ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی کانسپت ب ام و سری 8؛ آینده ای متفاوت در انتظار خودروساز آلمانی

دقیقا ۱۸ سال پیش بود که شرکت آلمانی بی ام و ۳۱ هزار خودروی تولیدی از سری ۸ را راهی بازار کرد و پس از ان پرونده این سری خودروها بسته شد. حالا پس از ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

دقیقا ۱۸ سال پیش بود که شرکت آلمانی بی ام و ۳۱ هزار خودروی تولیدی از سری ۸ را راهی بازار کرد و پس از ان پرونده این سری خودروها بسته شد.

حالا پس از گذشت سال‌ها و با وجود حدس و گمانه زنی های فراوان بی ام و تصمیم به تولید مجدد این سری خودروها گرفته است.

بدین ترتیب طی روزهای گذشته این غول خودروساز آلمانی در فستیوال سالانه ConcoursD’Eleganza به صورت رسمی از بازگشت سری 8 خبر داد و تاریخ عرضه نسل جدید سری هشت را سال 2018 اعلام کرد.

ممکن است به یاد داشته باشید که بی ام و قصد داشت که سری ۸ اصلی را با یک نسخه m تکمیل کند، حتی یک مدل مفهومی Mpower به اسم M8 نیز ساخته شد ولی در نهایت از خیر این موضوع گذشت چرا که از وجود یک بازار فروش بزرگ برای آن مطمئن نبود.

اما حالا پس از گذشت سال‌ ها و با تغییر شرایط، سری 8 علاوه بر برخورداری از شانس تولید مجدد ممکن است بعنوان سری شناخته شود که بازار فروش بی ام و را مجدداً احیا کند.

پیش از معرفی رسمی این سری طراحی ان در هاله ای از ابهام قرار داشت و به نظر می­رسید که در ان رگه هایی از مفاهیم طراحی کانسپت گرن لوسو وجود داشته باشد اما با پخش عکس­های رسمی کانسپت سری 8در روزهای اخیر مشخص شد که این خودرو دارای یک طراحی تهاجمی بی­نظیر در میان تمام محصولات ب ام و خواهد بود.

احتمالا خودرو های تولید شده سری 8 نسبت به کانسپت معرفی شده کمی ساده تر خواهد بود و برخی تکنولوژی هایی موجود در این کانسپت در خودروهای تولید شده یافت نمی­شود ولی قطعا این سری از محبوبیت بالایی بین محصولات ب ام و برخوردار خواهد بود و می تواند جایگاه واقعی خودش را در بین مشتریان این کمپانی پیدا خواهد کرد.

دماغه خودرو در این کانسپت کشیده و تهاجمی طراحی شده و در دو طرف آن جلو پنجره های کلیوی بزرگ و چراغ­ های خشمگین لیزری قرار دارد.

رینگ­های آلیاژی 21 اینچی مخصوص این کانسپت به همراه رنگ منحصر به فرد بدنه که به صورت یکپارچه بر روی سقف و اسپویلر عقب نیز پاشیده شده نمای خاصی به این طراحی می­بخشد و ما عمیقا امیدواریم که در طرح نهایی شاهد همه این ویژگی­ ها باشیم.

با توجه به ورودی های بسیار بزرگ هوا که در این کانسپت بر روی هر دو سپر و گلگیرجلو خودرو تعبیه شده این انتظار می­رود که نسخه تولیدی سری هشت ترکیبی از استایل لوکس و اسپرت داشت باشد و این دقیقا همان نکته ایست که سبب تمایز ب ام و با دیگر شرکت­های خودروسازی حاضر در این بخش از بازار می ­شود.

در نمای عقب این کانسپت شاهد گلگیرهای عضلانی، کشیده و قوس مانندی هستیم که به همراه اگزوز ذوزنقه ای شکل حالتی پرخاشگری و تهاجمی خاصی به خودرو بخشیده است علاوه بر این چراغ­های کشیده­ عقبی نیز در القای این حالت موثر اند.

عموما مدل کوپه چنین کانسپتی از آینه بغل کوچکی برخوردار بوده و دستگیره های درب در آن مخفی است چرا که باعث شکیل­ و زیباتر شدن این طراحی می­شود.

اما طراحی بخش داخلی در این کانسپت فوق العاده بوده و به لطف صندلی‌هایی با پوشش چرمی و پوسته فیبر کربنی شاهد یک خودرو لوکس و مدرن خواهیم بود.

در حالی رنگ سفید و قهوه­­ی سوخته در طراحی داخلی این کانسپت باهم در آمیخته اند که رنگ قهوه­ای حاصل چرم مرینوس بکار رفته و رنگ سفید حاصل قسمت­های جلا داده شده الومینیومی و فیبرکربنی است.

همچنین لازم به ذکر است که نمایشگر مرکزی سیستم  iDrive (که مخصوص سرگرمی و کسب اطلاعات است) نیز بوسیله یک لایه محافظ مخصوص ساخت شرکت جواهرسازیسواروسکی پوشیده شده و مجموعه این ویژگی­ ها سبب ایجاد احساس متفاوت بودن کابین و راحتی بیشتر کاربران ثروتمند این محصول خواهد شد.

هرچند که هنوز اطلاعاتی در مورد موتور و نیرو محرکه سری8 در دسترس نیست ولی یکی از بدیهیات در مورد تولید مجدد این سری استفاده از موتورهای رده بالا ب ام و خواهد بود.

یکی از مدیران ارشد گروه طراحی بی ام و معتقد است که"این کانسپت با نمونه­ های قبلی متفاوت بوده و هدف آن معرفی خودرو لوکس و اسپرتی است که علاوه بر ظاهر زیبا و فریبنده از پویایی ویژه­ای برخوردار بوده و برای یک رانندگی واقعی و لذت بخش بسیار مناسب باشد."

آنطور که از شواهد پیداست بی ام و قصد دارد علاوه بر نسخه گرن کوپه چهار درب این کوپه را در نسخه­ های روباز و دو درب نیز تولید کند.

برای کسب اطلاعات در مورد این کوپه احیا شده، موتور، سیستم محرک و قیمت آن باید تا پایان سال 2018 یعنی زمان رسمی فروش این خودرو منتظر ماند.

با این حال تقریبا قطعی است که طراحی ظاهری این کانسپت می تواند بر روی ظاهر نسل آینده خودروهای ب ام و تاثیر گذار باشد و این مسئله ممکن است به مذاق دوستداران دوآتشه خودروهای ب ام و خوش نیاید.

نظر شما در مورد طراحی کانسپت جدید ب ام و چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • farhad2017
    farhad2017 | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    واقعا وقتی تفکر اروپایی ها و سبک زندگیشون و همچنین کارهایی رو که انجام میدن رو میبینم لذت میبرم, اونها چه کارهایی رو انجام میدن ما چه کارهایی رو میکنیم, اونها روی پیشرفته ترین تکنولوژی های دنیا سرمایه گذاری میکنن اما ما روی مسکن و دلار- یعنی ببینید فاصله فکر تا کجا هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی