ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراگیر شدن سرویس های اشتراک گذاری خودرو؛ سرنوشت صنعت حمل و نقل در سال 2030

بر کسی پوشیده نیست که دنیای امروز دنیای تکنولوژی و استفاده از فناوری های نوین است. در زمان کنونی سرعت پیشرفت در عرصه های مختلف بسیار بالا بوده و این مساله در حال تغییر دادن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

بر کسی پوشیده نیست که دنیای امروز دنیای تکنولوژی و استفاده از فناوری های نوین است. در زمان کنونی سرعت پیشرفت در عرصه های مختلف بسیار بالا بوده و این مساله در حال تغییر دادن یا به عبارت بهتر شکل دادن آینده ای مدرن است. صنعت خودرو و حمل و نقل یکی از حوزه هاییست که متاثر از این موضوع بوده و در آینده تا حد زیادی متحول خواهد شد.

مطالعه اخیری که توسط یک گروه تحقیقاتی مستقل در آمریکا انجام گرفته نشان می دهد 95 درصد از مسافرت آمریکایی ها در 13 سال آینده در اتومبیل های خودران، الکتریکی و بصورت مشترک با دیگران خواهد بود.

محققان این گروه عقیده دارند 60 درصد از خودروهای آمریکا در آینده به پیشرانه الکتریکی و فناوری خودران مجهز شده و در اختیار شرکت های حمل و نقل قرار خواهند داشت. البته این پیش بینی در صورتی است که اتومبیل های خودران مجوزهای دولتی لازم را برای تردد در سطح شهرها دریافت کنند.

بعد از زمانی که دولتمردان اجازه فروش اتومبیل های بدون راننده را صادر کنند و استفاده از آنها فراگیر شود، حدود یک دهه طول می کشد تا تعداد آنها از تعداد خودروهای عادی پیشی بگیرد.

این تحقیق پیش بینی می کند که هزینه حمل و نقل در سال 2021 چهار الی ده برابر ارزان تر از سرویس های جابجایی مسافرین کنونی خواهد بود. دلیل این کاهش هزینه عواملی مثل بهبود تکنولوژی مربوط به خودروهای الکتریکی، حق بیمه کمتر، سرمایه گذاری های ببیشتر و عدم استفاده از سوخت های فسیلی اعلام شده است.

با این حساب خانواده های آمریکایی قادر خواهند بود در صورت عدم استفاده از خودروهای درون سوز برای حمل و نقل، به طور میانگین سالانه 5600 دلار صرفه جویی کنند. این کاهش هزینه می تواند خانواده ها را هر چه بیشتر به سمت خودروهای الکتریکی بدون راننده سوق دهد.

البته با وجود این مساله در سال 2030 هنوز افرادی خواهند بود که تمایل به استفاده از خودروهای شخصی داشته باشند، چرا که خوشبختانه بر اساس این تحقیق علاقه مندان آتشین دنیای اتومبیل تا آن زمان منقرض نخواهند شد!

تغییراتی که در آینده رخ خواهند داد، یقینا باعث از دست رفتن برخی از شغل های سنتی در صنعت حمل و نقل می شوند؛ اما فرصت های جدیدی نیز برای افرادی دیگر پدید خواهند آمد. به هر حال تقابل سنت و مدرنیته دیر یا زود وارد این حوزه می شود و افرادی در آن موفق خواهند شد که بتوانند خود را با زمان تطبیق دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی