ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر هولوگرافیک تازه مایکروسافت می تواند درون عینک شما جای گیرد [تماشا کنید]

بسیاری از فناوری هایی که به عنوان هولوگرافیک از آنها نام برده می شوند، در واقع اینطور نیستند. هولوگرافی واقعی به تصاویر سه بعدی تولید شده توسط لیزر نیاز دارد و این بدان معناست که ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

بسیاری از فناوری هایی که به عنوان هولوگرافیک از آنها نام برده می شوند، در واقع اینطور نیستند. هولوگرافی واقعی به تصاویر سه بعدی تولید شده توسط لیزر نیاز دارد و این بدان معناست که نمی توان آن را به راحتی درون ابزارهای پوشیدنی تعبیه کرد. اما حالا مایکروسافت به تکنولوژی تازه ای دست پیدا کرده که پیشرفت قابل توجهی در این زمینه را ارمغان می آورد.

گفتنی است محققان ردموندی در مطالعات خود توانسته اند هولوگراف های واقعی نزدیک-چشمی توسعه دهند که لنزهای آن را می توان درون عینک های معمول جاسازی کرد.

همچنین اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که آینه ها و کریستال مایع روی سیلیکون در فریم عینک قابل تعبیه شدن هستند و تنها مدارها و چیپ های الکتریکی بیرون از آن حضور خواهند داشت.

نمایشگرهای هولوگرافی تازه مایکروسافت می توانند آینده محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را تحت تأثیر قرار دهند

لازم به ذکر است در حالی که اندازه بسیار فشرده فناوری مورد بحث معمولاً به نمایش تصاویر بی کیفیت منجر می شوند، اما محققان مایکروسافت توانسته اند با تکنولوژی های دنبال کننده حرکات چشم و الگوریتم های بر پایه GPU، به این مشکل هم غلبه کرده و هولوگرام هایی با جزئیات بالا و فوکوس حقیقی تولید کنند.

اما ناگفته نماند مایکروسافت به سرعت اشاره کرده که فناوری مورد اشاره قرار نیست در سخت افزارهای تولیدی آنها حضور پیدا کند چراکه هنوز محدودیت هایی اساسی سر راه توسعه آن قرار گرفته اند. گفتنی است عینک های مذکور در حال حاضر تنها قادر به نمایش تصاویر مونوسکوپی یا تک چشمی هستند و توسعه تصاویر استروسکوپی یا دو چشمی، خود چالشی دیگر بر سر راه دانشمندان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی