ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آزمایش فنی و بررسی MVM X33S؛ قابل قبول اما نه چندان بی نقص

در حالی که صنعت خودروسازی کشور سال هاست به خواب زمستانی فرو رفته و حتی از حفظ کیفیت تولیدات قدیمی خود نیز عاجز مانده است، صنعت خودروسازی چین دارد ره صد ساله را چند شب طی ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

در حالی که صنعت خودروسازی کشور سال هاست به خواب زمستانی فرو رفته و حتی از حفظ کیفیت تولیدات قدیمی خود نیز عاجز مانده است، صنعت خودروسازی چین دارد ره صد ساله را چند شب طی می کند.

فقط کافی است نسل های مختلف از یک خودروی چینی را در کنار هم قرار دهید تا متوجه پیشرفت سریع و عجیب این سخت کوشان آسیایی شرقی شد.

اواخر تابستان سال گذشته بود که شرکت مدیران خودرو از سومین مدل X33 که با پسوند S به بازار عرضه شده است رونمایی کرد و حالا که ماه ها از عرضه این خودرو به بازار می گذرد می توان ارزیابی دقیق تری از شرایط آن به خوانندگان دیجیاتو ارائه کرد.

تغییرات گسترده این اتاق نسبت به نسل قبل موجب زیبایی بیشتر MVM X33S شده است. با نگاهی گذرا به نسل جدید MVM X33 می توان دریافت شرکت چینی چری سعی کرده این اتاق را اسپرت طراحی کند. در مددل اسپرت نمای جلوی خودرو با چراغ هایی زیبا،جلو پنجره ای چشم نواز و سپری اسپرت تزئین شده است و تفاوت شگرفی نسبت به مدل های قبلی X33 دارد.

چراغ های روشنایی در روز و هالوژن به زیبایی روی سپر قرار گرفته اند،لازم به ذکر است MVM X33S در دو مدل اسپرت و معمولی به بازار کشور عرضه شده است که مدل اسپرت از طراحی متفاوت و اسپرت تر سپرها بهره می برد،مضاف بر اینکه سقف مشکی رنگ تضاد جالبی با بدنه ایجاد کرده است،خروجی دوبل اگزوز نیز در قسمت عقب از مهم ترین موارد تمایز مدل اسپرت نسبت به مدل معمولی می باشد.

نمای جانبی خودرو با رینگ های نسبتا جذاب و اسپرت و ضربه گیرهای کروم با جهشی بلند نسبت به اتاق قبلی مهیج تر به نظر می رسد اما نمای عقب خودرو نسبت به سایر بخش ها کمترین میزان تغییر را تجربه کرده است و همین تغییرات اندک در بهبود نمای عقب کمک شایانی کرده است هرچند نمی توان این قسمت را بدون نقص دانست.

در واقع سادگی این بخش نسبت به نمای جلو کاملا محسوس است و استفاده از سپر تزیینی با خروجی های اگزوز غیر واقعی نیز نتوانسته مانع از نمود طراحی ساده و قدیمی این بخش شود.

در یک جمع بندی کلی نسبت به طراحی خارجی MVM X33S می توان نمره قبولی را به این کراس اوور شهری داد که در تمام قسمت ها پیشرفت قابل توجهی داشته است.

با بازکردن درب خودرو شاهد به روز رسانی هایی در این قسمت هستیم که واقعا قابل قبول انجام شده است. طراحی کلی کابین با رویه جدید در طراحی و افزایش چشمگیر کیفیت رو به رو بوده و باز هم در مقایسه با نسل قبل بسیار بهتر شده است.

استفاده از رنگ قرمز در حاشیه دریچه های تهویه و قسمت هایی از درب خودرو موجب اسپرت شدن نمای داخلی شده است. صفحه LCD 8 اینچی با قابلیت لمسی و متصل به دوربین دنده عقب نشان از تکنولوژیک شدن MVM X33S دارد. از نظر ارگونومیک نیز می توان نمره قبولی را به این شاسی بلند شهری داد.

فضاسازی کابین از موارد مهم در یک شاسی بلند محسوب می شود و MVM X33S با اینکه فضای چندان زیادی ندارد اما موجب آزار و اذیت شما نخواهد شد.

البته فضای سرنشین وسط صندلی عقب چندان راحت نیست و اگر قصد مسافرت پنج نفره را داشته باشید، باید هر از چند گاهی سرنشینان جای خود را با نفر وسط عوض کنند تا از فشار وارده بر ستون فقرات او کاسته شود.

از این جهات MVM X33S با اینکه پیشرفت بسیار زیادی را تجربه کرده است اما هنوز برای رسیدن به بهترین های این کلاس راه زیادی را پیش رو دارد و نمی توان این خودرو را یک کراس اوور خانوادگی بسیار راحت برای مسافرت توصیف کرد.

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز MVM X33S در شرایط قابل قبولی قرار دارد که شامل کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور پارک، روکش چرمی صندلی ها، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت،تنظیم برقی آینه کناری، تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، سانروف، مه شکن جلو و عقب، پشتیبانی سیستم ترمز از ABS  و EBD، تنظیمات سیستم رانندگی بین دو حالت eco و sport می شود.

مشخصات فنی MVM X33S:

زیر کاپوت این خودرو همانند گذشته موتور 2 لیتری 4 سیلندر با حجم دقیق 1971 سی سی نصب شده است که 139 اسب بخار توان خروجی دارد، همچنین حداکثر گشتاور این خودرو 180نیوتن متری اعلام شده است که قادر خواهد بود ظرف مدت حدود 13.5 ثانیه (رسمی) سرعت ام وی ام X33 را از 0 کیلومتر به 100 کیلومتر برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به 175 کیلومتر بر ساعت می رسد.

پس از روشن کردن پیشرانه با درگیر کردن گیربکس CVT شروع به حرکت می کنیم، ابتدای رانندگی واکنش به پدال گاز با مقداری تاخیر روبرو است که می توان آن را گردن گیربکس CVT انداخت، اما واقعیت این است که گویا ارتباط الکترونیکی صحیحی بین پدال گاز، موتور و پیشرانه وجود ندارد.

به خصوص در حالت قرار گرفتن گیربکس بر روی دنده عقب، ممکن است موتور نسبت به فشردن پدال گاز برای چند لحظه هیچ واکنشی نشان ندهد و ظاهرا این مشکل به شکل موردی در تعدادی از X33 های تحویلی وجود دارد که شرکت سازنده در صدد رفع آن است.

از همان حالت ثابت رانندگی می توان دریافت که با تمهیداتی که چیده شده صدای نفوذی به کابین که در نسل قبلی به شدت در کابین حس می شد کم شده است و مهندسین متخصص در زمینه صدا و عایق کاری توانسته اند به آرامش فضای کابین بیفزایند، این شرایط در هنگام حرکت نیز تقریبا تا دور 4000 دور بر دقیقه ادامه دارد اما از این دور موتور به بعد شاهد نفوذ صدای موتور به داخل کابین هستیم که البته چندان آزار دهنده نیست.

سیستم رانندگی را می توان بین دو حالت eco و sport تنظیم کرد که در شرایط اقتصادی به دلیل کاهش مصرف سوخت، دور موتور در محدوده پایین تری حفظ می شود و نمی توان حداکثر توان خودرو را به کار گرفت و شتابگیری خودرو چندان چنگی به دل نمی زند،به همین دلیل ترجیح دادیم در تجربه چند ساعته و به دلیل بهره مندی از حداکثر توان خودرو، سیستم رانندگی را روی اسپرت گذاشته تا عملکرد بهتری را از این خودرو چینی داشته باشیم.

شتابگری خودرو در حالت اسپرت با توجه به موتور 2 لیتری 139 اسب بخاری( با توجه به کلاس خودرو) قابل قبول به نظر می رسد اما نمی توان آن را مطلوب توصیف کرد اما در مقابل کشش خودرو نیز در وضعیت بهتری قرار دارد که به لطف حفظ دور موتور در محدوده بالاست که از ویژگی های عملکردی گیربکس CVT ناشی می شود.

فرمان به نسبت سایر خودروهای چینی از مهندسی و نرمی قابل توجهی برخور دار است اما در مقایسه با خودروهای غربی هنوز فاصله زیادی از نظر انتقال حس رانندگی دارد.

به دلیل نبود سیستم ESP در این خودرو به نظر می رسد که بر روی مسیر های لغزنده حفظ جانب احتیاط الزامی باشد، اما در مجموع هندلینگ و پایداری ام وی ام ایکس 33 اس خوب است و نمی توان نقطه ضعف چندان بزرگی را به این بخش وارد دانست.

تسلط راننده به ابعاد و زوایای بدنه نیز مناسب به نظر می رسد و مشکلی از نظر دید جانبی و رو به عقب وجود ندارد.

 

اما در نقطه مقابل هندلینگ خوب، سیستم تعلیق خودرو علی الخصوص در ردیف دوم صندلی نسبتا خشک احساس می شود و ضربات و پستی بلندی های بی شمار شهرهای بزرگ کشور را به اتاق منتقل می کند، هر چند این مشکل نیز در میان خودروهای کراس اوور با سیستم تعلیق ساده (غیر تطبیق پذیر) کاملا شایع است و حتی شامل حال برند های اروپایی هم می شود.

در یک جمع بندی کلی MVM X33S را بسیار بهتر از اتاق قبلی می دانیم که برای خانواده هایی مناسب می باشد که می خواهند با شرایط پیش فروش خودرویی شاسی بلند سوار شوند.

مضاف بر اینکه از طراحی مطلوبی چه در در نمای داخلی و چه در نمای بیرونی برخوردار است و از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز همانند اکثر محصولات چینی می تواند توجه خریداران را به خود جلب کند.

در نگاه اول اینطور به نظر می رسد که به دلیل حضور چندین ساله ی شرکت ام وی ام در کشور و فروش نسبتا مناسب X33 می توان با خیال راحت و فارغ از مشکلات مرسوم تامین قطعات خودروهای چینی،نسبت به خرید آن  اقدام نمود، اما در واقعیت برخی از مشتریان از کمبود قطعات مدل های جدید در بازار گله مند هستند و با مشکلاتی در این رابطه مواجه شده اند.

البته با توجه به شرایط پیش فروش فوق العاده ای که شرکت مدیران خودرو برای MVM X33S قرار داده توانسته به خوبی به فروش بالایی دست یابد به خصوص آنکه با توجه به قیمت فروش نقدی (حدود 76 و 78 میلیون تومانی MVM X33S) به جز لیفان X60 اتوماتیک که محصول نسبتا کم تیراژی محسوب می شود، تقریبا رقیب دست دوم اتوماتیک دیگری نیز در این محدوده قیمتی وجود ندارد و X33 می تواند در بازار کراس اوور های تک دیفرانسیل نو و دست دوم یکه تازی کند.

البته جک S5 دنده دستی در نسخه های دست دوم می تواند از نظر قیمتی رقیب ام وی ام X33 S باشد، اما اکثر مشتریان با توجه به تفاوت گیربکس این دو خودرو را رقیب یکدیگر نمی دانند، هرچند در زمینه عملکرد دینامیکی و شتاب جک S5 خودرو بسیار سریعتری به نظر می رسد اما سختی رانندگی در ترافیک شهری و مشکلات ناشی از کیفیت نامطلوب بنزین و نیاز های موتور توربو به بنزین با کیفیت، در نهایت بسیاری از افراد را به سمت X33 جدید سوق می دهد.

با این وجود توصیه ما این است که در این بازه قیمتی نیم نگاهی هم به بسترن B50 داشته باشید که البته در زمره خودروهای کراس اوور قرار نمی گیرد اما می تواند از بسیاری جهات کم نقص تر از سایر خودروهای چینی موجود در کشورمان ظاهر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • reza biyabani
    reza biyabani | ۴ خرداد ۱۳۹۶

    مام یه روزی پولدار میشیم و این پراید داغونمون رو با یه ماشین چینی عوض می کنیم!??
    ای خدا....
    بخندم یا گریه کنم ب آرزوی خودم!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی