ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

3 مدل جدید نوکیا در پایگاه بنچمارک GeekBench رؤیت شدند

اخیراً سه موبایل جدید نوکیا در پایگاه بنچمارک GeekBench رؤیت شده اند که از چیپست های کوالکام بهره می برند. با اینکه هیچکدام از موارد موجود در فهرست اشاره مستقیمی به نوکیا ندارند، اما کلمه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

اخیراً سه موبایل جدید نوکیا در پایگاه بنچمارک GeekBench رؤیت شده اند که از چیپست های کوالکام بهره می برند. با اینکه هیچکدام از موارد موجود در فهرست اشاره مستقیمی به نوکیا ندارند، اما کلمه «Heart» که معمولاً برای تولیدات «HMD Global» سازنده کنونی تلفن های نوکیا به کار می رود، در اسم رمز هر سه مورد مشاهده می شود.

پیش از این نیز موبایل های نوکیا 5 و نوکیا 3 با اسامی رمز مشابهی در بنچمارک های آنلاین رؤیت شده بودند و حالا در فهرست جدید، به دو مدل ناشناس Heart و یک دستگاه «HMD Global Heart» اشاره شده، که به وضوح نشانگر محصولات جدید کمپانی مادر نوکیا هستند.

قدرتمندترین تلفن در این لیست سه تایی، به چیپست اسنپدراگون 835 با هشت هسته پردازشی که فرکانس حداکثری برابر با 2.45 گیگاهرتز دارند، و 4 گیگابایت رم مجهز شده که به احتمال زیاد پرچمدار بعدی نوکیا با اسم رسمی نوکیا 9 خواهد بود. البته انتظار می رود نوکیا موبایل مذکور را در نیمه دوم سال جاری میلادی و پس از عرضه مدل های ارزان قیمت و میان رده خود، به بازار معرفی کند.

محصولات نوکیا از چیپست های کوالکام استفاده می کنند

دومین دستگاه از نظر توان پردازشی، از 3 گیگابایت رم در کنار چیپست اسنپدراگون 626 یا 630 بهره می برد که سرعت نهایی هسته های هشت تایی آن به 2.21 گیگاهرتز رسیده و مانند مدل پرچمدار، از اندروید 7.1.1 نوقا استفاده می کند. سومین موبایل هم با چیپست چهار هسته ای اسنپدراگون 660 و فرکانس پردازشی 1.84 گیگاهرتز، از 2 گیگابایت رم برخوردار بوده و نسخه 7.0 اندروید را به عنوان سیستم عامل پیش فرض در اختیار دارد.

انتظار می رود HMD Global در ماه های آتی از تلفن های اندرویدی جدیدی رونمایی کند که در آن زمان، جزئیات بیشتری از محصولات این کمپانی فنلاندی به عنوان تولید کننده موبایل های نوکیا، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    من که به شدت منتظرم ?

  • saeedredhat
    saeedredhat | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ایول که از snapdragon استفاده میکنه.خدایی نوکیا و کوالکام کار درستن.کوالکام سریعا در https://www.codeaurora.org تمام کدهای پردازنده هاشو بصورت باز و عمومی در اختیار توسعه دهنده ها میزاره.اما سامسونگ درب و داغون بعد از کلی درخواست جامعه هنوزم که هنوزه کدهای Exynos رو مخفی نگه میداره.برای همینه رامهای شخصی برای موبایل های مبتنی بر Exynos جدید تقریبا نایابه.

مطالب پیشنهادی