ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احداث کارخانه مرسدس بنز برای تولید باتری های لیتیوم یونی؛ زمینه تازه رقابت با تسلا

دایملر به عنوان مالک مرسدس بنز یک هولدینگ چند ملیتی محسوب می شود که به عنوان یک غول بزرگ در این صنعت لقب بزرگترین تولید کننده خودروهای سنگین و تجاری جهان را به دوش میکشد. همچنین ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

دایملر به عنوان مالک مرسدس بنز یک هولدینگ چند ملیتی محسوب می شود که به عنوان یک غول بزرگ در این صنعت لقب بزرگترین تولید کننده خودروهای سنگین و تجاری جهان را به دوش میکشد.

همچنین این کمپانی در تسلا، رنو-نیسان و چند شرکت دیگر دارای سهام بوده و برندهای بزرگی مثل مرسدس بنز و اسمارت را در تملک خود دارد.

با وجود اینکه تسلا تولید کننده پکیج باتریهای لیتیوم_یونی مورد نیاز دایملر است اما این شرکت تصمیم دارد با احداث کارخانه تولید باتریهای لیتیوم_یونی تسلا را به رقابت و چالش بکشد.
گفته می شود که کارخانه مذکور در نزدیکی یکی از کارخانه های تولیدی باتری دایملر در ۳۱ مایلی شهر درسدن و در جنوب برلسن  به مساحت ۲۰ هکتار احداث خواهد شد و بدین ترتیب ظرفیت تولید در حدود ۴ برابر نسبت به رقم فعلی افزایش خواهد یافت.

این در حالیست که مساحت گیگافکتوری در حال ساخت تسلا در حدود 400 هکتار در نظر گرفته شده است.


دیتر زیچه که در حال حاضر مدیر مرسدس بنز و رئیس هیئت مدیره شرکت دایملر محسوب می شود در این رابطه می گوید که صنعت خودروسازی با یک تغیر و تحول بنیادین روبه‌رو است و ما موظفیم به عنوان نیرو محرکه این تغییر نقش خودمان را به بهترین نحو انجام دهیم.

زیچه همچین مدعی شد که این کارخانه تضمین کننده آینده کمپانی دایملر و شرکتهای وابسته به آن در حوزه خودروهای برقی است و قطعا برنامه جامع این پروژه تأمین کننده اهداف و برنامه‌ های بلند مدت شرکت خواهد بود.
تسلا به دلیل داشتن تخصص در زمینه ساخت باتری خودرو یکی از تأمین کنندگان بزرگ باتری‌های برقی در بازار خودرو محسوب می‌شود اما با پیشرفت روز افزون در زمینه خودروهای برقی و فن آوری باتری‌ ها غول‌ های دیگر خودروسازی دنیا به فکر رقابت با تسلا افتاده اند.
انتظار می‌رود که گیگافکتوری به عنوان کارخانه تولید کننده باتری های لیتیوم_یونی تسلا تا پایان سال آینده یعنی همزمان با فروش و تولید انبوه سومین مدل از خودروهای برقی تسلا موفق به تولید کامل باتری های لیتیوم_یونی خود شود.


دایملر تصمیم گرفته تا رقابت مرسدس بنز با تسلا در حوزه خودروهای الکتریکی وارد مرحله تازه ای شود.
با وجود اینکه مرسدس بنز هنوز موفق به تولید یک خودروی الکتریکی قابل رقابت در بازار خودرو نشده است اما این کمپانی آلمانی برنامه بلند پروازانه برای تولید و عرضه طیف وسیعی از وسایل نقلیه الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ دارد.
مدیران دایملر همچنین مدعی است که آنها با نام تجاری EQ قصد تولید ۱۰ خودرو الکتریکی را دارند که این خودروها به محیط زیست کمک خواهند کرد و اوگان حمل و نقل عمومی را به سمت کاهش آلودگی هوا و وابستگی به نفت سوق خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی