ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

امید به ادامه موفقیت لیف؛ کراس اوور برقی نیسان در راه است

روز به روز بر میزان محبوبیت کراس اوورها افزوده می شود. این دسته از خودروها به دلیل کاربردی تر بودن، با استقبال بیشتر مشتریان روبرو شده اند؛ به همین جهت خودروسازان مختلف برای تطابق با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

روز به روز بر میزان محبوبیت کراس اوورها افزوده می شود. این دسته از خودروها به دلیل کاربردی تر بودن، با استقبال بیشتر مشتریان روبرو شده اند؛ به همین جهت خودروسازان مختلف برای تطابق با نیازهای مشتریان، یک یا چند محصول کراس اوور را بر روی خط تولید خود دارند.

برای مثال اگر نگاهی به لاین اپ نیسان داشته باشیم با چند کراس اوور روبرو می شویم که عبارتند از جوک، قشقای و اکس تریل.

چنانچه پیگیر اخبار حوزه خودرو در ماه های گذشته باشید، حتما می دانید که بسیاری از سازندگان قصد دارند در آینده به سمت تولید اتومبیل های برقی حرکت کنند. با این حال نیسان از مدت ها قبل و از سال 2010 یک اتومبیل الکتریکی به نام لیف بر روی خط تولید دارد که اخیرا زمزمه هایی مبنی بر معرفی نسل جدید آن در ماه های آینده نیز به گوش رسیده است.

بنابراین وقتی این کمپانی از ارایه یک کراس اوور الکتریکی در سال های آینده صحبت می کند، باید گفته های آن را بسیار با اهمیت تر از یک استارتاپ یا حتی شرکت های دیگر در نظر گرفت.

این برند ژاپنی زمانی در عرصه خودروهای الکتریکی پیشتاز محسوب می شد، اما آنقدر در ارایه خودروهای جدید یا بهبود مدل لیف کُند عمل کرد که اکنون توسط برخی کمپانی های دیگر نظیر تسلا پشت سر گذاشته شده است.

نکته عجیب این که با توجه به اندک اطلاعات موجود، نسل جدید لیف نیز از مشخصات چندان هیجان انگیزی برخوردار نیست.

عکس منتشر شده از چراغ های اصلی نسل بعدی نیسان لیف
عکس منتشر شده از چراغ های اصلی نسل بعدی نیسان لیف

فارغ از این مساله، آن چیزی که اهمیت بیشتری پیدا می کند اینست که نیسان عزم خود را برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی جزم کرده و اکنون به دنبال ایجاد تنوع در بین محصولات برقی خود است.

گفته می شود نیسان سال بعد با رونمایی از یک خودروی کانسپت، پیش نمایشی از اتومبیل الکتریکی جدید را ارایه خواهد کرد.

با در نظر گرفتن کانسپت قبلی که با نام Vmotion 2.0 در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد، انتظار می رود کانسپت جدید با نام Vmotion 3.0 متولد شود. این خودروی مفهومی بر روی سه تکنولوژی پیشرانه الکتریکی، رانندگی خودکار و ارتباطات پیشرفته تاکید خواهد داشت.

آقای آلفونسو آلبایسا (Alfonso Albaisa) مدیر بین المللی بخش طراحی نیسان درباره Vmotion 3.0 گفته در این خودرو از مزایای پیشرانه های الکتریکی نهایت بهره برده شده و فضای داخلی آن بسیار زیاد خواهد بود.

اما شخصی که بهترین اطلاعات را در زمینه یک کراس اوور الکتریکی در اختیار رسانه ها قرار داده آقای دانیل شیلاچی (Daniele Schillaci) مدیر ارشد بخش خودروهای سبز نیسان است.

وی صراحتا از تمرکز بر روی یک کراس اوور الکتریکی خبر داده و گفته که این خودرو به جدیدترین دستاوردهای نیسان در زمینه جابجایی هوشمند مجهز خواهد شد.

به هر ترتیب نیسان باید قبل از معرفی این کراس اوور برقی، نسل جدید لیف را باید با مشخصاتی در خور توجه روانه بازار کند؛ زیرا اکنون رقبای قدرتمندی مثل شورولت بولت از آمریکا و رنو ZOE از اروپا در این کلاس حضور دارند.

برای اینکه ژاپنی ها بتوانند حرف هایی برای گفتن در عرصه خودروهای الکتریکی داشته باشند، باید با لیف راه را برای حضور کراس اوور برقی جدید هموار کنند، به خصوص آنکه پلت فرم لیف و زوئی (مشترک بین رنو و نیسان) یکی از پر فروش ترین پلت فرم های برقی جهان محسوب می شود و حالا با توجه به گرایش عمومی به خودروهای مرتفع، به نظر می رسد که این کراس اوور بتواند مانند لیف و زویی در بازار درخشان ظاهر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی