ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشکده ای در فرانسه با استفاده از هوش مصنوعی تمرکز دانشجویان را ارزیابی می کند

کاربردهای هوش مصنوعی تمامی ندارد و هرروز از گوشه و کنار جهان راهکارهای جدیدی برای بهره برداری از این تکنولوژی معرفی می شود. حال خبر می رسد که یک دانشکده تجارت در فرانسه می خواهد ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

کاربردهای هوش مصنوعی تمامی ندارد و هرروز از گوشه و کنار جهان راهکارهای جدیدی برای بهره برداری از این تکنولوژی معرفی می شود.

حال خبر می رسد که یک دانشکده تجارت در فرانسه می خواهد با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری تشخیص چهره، میزان توجه دانشجویان به مباحث درسی را در کلاس ارزیابی کند. نرم افزار مورد استفاده که «Nestor» نام دارد، از ابتدای سال تحصیلی آینده در دو کلاس آنلاین دانشکده تجارت «ESG» به کار گرفته خواهد شد.

شرکت «LCA Learning» طراح نِستور، که فناوری مورد بحث را هفته گذشته طی رویدادی در سازمان ملل متحد درنیویورک معرفی کرده بود، اظهار داشته اطلاعات به دست آمده از نرم افزار، برای افزایش کارایی دانشجویان و اساتید به کار گرفته خواهد شد.

نِستور سؤالات امتحانی را از زمان های عدم توجه دانشجو طرح می کند

نِستور با استفاده از وب کم حرکات چشم و حالات چهره دانشجویان را دنبال کرده و زمان هایی که به درس توجه نمی کنند را تشخیص می دهد. نرم افزار سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده، سؤالات امتحانی را بر اساس موضوعاتی که در زمان عدم توجه مطرح شده، طراحی می کند. اساتید نیز می توانند زمان های افت سطح تمرکز دانشجویان را تشخیص داده و روش های تدریس خود را بر همین اساس اصلاح کنند.

یکی از مسائل مهم بر سر راه پروژه مورد بحث، حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران است. البته شرکت سازنده تضمین کرده هیچ تصویر یا ویدئویی را ذخیره نخواهد کرد و برنامه ای برای فروش اطلاعات جمع آوری شده توسط نرم افزار نیز ندارد و در ضمن، تمام داده ها را رمزگذاری خواهد کرد.

در آخر کمپانی LCA اطمینان داده که هوش مصنوعی هیچ وقت جایگزین اساتید نخواهد شد و نرم افزار نِستور صرفاً نقش یک دستیار را ایفا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی