ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویداد «مهارت سنجی به سبک Quera» سوم و چهارم خردادماه برگزار می شود

آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور به خصوص در رشته های فنی بسیار بالاست و این را نه خود دانشجویان که آمارهای رسمی نشان می دهد. از سویی، فارغ التحصیلان نیز مدعی هستند که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور به خصوص در رشته های فنی بسیار بالاست و این را نه خود دانشجویان که آمارهای رسمی نشان می دهد.

از سویی، فارغ التحصیلان نیز مدعی هستند که به اندازه کافی فرصت های شغلی در کشور وجود ندارد و در نتیجه عطای کار کردن در حوزه تخصصی شان را به لقای آن می بخشند و به سمت مشاغل کاذب روی می آورند که در نهایت آینده روشنی را پیش رویشان قرار نمی دهد.

با این همه، آنها در بخش استخدام نیروی شرکت های کوچک و بزرگ فعالیت دارند، همواره از یک چالش بزرگ پیش روی خود گلایه دارند و آن جذب نیروی متخصص و با مهارت است؛ در واقع از یک سو با شرکت هایی روبرو هستیم که نمی توانند توسعه دهندگان مطلوب خود را بیابند و از سویی خود توسعه دهندگان نیز ابراز نگرانی می کنند که نمی توانند شغل دلخواه خود را با توجه به تخصص شان پیدا کنند.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد شاید تصور کنید که مشکل صرفا به ارتباط مشتری و توسعه دهنده مربوط می شود، حال آنکه مشکل جدی تر از این مساله است. به بیان دیگر شرکت ها و توسعه دهندگان تعاریفی متفاوت از سطح توان فنی مورد نیاز برای یک فرصت شغلی در نظر دارند و تا به امروز تعریف استانداردی از این مهارت ها دست کم در کشور خودمان ارائه نشده بود.

شرکت ها و توسعه دهندگان تعاریفی متفاوت از سطح توان فنی مورد نیاز برای یک فرصت شغلی در نظر دارند

در ادامه این مطلب سعی داریم شما را با وبسایتی به نام Quera آشنا کنیم که سعی دارد پل ارتباطی میان توسعه دهندگان و مشتریانشان باشد و تعریف استانداردی از مهارت های فنی مورد نیاز در زمینه تکنولوژی های مختلف را ارائه دهد.

در واقع Quera با سنجش مهارت توسعه دهندگان، فرصت های شغلی مدنظر آنها را پیش رویشان قرار می دهد و شرکت ها را در پیدا کردن توسعه دهندگان مطلوب خود یاری می دهد.

جالب آنکه  این سامانه حالا دو سالی می شود که فعالیت خود را آغاز نموده و بعد از بررسی روش های مختلف در نهایت به برنامه ای مشخص برای سنجش مهارت های گوناگون در حوزه های مختلف دست یافته و بر این باور است که همکاری آن با شرکت های کوچک و بزرگ، مهر تاییدی است بر موفقیت آمیز بودن این روش.

حالا گروه Quera در نظر دارد که در تاریخ های سوم و چهارم خردادماه رویدادی تحت عنوان «مهارت سنجی به سبک Quera» را به سبک آنلاین و در وبسایت خود برگزار کند. در یک سوی این رویداد شرکت ها و استارتاپ های حوزه IT به همراه فرصت های شغلی شان قرار دارند و در سوی دیگر، توسعه دهندگانی که به دنبال فرصت شغلی مورد نظرشان هستند.

بنابراین چالش «مهارت سنجی به سبک Quera» علاوه بر اینکه فرصت سنجش مهارت ها را برای شرکت کنندگان در آن فراهم می آورد، این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد تا در صورت کسب امتیاز لازم جذب شرکت های جویای نیروی کار شوند.

مسابقه در دو مرحله انجام می‌ شود؛ مرحله‌ اول در ۱۵ اردیبهشت برگزار شد و در آن به حل سوالات برنامه‌نویسی معمول‌ پرداخته شد تا توسعه دهندگان مهارت خود در حل مسئله‌ و مفاهیم اولیه‌ی برنامه نویسی را بسنجند. مرحله دوم نیز بناست که در روز‌های ۳ و ۴ خرداد انجام شود و به سنجش مهارت در زمینه‌های مختلف مربوط می گردد.

نتایج آزمون نیز بلافاصله بعد از اتمام آن روی وبسایت Quera قابل مشاهده خواهد بود و در ادامه این نتایج برای شرکت هایی که توسعه دهنده خواستار همکاری با آنها بوده ارسال خواهند شد تا تصمیمات مقتضی از سوی آن شرکت ها اتخاذ گردد.

کافه‌ بازار، اسنپ، تلوبیون، پوشه، لحظه‌ نگار، مهیمن، پارس‌پک از جمله شرکت‌ هایی هستند که در کنار چند استارتاپ نام‌ آشنای دیگر به دنبال جذب نیرو در این رویداد هستند. برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌ نام در رویداد به صفحه‌ رویداد در Quera مراجعه کنید.​

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • SAKT
    SAKT | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    احسنت به این سامانه!! انشالله این سرویس ها بتونند در کشور با موفقیت کارشون رو انجام بدن و مشکل کمبود نیروی فنی و ارتباطشون با شرکت ها رو حل کنه!

مطالب پیشنهادی