ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عبور سیارک از نزدیکی زمین
علمی

پنج سیارک در سال جاری از نزدیکی زمین عبور خواهند کرد

گرچه فضا همواره مملو از زیبایی ها و شگفتی های بی شمار است، اما به همین میزان نیز خطر از جانب آن ما را تهدید می کند. یکی از بزرگ ترین تهدیدات فضایی سیارک ها هستند ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

گرچه فضا همواره مملو از زیبایی ها و شگفتی های بی شمار است، اما به همین میزان نیز خطر از جانب آن ما را تهدید می کند. یکی از بزرگ ترین تهدیدات فضایی سیارک ها هستند که هر از گاهی یکی از آنها با تغییر مسیر به سمت سیاره ما، نگرانی هایی را ایجاد می نماید. حال ناسا خبر داده که در اواخر سال جاری میلادی ۵ سیارک به سمت زمین خواهند آمد.

البته فعلاً قرار نیست هیچ کدام از این سیارک ها به زمین برخورد کنند، بلکه از فاصله بسیار نزدیک از ما عبور خواهند کرد و یکی از آنها به شکل نگران کننده ای به زمین نزدیک خواهد شد.

این دسته سیارک ها قطری بین ۸ تا ۹۰ متر دارند

بر طبق اعلام ناسا، این دسته سیارک ها با قطر ۸ الی ۹۰ متری، از فاصله ۰.۱۵ تا ۵ برابری مسافت بین زمین و ماه (موسوم به Lunar Distance یا فاصله قمری) از کنار ما عبور خواهند کرد. شاید این فاصله بسیار زیاد به نظر برسد، اما در فضایی به بزرگی عالم خارج از جو زمین این فاصله واقعاً نزدیک به حساب می آید.

برآوردهای اولیه نشان می دهد که بزرگترین این سیارک ها با نام 2017BS5 در تاریخ 23 جولای (اول مرداد ماه) از فاصله ۳.۱۵ برابری فاصله قمری از کنار سیاره ما عبور خواهد کرد. نزدیک ترین مسیر عبور نیز متعلق به سیارک 2012TC4 است که در تاریخ 12 اکتبر (20 مهر) از فاصله ۳۵ هزار مایلی (معادل 56.3 هزار کیلومتری) زمین عبور خواهد کرد. البته قطر 12 تا 27 متری این سیارک مانع از آن می شود که خطری زمین را تهدید نماید. سه مورد عبور نزدیک دیگر نیز در پایان سال جاری میلادی و اوایل سال 2018 با فاصله ای در حدود 3 فاصله قمری از زمین صورت می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • srb90
    srb90 | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    بزودی شاهد موج جدید پیام های شبکه های اجتماعی درمورد برخورد سیارک و اخر زمان و... خواهیم بود :/

مطالب پیشنهادی