند که لانچر پیکسل پیش فرض اندروید O، از پنج طرح و شکل مختلف برای آیکن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

کاربرانی که آخرین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان سیستم عامل گوگل را مورد آزمایش قرار داده اند، متوجه شده اند که لانچر پیکسل پیش فرض اندروید O، از پنج طرح و شکل مختلف برای آیکن اپلیکیشن ها پشتیبانی می کند.

اگرچه طرح دایره ای آیکن اپلیکیشن ها به صورت پیش فرض مورد استفاده قرار می گیرد، اما گوگل تنظیماتی برای اعمال تغییرات و شخصی سازی آیکن های اپلیکیشن ها در صفحات هوم و اپ دراور در نظر گرفته که از جمله آنها می توان به طرح مربعی، مربع با لبه های گرد و استوانه ای اشاره کرد.

در دومین نسخه پیش نمایش از اندروید O، این ویژگی در قالب گزینه ای به نام «Change Icon Shape» در بخش انتهایی منوی تنظیمات ظاهر می شود. گفتنی است که قابلیت تازه مورد اشاره، در راستای تحقق هدف گوگل برای تطابق پذیری هرچه بیشتر آیکن ها به اندروید O اضافه شده و توسعه دهندگان باید خود آیکن هایشان را دچار تغییر کنند تا با Change Icon Shape سازگاری یابند.

در نهایت لازم به اشاره است که آخرین ورژن سیستم عامل گوگل، در حال حاضر در فاز آزمایشی به سر می برد و برخی از ویژگی های فعلی آن ممکن است راه خود را به نسخه نهایی باز نکنند، اما بعید به نظر می رسد که Change Icon Shape یکی از آنها باشد. ناگفته نماند نیز که گوگل می داند احتمالاً بسیاری از توسعه دهندگان برای مدت های طولانی آیکن اپ هایشان را به روزرسانی نخواهند کرد و از این جهت، هنگام تغییر طرح پیش فرض آیکن ها، تفاوتی در این دست از اپلیکیشن ها به وجود نیامده و با مشکل مواجه نمی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pars
    pars | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا با اینکه رابط کاربری جدید هواوی خوبه ، رابط htc خوبه ، بعضا بعضی شرکت های دیگه هم رابط کاربری خوبی دارند ولی همیشه انتخاب اولم رابط کاربری سامسونگه با اینکه شاید تو شخصی سازی به پای مثلا هواوی نرسه که EMUI5ش عالی شده

مطالب پیشنهادی