ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات ها تا سال 2030 در نیروی پلیس دبی به کار گرفته می شوند

«امارات» که به عنوان یکی از هفت کمپانی مطرح حوزه رباتیک در امارات متحده عربی شناخته می شود، اخیراً از نخستین مأمور پلیس رباتی خود برای استفاده در «نیروی پلیس دبی» رونمایی کرده است. ربات ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

«امارات» که به عنوان یکی از هفت کمپانی مطرح حوزه رباتیک در امارات متحده عربی شناخته می شود، اخیراً از نخستین مأمور پلیس رباتی خود برای استفاده در «نیروی پلیس دبی» رونمایی کرده است.

ربات مورد اشاره توسط شرکت اسپانیایی «PAL Robotics» طراحی شده و مدلی سفارشی از ربات REEM است که دارای قدی 1.7 متری بوده و از زره پلاستیکی سفید رنگی بهره می برد.

گفتنی است این نخستین قدم دپارتمان پلیس دبی برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه بوده و این سازمان در نظر دارد تا سال 2030، 25 درصد از نیروهای پلیس این شهر را با ربات ها جایگزین کند.

اما این ربات ها برای چه فعالیت هایی طراحی شده اند؟ باید گفت نمونه پروتوتایپ و آزمایشی که سال گذشته در نمایشگر GITEX به نمایش در آمد، دارای یک تبلت روی بدن خود بود که افراد با استفاده از آن می توانند تخلفات مشاهده شده را ثبت کنند، کارهای اداری را انجام دهند و یا جریمه های خود را پرداخت کنند.

لازم به ذکر است هنوز مشخص نیست که آیا ربات مذکور از آن زمان تا کنون ارتقایی پیدا کرده یا خیر، با این حال خبرهای حاکی از آن هستند که پلیس دبی در حال کار روی سیستم هوش مصنوعی IBM ملقب به واتسون، برای تشخیص دستورات صوتی است.

هنوز مشخص نیست که آیا مردم نسبت به مأموران پلیس رباتی بازخورد خوبی خواهند داشت یا خیر اما با این وجود اماراتی ها علاقه مند هستند بخش های مختلف این کشور را به صورت هوشمند در آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • اسماعیل سیاحی
    اسماعیل سیاحی | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    درود بر سرزمین اولین های این روزها.....
    تحسین بر انگیزه....

  • jafariiii bagher
    jafariiii bagher | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    نزارید این پستا رو
    جز افسوس چیزی برای ما نداره لعنت بر بی خردی

  • روزبه
    روزبه | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    دبی همه چیزو خرید اون از هایپر لوپ اینم از پلیس ربات

مطالب پیشنهادی