ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل کیت توسعه ربات «اقلیدس» را با قیمت 399 دلار عرضه می کند

شاید اینتل توسعه و تولید پردازنده های اتم برای تلفن های هوشمند، تبلت ها و یا نوت بوک ها را کنار گذاشته باشد اما این بدان معنا نیست که کمپانی مذکور از چیپست اتم x7-Z8700 ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

شاید اینتل توسعه و تولید پردازنده های اتم برای تلفن های هوشمند، تبلت ها و یا نوت بوک ها را کنار گذاشته باشد اما این بدان معنا نیست که کمپانی مذکور از چیپست اتم x7-Z8700 خود نهایت استفاده را نبرد چرا که هم اکنون اینتل کیت توسعه رباتی را عرضه می کند که از این پردازنده در قلب خود بهره می برد.

کیت مورد اشاره که «اقلیدس» نامیده شده در واقع یک کامپیوتر کوچک مجهز به اوبونتو 16.04و سیستم عامل رباتی (ROS) است که سنسورها و دروبین های تعبیه شده به آن کمک می کند تا به عنوان مغز یک ربات فعالیت کند.

گفتنی است علاوه بر پردازنده چری تریل به کار رفته در کیت توسعه «اقلیدس»، اینتل از حافظه رم 4 گیگابایتی، فضای ذخیره سازی 32 گیگابایتی، وای فای 802.11n، بولوتوث 4.0 و GPS بهره برده است.

همچنین لازم به اشاره است که «اقلیدس» دارای پورت های USB 3.0، میکرو USB و میکرو HDMI بوده و منبع تغذیه آن هم یک باتری 2000 میلی آمپر ساعتی است.

«اقلیدس» در واقع یک کامپیوتر کوچک است که می تواند به عنوان مغز یک ربات فعالیت کند

علاوه بر موارد فوق، یک دوربین اینتل RealSense ZR300 هم برای تشخیص عمق محیط به کار گرفته شده و حسگرهای حرکتی، نور محیط، مجاورت، شتاب سنج، قطب نمای دیجیتالی و ژیروسکوپ هم از دیگر سنسورهای تعبیه شده در آن است.

به بیان دیگر، اگرچه کیت توسعه «اقلیدس» به شکل یک کامپیوتر کوچک به نظر می رسد اما رایانه ایست که به واسطه طیف وسیعی از سنسورهای به کار رفته در آن، نسبت به محیط پیرامون خود کاملاً هشیار خواهد بود.

ناگفته نماند «اقلیدس» به اسپیکری 1 واتی و میکروفنی با قابلیت حذف نویز برای دریافت دستورات صوتی و پاسخ به آنها مجهز است. اینتل پیش فروش این محصول را با قیمت 399 دلار آغاز کرده و تا دهم خرداد ماه «اقلیدس» را در اختیار علاقه مندان به توسعه ربات ها قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی