ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات و تصاویر از I30 N؛ هاچ بک داغ هیوندای

هیوندای ماه هاست که مشغول تست های پیش از تولید هاچ بک داغ و اسپرت I30 N در پیست های اروپایی است. در آخرین ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی مربوط به خودروی I30 N شاهد هستیم ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

هیوندای ماه هاست که مشغول تست های پیش از تولید هاچ بک داغ و اسپرت I30 N در پیست های اروپایی است. در آخرین ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی مربوط به خودروی I30 N شاهد هستیم که نمونه ­های اولیه به صورت معناداری استتار یافته و پوشش کاملی دارند، بنابراین اظهار نظر در مورد ویژگی‌ ها و مشخصات این خودرو دشوار است و باید از حدس و گمان استفاده کرد.

برای شروع می توان به این نکته اشاره کرد که تعیین عدد ۶۷۵۰ دور بر دقیقه به عنوان حداکثر دور مجاز موتور نشان دهنده این است که احتمالا  I30 N از موتور تیون شده و متفاوت با نمونه های تولید انبوه برخوردار است.

همچنین با توجه به اطلاعاتی بدست آمده در مورد گیربکس این خودروی کوچک کره­ ای به نظر می‌رسد که برای انتقال قدرت در I30 N از یک جعبه دنده ۶ سرعته و دوبل کلاچ استفاده شده است.

با توجه به اینکه انتقال قدرت در این خودرو برروی چرخ­های جلو است این احتمال وجود دارد که در آینده هیوندای مدل دیگری از این هاچ‌بک تولید کند که انتقال قدرت در ان بر روی تمام چرخها صورت بگیرد و از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری برخوردار باشد.

گفتنی ا‌ست که هیوندای از اولین مدل I30 N با موتور توربوشارژ ۲ لیتری در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد و مراحل معرفی و تحویل این خودرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

موتور ۴ سیلندر I30 N در ورژن استاندارد با توان تولید ۲۵۰ اسب بخار (۱۸۶کیلو وات) و در ورژن قدرتمندتر با توان تولید ۲۷۵ اسب بخار (۲۰۵ کیلو وات) این خودرو را به حرکت در می‌آورد.

اگرچه که توان خودرو در مدل قوی­تر فقط ۲۵ اسب بخار افزایش یافته است اما مجموعه‌ای از ویژگی‌ها مثل سیستم الکتریکی کنترل هرزگردی، در آن بهبود یافته است.

هنوز اطلاعاتی در مورد توانایی های شتاب گیری هیوندای I30 N منتشر نشده است ولی بر اساس اطلاعات و ویدیوهای منتشر شده این هاچ‌بک استثنائی توانایی رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

به احتمال زیاد این خودرو پیش از رونمایی در نمایشگاه فرانکفورت در مسابقات طاقت‌فرسا و استقامتی ۲۴ ساعته پیست نوربرگ­رینگ با ۲ نمونه نزدیک به تولید نمایش داده خواهد شد.

به عنوان نکته اخر بیان این موضوع خالی از لطف نیست که هدف از راه‌اندازی نسخه N محصولات هیوندا تولید خودروهای استاندارد با قدرت بیشتر و کارایی بالاتر بود تا به عنوان نماینده این شرکت در مسابقات رالی جهانی حضور یابند.

اگرچه که خودروی I20 N  به عنوان اولین مدل این سری شناخته میشود ولی در این خودرو شاهد پیشرفت و تکامل جزئی بودیم در حالی که خودروی I30 N یک خودروی واقعی نسخه N  با تکامل و پیشرفت گسترده و کارایی بالا محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی