ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

این جمله دروغ است: موفقیت با تلاش بی وقفه به دست می آید

شاید شما هم بارها این عبارت را شنیده باشید: «موفقیت در گروی تلاش و کار بی وقفه است.» با این حال جمله مذکور که به دفعات شنیده می شود، تنها به بن بست ختم می شود. ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

شاید شما هم بارها این عبارت را شنیده باشید: «موفقیت در گروی تلاش و کار بی وقفه است.» با این حال جمله مذکور که به دفعات شنیده می شود، تنها به بن بست ختم می شود. سخت کار کردن که به معنی تلاش برای دستیابی به یک هدف واحد، آن هم طی ساعت ها کار بی وقفه است، تنها به شکست منجر خواهد شد.

برای آن که درک بهتری از این موضوع داشته باشید، بهتر است یک قهرمان المپیک را تصور کنید. بله قهرمان های المپیک ساعت ها از وقت خود را صرف تمرینات خود می کنند. اما با این وجود هم آنها و هم مربیانشان به خوبی می دانند که تمرین بیش از حد می تواند به قیمت مصدومیت و کاهش شانس آنها برای پیروزی ختم شود.

موقعیت مشابهی را می توان در کسب و کارها هم مشاهده کرد. افرادی که به صورت بی وقفه برای ساعت ها کار می کنند، فرصت های خود را سوزانده و به سرعت ناکارا خواهند شد. در همین حال اشتباهات بچگانه ای از آنها سر زده و کار اضافی را به خود و اطرافیانشان تحمیل می کنند.

در دنیای واقعی کار و تلاش بی وقفه، همانند بلیتی است که شما را در نهایت به شکست خواهد رساند

سخت کار کردن و تلاش برای رسیدن به موفقیت پیش از زمان موعد آن، همانند یک سم عمل می کند. یک مثال خوب در این زمینه بازاریاب هایی هستند که سعی آنها برای متقاعد کردن خریداران احتمالی، سبب می شود به نتیجه ای عکس دست پیدا کنند.

در دنیای واقعی به شدت و با سختی کار کردن، همانند بلیتی است که شما را در نهایت به شکست خواهد رساند. از همین رو مدیران موفق معمولاً سعی می کنند تا به جای کار زیاد، کمی بیشتر سیاست به خرج دهند.

در اکثر سازمان ها، افرادی که از همکاران خود بیشتر کار می کنند، به هیچ وجه به جایی نخواهند رسید. همچنین برای افراد خلاق هم اختصاص دادن تمام وقت به حرفه یشان می تواند مانند سمی مهلک باشد. مطالعات نشان می دهند افرادی که در میان بازه زمانی کاری، وقتی را هم به استراحت و آرامش اختصاص می دهند، از خلاقیت و نوآوری بیشتری برخوردار هستند.

برای افراد خلاق هم اختصاص تمام وقت به حرفه می تواند مانند سمی مهلک باشد

گفتنی است موفقیت از کار کردن بی وقفه نشأت نمی گیرد بلکه باید بدانید بهترین زمان برای پرداختن به کار چه موقع بوده و سپس وارد عمل شوید.

لازم است بدانید عبارت «موفقیت در گروی تلاش و سخت کار کردن است»، به اندازه جمله «تماشای بی وقفه تلویزیون منجر به شکست می شود»، بی معنی و احمقانه به نظر می رسد. اما زمانی که شما از لحاظ روحی خسته می شوید و احساس می کنید خلاقیت لازم در کارتان را ندارید، آن وقت بهترین درمان تماشای تلویزیون است چرا که این کار به ذهنتان اجازه استراحت داده و شما را از استرس دور خواهد کرد.

تا به حال پیش نیامده که کسی در بستر مرگ بگوید «کاش زمان بیشتری را در دفتر کارم گذرانده بودم.» از همین رو «سخت کار کردن» نقطه مقابل موفقیت و کامیابی است. تنها پاداشی که «بی وقفه کار کردن» با خود به همراه می آورد، دغدغه و نیاز به فعالیت بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ehsan Jam
    Ehsan Jam | ۴ خرداد ۱۳۹۶

    دقیقا همینطوره

مطالب پیشنهادی