ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد شکن چینی؛ جزییات عملکرد خیره کننده nio EP9 در نوربرگرینگ [تماشا کنید]

شرکت nio به عنوان یک استارتاپ چینی-آمریکایی در حوزه ساخت ابرخودروی های برقی که بازار چندان بزرگی نیز ندارد و محدود به دو سه بازیگر دیگر همچون ریماک است فعالیت می کند. چندی پیش نیز ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

شرکت nio به عنوان یک استارتاپ چینی-آمریکایی در حوزه ساخت ابرخودروی های برقی که بازار چندان بزرگی نیز ندارد و محدود به دو سه بازیگر دیگر همچون ریماک است فعالیت می کند.

چندی پیش نیز در نمایشگاه شانگهای، شاسی بلند 7 نفره این خودرو به نمایش در آمد که به دلیل طراحی و قابلیت های فنی خارق العاده توجه بسیاری را به خود معطوف کرد.

اما ابر خودرو EP9 که چندی پیش در اولین تلاش خود توانست به عنوان سریع ترین خودروی تمام برقی جهنم سبز لقب بگیرد. حال به این پیست مشهور در کشور آلمان برگشته تا یک رکورد اساسی را از خود به جای بگذارد.

این ابر خودرو دقیقا یک مگاوات یا 1341 اسب بخار قدرت از چهار موتور الکتریکی خود نیرو می گیرد که هر کدام از این موتورها به یک جعبه دنده با تنها یک دنده مجهز شده اند.

گشتاور موتور نیز به 1091 پوند فوت می رسد و این ابر خودرو که شاسی آن بر اساس قوانین FIA سازمان جهانی موتور اسپرت ساخته و پرداخته شده است، می تواند در عرض 7.1 ثانیه از صفر به 200 کیلومتر بر ساعت برسد.

در نهایت رکوردی که این ابرخودرو در نوربرگ رینگ به ثبت رسانده زمان 6 دقیقه و 45.9 ثانیه ای را نشان می دهد که آن را تبدیل به سریع ترین خودروی تولید انبوه در جهان می کند. سریع تر از هر مدل خودرو غیر مسابقه ای با موتور احتراق داخلی.

در واقع حتی میان خودروهای مسابقه ای نیز تنها پورشه 956 در سال 1983 توانسته رکوردی بهتر از این سوپر اسپرت چینی به جا بگذارد و سایر خودروها در پس نئو قرار می گیرند.

پیش تر شرکت لامبورگینی توانسته بود با مدل هوراکان پرفومنته به رکورد 6 دقیقه 52 ثانیه برسد که این رقم حتی از پورشه 918 اسپایدر نیز سریع تر بود.

قیمت این خودرو به رقمی در حدود 1.5 میلیون دلار می رسد و آن را در ردیف ابرخودروهایی همچون بوگاتی، کونیخزگ و...قرار می دهد.

در نهایت باید دید که این خودرو با استفاده از چه نوع لاستیکی به این رکورد رسیده است و آیا از لاستیک های مسابقه ای موسم به اسلیک استفاده کرده یا با استفاده از لاستیک های شهری این رکورد را بر جای گذاشته است.

البته با توجه به اختلاف 2 ثانیه ای بین این سوپر اسپرت برقی و رکورد دارد قبلی (پاگانی زوندا r)، بعید نیست که در آینده نه چندان دور بار دیگر شاهد پیشتازی خودروهای مجهز به پیشرانه درون سوز در این پیست باشیم اما در نهایت باید پذیرفت که سوپر اسپرت های برقی فوق العاده سریع هستند و ممکن است برای همیشه گوی سبقت در سرعت و شتاب را از هایپر کار های کلاسیک بربایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Goyban bl
    Goyban bl | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    و سینگولاریتی نزدیک تر از همیشه است ...

مطالب پیشنهادی