ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختلاف اپل با توسعه دهندگان چینی بر سر انعام پرداخت شده توسط کاربران

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، توسعه دهندگان چینی از تصمیم اخیر اپل مبنی بر طبقه بندی انعام به عنوان پرداخت درون برنامه ای اصلاً راضی نیستند. در طرح جدید، مبالغ اهدایی کاربران که به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، توسعه دهندگان چینی از تصمیم اخیر اپل مبنی بر طبقه بندی انعام به عنوان پرداخت درون برنامه ای اصلاً راضی نیستند. در طرح جدید، مبالغ اهدایی کاربران که به عنوان انعام یا تشویقی در نرم افزارها و شبکه های اجتماعی پرداخت می شوند، شامل 30 درصد تعرفه درآمدی اپ استور خواهند شد.

بر خلاف بازار آمریکا و کشورهای غربی، در چین پرداخت انعام به نشانه قدردانی کاملاً رایج بوده و مردم به نویسندگان، توسعه دهندگان و سایر تولیدکنندگان محتوا که آثار خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده اند، انعام می دهند.

اما اپل ماه گذشته از تولید کنندگان اپلیکیشن خواست قابلیت دریافت انعام را بنا به قوانین جدید در  تولیدات خود غیر فعال کنند، چرا که از این به بعد تمامی این مبالغ رسماً به عنوان درآمد درون برنامه ای شناخته شده و شامل تعرفه می شوند. به گفته وال استریت ژورنال، نرم افزارهایی که از این قاعده پیروی نمی کنند از اپ استور حذف خواهند شد.

شبکه اجتماعی WeChat بیش از 900 میلیون کاربر فعال در چین دارد

فرآیند پرداخت انعام بیشتر در شبکه های اجتماعی محبوبی مانند WeChat انجام می شود که با اضافه کردن سایر خدمات در اکوسیستم خود، تقریباً مانند یک سیستم عامل مستقل عمل می کند. چنین رویکردی باعث می شود کاربران بتوانند در وی چت به مطالعه روزنامه پرداخته و در عین حال به صورت آنلاین غذا سفارش دهند؛ که همین کاربردها افراد را تشویق به پرداخت انعام می کند.

اپل تا چندی پیش درآمدهای حاصل از انعام را مانند درآمدهای فروش اپلیکیشن یا سایر پرداخت های درون برنامه ای طبقه بندی نمی کرد و در نتیجه، به ازای آن ها از توسعه دهندگان تعرفه دریافت نمی نمود؛ اما حالا با سیاست جدید، روابط این کمپانی با تولیدکنندگان نرم افزار تیره و تار شده است.

چالش اخیر برای کمپانی تولید کننده آیفون بسیار نگران کننده است چرا که به گزارش وال استریت ژورنال، درآمد شرکت ساکن کوپرتینو از بازار نرم افزاری چین فقط در سه ماهه آخر سال 2016 برابر با 2 میلیارد دلار بوده و اپل نمی تواند به راحتی از این بازار در حال رشد چشم پوشی کند.

افت درآمدهای کمپانی در چین و سبقت رقبای چینی در سهم بازار، اپل را در مهمترین و سودآورترین بازار جهان در موقعیت تدافعی قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sami salimi
    sami salimi | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    دقیقا همین بلا رو کافه بازار سر توسعه دهندگان ایرانی میاره

    توسعه دهنده حق نداره بخشی رو به عنوان حمایت مالی یا ... بذاره مگر از طریق درگاه خود کافه بازار که یک سومش رو خودش برداره

  • Rza.H
    Rza.H | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اپل باید بار و بندیلشو ببنده از چین گمشه بیرون، بجااش سونی ،ساام بیان وسط غِرِش بدن

    • Vortex ?️
      Vortex ?️ | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

      قر

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بابا حالا انعام و ول كن

مطالب پیشنهادی