ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی AlphaGo یک بار دیگر قهرمان Go جهان را شکست داد

آلفاگو، هوش مصنوعی توسعه یافته توسط شرکت DeepMind، متعلق به گوگل، یک بار دیگر موفق شد تا «که جی»، قهرمان بازی Go را شکست دهد تا بر وی غلبه پیدا کند. «که جی» در حال ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

آلفاگو، هوش مصنوعی توسعه یافته توسط شرکت DeepMind، متعلق به گوگل، یک بار دیگر موفق شد تا «که جی»، قهرمان بازی Go را شکست دهد تا بر وی غلبه پیدا کند.

«که جی» در حال حاضر بهترین بازیکن دنیا در بازی Go به شمار می رود اما آلفاگو توانست به سختی او را شکست دهد. مدیرعامل شرکت دیپ مایند در توییتر خود نوشت «که جی» واقعا هوش مصنوعی آلفا گو را به چالش کشید.

پیش از این نیز آلفاگو توانسته بود «Lee Se-dol»، از دیگر قهرمانان شناخته شده بازی Go را هم شکست دهد. در 50 حرکت ابتدایی، که جی موفق شد تا آلفاگو را به چالش بکشد و راهی برای پیشروی در اختیار آن نگذارد اما پس از تغییر استراتژی و نزدیک تر شدن بازی به خط بحران، هوش مصنوعی بود که توانست بازی را از چندین جهت مختلف ارزیابی کرده و بهترین حرکات را انجام دهد.

دمیس هاسابیس، مدیرعامل دیپ مایند می گوید: «در 100 حرکت ابتدایی، این نزدیک ترین رقابتی بود که کسی می توانست با ورژن Master آلفاگو داشته باشد.»

کمپانی دیپ مایند، سال 2014 توسط گوگل خریداری شد. آلفاگو، محصول شناخته شده این شرکت با استفاده از یادگیری ماشینی و شبکه های عصبی کامپیوتری می تواند بازی را تحلیل کرده و بر اساس احتمالات، انتخاب هایی را ارائه کند که بیشترین شانس پیروزی را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۴ خرداد ۱۳۹۶

    گریه نکن کوچلو منم امتحان امروز صفر گرفتم

  • علی
    علی | ۴ خرداد ۱۳۹۶

    حالا روزی یه بار این بندا خدا رو می خوان تحقیر کنن! بسته دیگه ?

مطالب پیشنهادی