ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و نوکیا اختلافات حقوقی خود را حل و فصل می کنند

شرکت های نوکیا و اپل امروز به اختلافات خود در زمینه مالکیت معنوی خاتمه داده و قرارداد پتنتی چند ساله ای را به امضا رساندند. طبق این تفاهم نامه، نوکیا متعهد شد بعضی از خدمات، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شرکت های نوکیا و اپل امروز به اختلافات خود در زمینه مالکیت معنوی خاتمه داده و قرارداد پتنتی چند ساله ای را به امضا رساندند.

طبق این تفاهم نامه، نوکیا متعهد شد بعضی از خدمات، محصولات و زیرساخت های شبکه ای خود را در اختیار اپل قرار داده و کمپانی ساکن کوپرتینو نیز در عوض، محصولات حوزه سلامت نوکیا (که با برند Withings عرضه می شوند) را به مراکز خرید و فروشگاه های آنلاین خود بازگردانَد.

«ماریا وارسلونا» مدیر حقوقی نوکیا در این باره می گوید: «امروز نوکیا و اپل قرارداد هدفمندی را امضا کرده اند. این حرکت رابطه دو شرکت را از مدعیان در دادگاه، به شرکایی که برای منفعت مشتریان همکاری می کنند تغییر خواهد داد.»

دی ماه سال گذشته بود که نوکیا با ادعای نقض 32 پتنت در آلمان و آمریکا از اپل شکایت کرد و شرکت سازنده آیفون نیز در واکنش به این قضیه، تمامی محصولات ویتینگز که متعلق به نوکیا هستند را از فروشگاه های خود جمع آوری نمود.

حالا بر اساس قرارداد جدید، اپل مبلغ نامعلومی را به صورت نقد به نوکیا پرداخت کرده و درآمدهای اضافی نیز بعداً به حساب شرکت فنلاندی واریز می شوند. جزئیات بیشتری از مفاد این قرارداد منتشر نشده اما انتظار می رود مقدار مبالغ مذکور، در صورت های مالی سه ماهه دوم نوکیا مشخص گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    خوشم میاد هر باری نوکیا و اپل از هم شکایت میکنن اخرش نوکیا یه پولی میگیره و یه امتیازی میگیره و از تمام شکایتاش صرف نظر میکنه??

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    به این میگن یه قرارداد برد برد?

مطالب پیشنهادی