ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یکی از مؤسسین توییتر: متأسفم اگر در پیروزی ترامپ نقش داشتیم

«اوان ویلیامز» یکی از بنیانگذاران توییتر به خاطر نقش این شبکه اجتماعی در محبوبیت و به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده عذرخواهی کرد. او در جریان مصاحبه اخیرش با پایگاه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

«اوان ویلیامز» یکی از بنیانگذاران توییتر به خاطر نقش این شبکه اجتماعی در محبوبیت و به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده عذرخواهی کرد. او در جریان مصاحبه اخیرش با پایگاه خبری نیویورک تایمز، عملکرد توییتر در پیروزی ترامپ را با عبارت «بسیار بد» توصیف نمود.

همان طور که می دانید ترامپ بارها از توییتر به عنوان یکی از عوامل مؤثر در راه یافتنش به کاخ سفید نام برده. او در مصاحبه با خبرگزاری فاکس نیوز اظهار داشت: «بگذارید چیزی در مورد توییتر به شما بگویم، به نظر من اگر به خاطر توییتر نبود، من هم اینجا نبودم، چون تمام رسانه ها علیه من جبهه گرفته بودند.»

«ویلیامز» که اینترنت را به خاطر بها دادن به افراط گری «ناقص و خراب» توصیف کرده، در مورد ترامپ هم می گوید «اگر واقعاً اینطور باشد که توییتر باعث انتخاب رییس جمهور کنونی ایالات متحده شده، من واقعاً متأسفم و عذرخواهی می کنم.» کاخ سفید هنوز پاسخی رسمی در رابطه با این اظهار نظر منتشر نکرده است.

اشاعه اخبار کذب یکی از عوامل پیروزی ترامپ در انتخابات بوده است

گفتنیست سال گذشته نقش شبکه های اجتماعی در به قدرت رسیدن ترامپ به یکی از مباحث داغ دنیای فناوری بدل شد و پای غول هایی همچون گوگل و فیسبوک را به صحنه باز کرد. اتهامات زیادی در این زمینه به شرکت های مختلف وارد آمده که مهم ترین آن، اشاعه اخبار کذب برای کمک به کمپین ریاست جمهوری ترامپ بوده است.

اگرچه ترامپ شخصاً این پلتفرم اجتماعی را در کسب پیروزی خود دخیل می داند، اما کارشناسان سیاسی معتقدند توییت های بحث برانگیز و جنجالی او می تواند عواقب جبران ناپذیری را برایش به همراه داشته باشد. نیویورک تایمز می گوید بسیاری از اعضای تیم اجرایی از ترامپ خواسته اند تا تعداد توییت هایش را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    چیکار میکنن این رسانه ها واسه خراب کردن ترامپ.
    هر روز به مسخره ترین شکل و دلیل میخوان بکوبوننش.
    امروز مثلا انتقاد میکنن رفته عربستان سلاح فروخته انگار اوباما و کشورای دیگه اصلا همچین کاری نمیکردن.

مطالب پیشنهادی