ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مقایسه عملکرد تسلا مدل 3 در برابر مدل S؛ اولین اطلاعات فنی از ارزان ترین محصول تسلا

مدل 3 نام سومین خودرویی است که کمپانی تسلا قصد دارد پس از مدل S و مدل X به خطوط تولید خود اضافه کند. این سدان کامپکت که اواخر ماه مارس سال گذشته معرفی شد، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

مدل 3 نام سومین خودرویی است که کمپانی تسلا قصد دارد پس از مدل S و مدل X به خطوط تولید خود اضافه کند. این سدان کامپکت که اواخر ماه مارس سال گذشته معرفی شد، قیمت به مراتب کمتری نسبت به دیگر محصولات تسلا داشته و از نیمه دوم امسال رفته رفته به دست مشتریان خواهد رسید.

با وجود اینکه تاکنون بیش از چهارصد هزار نفر برای خرید مدل 3 ثبت نام کرده اند، بسیاری از مشخصات فنی و توانایی های این خودروی تقریبا 35000 دلاری به مانند یک راز باقی مانده است.

اما اخیرا منبعی از داخل کمپانی تسلا با انتشار یک عکس و مقایسه مدل 3 و مدل S در کنار هم، از برخی خصوصیات سدان جدید این کمپانی پرده برداری نموده است.

طبق اطلاعات ارایه شده، مدل 3 طولی برابر با 469 سانتی متر دارد که حدود 30 سانتی متر کوتاه تر از مدل S می باشد. با این حساب مدل 3 تقریبا 6 سانتی متر طویل تر از خودرویی مثل ب ام و سری 3 است.

فضای حمل بار نیز 14 فوت مکعب یا 396 لیتر ذکر شده که این میزان تقریبا نصف فضای بار مدل S به حساب می آید.

مدل 3 برای دستیابی به سرعت 96 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیازمند 5.6 ثانیه زمان است؛ با این حال در مقایسه با شتاب 2.3 ثانیه ای مدل S نسخه P100 این خودرو هیچ حرفی برای گفتن ندارد و تقریبا 2 برابر کُند تر است.

همچنین بد نیست بدانید که ب ام و سری 3 و آئودی A4 با قیمتی نزدیک به 35000 دلار، شتاب صفر تا 96 را در عرض 5.4 و 5.2 ثانیه محقق می کنند.

مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ دیگر فاکتوری است که در این مقایسه به آن پرداخته شده؛ بر این اساس مدل 3 قادر خواهد بود با باتری های کاملا پر بیش از 215 مایل (معادل 346 کیلومتر) مسافت را طی کند که در برابر رقم 335 مایل (540 کیلومتر) برای قوی ترین نسخه مدل S اصلا چشمگیر نیست.

شورولت بولت که حدود 2500 دلار گران تر از مدل 3 است، می تواند تقریبا 380 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد که از این لحاظ اندکی بهتر از رقیب خود می باشد.

دیگر فاکتورهای موجود به نظر می رسد که با هدف ترغیب مشتریان به سمت مدل S در این مقایسه لحاظ شده اند! برای مثال آن دسته از مالکین مدل S که نفرات ارجاعی داشته باشند، می توانند به طور رایگان باتری خودروهای خود را در ایستگاه های سوپرشارژ تسلا پر کنند، اما خریداران مدل 3 باید برای هر بار استفاده مبلغی را پرداخت نمایند.

همانطور که برخی تصاویر لو رفته از کابین مدل 3 از نصب یک نمایشگر بزرگ در داشبورد حکایت داشتند، این مقایسه نیز استفاده از یک صفحه لمسی 15 اینچی را در ارزان قیمت ترین محصول تسلا تایید می کند. مدل S دارای دو نمایشگر بوده که نمونه حاضر در قسمت میانی داشبورد اندازه ای برابر با 17 اینچ دارد.

در جدول انتشار یافته، به امکان شخصی سازی کمتر مدل 3 نیز اشاره شده؛ آپشن های این خودرو در مجموع 100 ترکیب مختلف را فراهم می کنند، در حالیکه این رقم برای مدل S بیش از 1500 ترکیب متنوع است.

مدت زمان انتظار برای تحویل خودرو یکی دیگر از فاکتورهای مورد مقایسه است که در آن خریداران مدل 3 باید بیش از یک سال و خریداران مدل S نهایتا فقط یک ماه باید منتظر دریافت خودروی خود بمانند.

در بخش قابلیت های پریمیوم، مدل 3 فاقد مواردی است که برای مدل S ذکر شده؛ به این معنی که این خودرو از سیستم تعلیق هوشمند بادی، دستگیره های در ظاهرشونده خودکار، فیلتر HEPA برای مقابله با حملات شیمیایی، سقف شیشه ای و پانورامیک، بدنه آلومینیومی و رینگ های 21 اینچی مدل S محروم خواهد بود.

بنا به گفته های ایلان ماسک مدل 3 نیز همانند مدل S در نسخه های مختلف و با توانایی های متفاوت ارایه خواهد شد. در ادامه می توانید جدول مقایسه ای منتشر شده را به طور کامل ملاحظه فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mehdi Valiollahi
    Mehdi Valiollahi | ۶ خرداد ۱۳۹۶

    مونده هنوز به فناوری تولید پراید که در انحصار ایرانه برسن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی