ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن Instant Apps
تکنولوژی

گوگل قابلیت «Instant Apps» را در اختیار تمام توسعه دهندگان قرار داد

سال پیش در همین زمان بود که گوگل در کنفرانس خود از قابلیت «Instant Apps» رونمایی کرد. از آن زمان تا کنون تنها چند شریک تجاری گوگل امکان استفاده از این قابلیت را داشتند، اما ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

سال پیش در همین زمان بود که گوگل در کنفرانس خود از قابلیت «Instant Apps» رونمایی کرد. از آن زمان تا کنون تنها چند شریک تجاری گوگل امکان استفاده از این قابلیت را داشتند، اما از امروز و با عرضه عمومی کیت توسعه (SDK) تمام سازندگان نرم افزارهای اندرویدی می توانند اقدام به تولید اپلیکیشن های بی نیاز از نصب نمایند.

با استفاده از Instant Apps می توان نسخه تحت وب و بی نیاز از اپلیکیشن های اندرویدی را در مرورگر موبایل تجربه نمود. بنابراین در صورتی که از نحوه نمایش یک سایت در موبایل خود راضی نباشید، می توانید از اپلیکیشن تحت وب آن بدون دانلود هیچ گونه دیتایی روی مرورگر استفاده نمایید. ضمن این که می توان نسخه غیر نسبی تمام اپلیکیشن های موجود را نیز به همین روش تولید نمود.

یکی از اصلی ترین مزایای Instant App ها عدم اشغال فضای ذخیره سازی در موبایل کاربر است

البته می بایست به یاد داشت که این اپ های غیر نصبی تمام قابلیت های اپ اصلی را دارا نخواهند بود. به عنوان مثال نباید انتظار ارسال اعلان روی موبایل خود را از آنها داشته باشید، اما به طور قطع در بسیاری موارد چنین امکانی به کار کاربران خواهد آمد.

بر طبق اعلام یکی از مقامات گوگل، در حال حاضر ۵۰ اپ فوری در فضای وب وجود دارد و کمپانی های صاحب این اپ ها رشد چشمگیری را در میزان بازدید و فروش محصول خود تحت وب تجربه کرده اند.

به طور قطع یکی از اصلی ترین مزایای Instant App ها عدم اشغال فضای ذخیره سازی در موبایل کاربر است. گرچه این روزها تلفن های هوشمند بالارده با حجم حافظه داخلی قابل توجه روانه بازار می شوند، اما این مسئله در خصوص کاربران میلیونی موبایل های میان رده و اقتصادی چندان صدق نمی کند. به طور حتم این قابلیت جدید از سوی این قشر با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

Instant Apps می تواند مرز بین اپلیکیشن های محلی و اپ های تحت وب را به طور کامل از بین ببرد و این تصمیم شما خواهد بود که کدام یک بیشتر به کارتان می آید.

البته تولید اپ های اندرویدی تحت وب به آسانی استفاده از آنها نیست، بنابراین برای بهره مندی از نسخه فوری اپ های مشهور می بایست زمان بیشتری را به انتظار ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    با این نت داغون همین چت متنی هم دیزکانکت نشه باید کلامونو بندازیم هوا!!! استریم اپ؟! به حق چیزای نشنیده...!!!!!

  • high end
    high end | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    حجم حافظه رو کمتر استفاده میکنه ولی حجم نتو میخوره احتمالا

مطالب پیشنهادی