ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پزشکان برزیلی از پوست ماهی تیلاپیا برای درمان قربانیان سوختگی بهره می برند

محققان برزیلی در حال آزمایش و بررسی درمان تازه ای برای سوختگی های شدید هستند که با استفاده از پوست ماهی تیلاپیا صورت می گیرد؛ درمانی غیر معمول اما همراه با کاهش دردها و هزینه ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

محققان برزیلی در حال آزمایش و بررسی درمان تازه ای برای سوختگی های شدید هستند که با استفاده از پوست ماهی تیلاپیا صورت می گیرد؛ درمانی غیر معمول اما همراه با کاهش دردها و هزینه ها.

گفتنی است در کشورهای پیشرفته، پزشکان به منظور آنکه ناحیه سوختگی مرطوب مانده و پروتئین کلاژن بتواند سبب بهبود زخم شود، از پوست خوک و یا بافت انسانی منجمد شده استفاده می شود.

اما باید گفت در بیمارستان های عمومی برزیل دسترسی به موارد مذکور محدود بوده که همین امر پزشکان را ملزم به استفاده از باندهای پانسمان می کند و درد زیادی را برای فرد به همراه دارد.

حالا محققان دانشگاه فدرال «Ceara» برزیل دریافته اند که پوست ماهی تیلاپیا رطوبت و کلاژن مورد نیاز را داراست و می تواند به بهبود سوختگی های شدید کمک کند. لازم به ذکر است پوست تیلاپیا می تواند تا چندین روز طول دوره درمان را کاهش داده و همچنین هزینه های لازم برای درمان بیماران سوختگی برزیلی را تا 75 درصد نسبت به استفاده از کرم های تریپل سولفا کاهش دهد.

ناگفته نماند پوست ماهی های تیلاپیا را محققان دانشگاه «Ceara» به سائوپائولو فرستاده تا با تابش پرتو ویروس های آن کشته شوند. پس از آن پوست بسته بندی شده و در یخچال نگهداری می شود و می توان آنها را تا دو سال نگهداری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی