ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: هوآوی پی 10 لایت

هوآوی چند سالی است نسخه های ارزان قیمت تر از پرچمداران اخیر خود را به بازار عرضه می کند که تاکنون هم محصولات جذابی از آب درآمده اند؛ پی ۸ لایت، پی ۹ لایت (بررسی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

هوآوی چند سالی است نسخه های ارزان قیمت تر از پرچمداران اخیر خود را به بازار عرضه می کند که تاکنون هم محصولات جذابی از آب درآمده اند؛ پی ۸ لایت، پی ۹ لایت (بررسی دیجیاتو) و حالا پی ۱۰ لایت که تنها ۲ هفته پس از رونمایی پی ۱۰ (بررسی دیجیاتو) معرفی شده است.

سالهای اخیر هوآوی در زمینه ساخت تلفن های هوشمند حرفهای زیادی برای گفتن داشته و خصوصاً در مورد محصولات میان رده عالی عمل کرده است، بر همین اساس انتظار می رود پی ۱۰ لایت هم به عنوان نسخه ی ارزان قیمت تر از پرچمدار فعلی این شرکت، محصول جذابی باشد.

در ادامه با بررسی پی ۱۰ لایت همراه باشید تا ببینیم شرکت چینی از چه راهی هزینه ی تولید این تلفن هوشمند خوش قیمت را کاهش داده و آیا این رویه به ساخت محصولی به جذابیت موبایل های سری Honor منجر شده یا خیر.

طراحی

پی ۱۰ لایت هم مثل پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از بدنه ی فلزی بهره می برد، با این تفاوت که مثل جی ۶ (بررسی دیجیاتو)، یک لایه شیشه ای روی آلومینیوم قرار گرفته است. فریم فلزی دستگاه با الماس تراشیده شده و در هر دو طرف بدنه روی آن شیشه موسوم به 2.5D با لبه های خمیده قرار گرفته است.

البته بر خلاف جی ۶ محل تلاقی شیشه با فریم فلزی کاملاً یکپارچه نیست و یک درز در این قسمت به چشم می خورد، اما در مجموع ترکیب شیشه و فلز بدنه حس مناسبی منتقل می کند، خصوصا با توجه به رده ی قیمت زیر ۱ میلیون تومان.

سازنده می گوید درجه سختی شیشه ی پشت بدنه در مقیاس موس به عدد ۷ می رسد که با کوارتز یکسان است، در نتیجه جای نگرانی از بابت خش افتادن بدنه ی این میان رده ی زیبا وجود ندارد.

برای ساخت فریم فلزی هم تنها به تراش با الماس اکتفا نشده است. بر اساس توضیح سازنده آلومینیوم و منیزیم مورد استفاده در ساخت بدنه با استفاده از فرایند CNC مستحکم تر شده است، سپس با آنادایزیگ یک لایه ی ضد خش براق روی فلز ایجاد شده است.

شرکت سازنده در ساخت مدل آبی رنگ از این هم فراتر رفته و روی بدنه ی این مدل ۱۷ لایه ی مختلف اعمال کرده تا با مثل سطح آب نور را با زاویه های مختلف بازتاب دهد. در این صورت بسته نگاه کردن به بدنه ی دستگاه از هر زاویه به یک نمای متفاوت منجر می شود، یعنی مشابه رویه ای که اچ تی سی هم در پرچمدار جدید خود U11 (بررسی دیجیاتو) استفاده کرده است.

میان رده ی جدید هوآوی علاوه بر رنگ آبی در رنگ های طلایی، سفید و مشکی هم قابل خرید است، هرچند هیچ یک از این سه رنگ نور را مثل مدل آبی منعکس نمی کنند.

پی ۱۰ لایت از نظر اندازه با نمایشگر ۵.۲ اینچی خود جایی بین پی ۱۰ و Honor 6X (بررسی دیجیاتو) قرار می گیرد. ضخامت ۷.۲ میلی متری این تلفن هوشمند تقریباً با پرچمدار فعلی هوآوی یکسان است و البته یک میلی متری هم باریک تر از Honor 6X به حساب می آید.

میان رده ی جدید هوآوی با وجود ۱ اینچ اندازه ی بزرگتر، تنها ۱ گرم از پرچمدار ۱۴۵ گرمی همین شرکت سنگین تر است. این موضوع در کنار خمیدگی های بدنه و حاشیه اندکی دو طرف صفحه نمایش، به ارگونومی مناسبی منجر شده است.

البته لازم است اشاره کنیم وجود درز بین شیشه و فلز هنگام در دست گرفتن محصول تا حدی محسوس به حساب می آید و چندان خوشایند نیست.

هوآوی در پی ۱۰ حسگر اثر انگشت را پس از مدتها از پشت به جلوی بدنه زیر نمایشگر منتقل کرده بود، اما حسگر اثر انگشت پی ۱۰ لایت هم مثل موبایل های سری Honor و محصولات ال جی، پشت بدنه تعبیه شده است.

اینکه کدام محل را بیشتر دوست داشته باشید به سلایق شما بستگی دارد، اما عدم وجود حسگر اثر انگشت باعث شده حاشیه پایین صفحه نمایش بیش از آنچه هست به نظر برسد، آن هم در حالی که حدود ۷۰ درصد از نمای بدنه به نمایشگر اختصاص دارد و پی ۱۰ لایت از این نظر نسبت به محصول گران قیمتی مثل آیفون ۷ (بررسی دیجیاتو) برتری دارد.

حسگر اثر انگشت دسترسی مناسبی دارد و سرعت عملکرد آن هم مثل دیگر محصولات هوآوی کاملاً رضایت بخش است. یکی از راه های کاهش قیمت نسبت به پرچمدار هوآوی، این است که دیگر پشت بدنه دوربین دوگانه به چشم نمی خورد و پی ۱۰ لایت هم مثل محصولات سری Honor تنها یک دوربین دارد.

پایین بدنه تنها اسپیکر دستگاه به چشم می خورد و در کنار آن درگاه Micro-USB واقع شده که در این میان رده، به جای استاندارد جدیدتر USB-C مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر کابل و لوازم جانبی قدیمی زیادی داشته باشید، استفاده از درگاه قدیمی تر می تواند برای شما سودمند باشد، اما به یاد دوران گذشته باید هر بار هنگام اتصال کابل به بدنه جهت درست آن را پیدا کنید. ضمن اینکه مزایای جانبی درگاه USB-C، مثل انتقال دو طرفه ی انرژی و به کار گرفتن موبایل مثل پاوربانک هم امکان پذیر نخواهد بود.

درگاه پی ۱۰ لایت ضمناً از کابل های OTG پشتیبانی می کند و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

در سمت راست بدنه دکمه های کنترل صدا و خاموش و روشن کردن دستگاه به چشم می خورند که در محل مناسبی قرار گرفته و سطح دکمه ی Power اندکی زبر است تا به راحتی با یک لمس قابل تشخیص باشد.

در نمای چپ بدنه درگاه مربوط به کارت حافظه و سیم کارت به چشم می خورد و خوشبختانه جک ۳.۵ میلی متری هدفون هم در بالای بدنه برای دستگاه در نظر گرفته شده است. تنها نکته ی منفی اینجاست که قطر ورودی هدفون با ضخامت بالای گوشی برابر است و این موضوع طراحی نه چندان مناسبی در این بخش به وجود آورده است.

در مجموع باید گفت هرچند پی ۱۰ لایت به دلیل ۱ اینچ اندازه ی بزرگتر اندکی از پی ۱۰ بزرگتر است، اما در مجموع ارگونومی و کیفیت ساخت مناسبی دارد و از این نظر یکی از بهترین میان رده های زیر ۱ میلیون تومان در بازار به حساب می آید.

نمایشگر

شرکت سازنده یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی از نوع LTPS IPS LCD با رزولوشن Full HD برای میان رده ی جدید در نظر گرفته که به معنای وجود ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ از نمایشگر خواهد بود، یعنی اندکی کمتر از پرچمدار فعلی همین شرکت.

این رزولوشن برای یک موبایل میان رده با این ابعاد کافی به حساب می آید و میزان جزئیات تصویر قابل قبول است، هرچند اگر بخواهید مو را از ماست خارج کنید پیکسل های متن و آیکون تا حد کمی قابل تشخیص خواهد بود. اما خوشبختانه عمق رنگ مشکی، کنتراست و پویایی رنگهای نمایشگر پی ۱۰ لایت حتی از پرچمدار سال گذشته ی ال جی هم مناسب تر به نظر می رسد.

البته دمای رنگ ها به شکل پیش فرض تا حدی به سمت سردی گرایش دارد که در صورت تمایل می توانید با مراجعه به تنظیمات نرم افزاری آن را مطابق سلیقه ی خود تغییر دهید.

حداکثر میزان روشنایی تصویر در این تلفن هوشمند به بالاتر از ۵۰۰ نیت می رسد و کاملاً برای استفاده در محیط های پر نور خارجی کافی است. نکته ی جالب اینکه شرکت چینی الگوریتم هایی برای میان رده ی جدید تدارک دیده که قادر هستند با روش های نرم افزاری وضوح تصویر را زیر نور مستقیم خورشید بیشتر کنند.

سازنده می گوید نمایشگر پی ۱۰ لایت ۲۰ درصد باریک تر شده است. پی ۱۰ لایت با این وجود اولین تلفن هوشمند از سری لایت است که از فناوری Knukle Sense بهره می برد.

این قابلیت که پیشتر روی پرچمداران این شرکت و موبایل های سری Honor وجود داشت به شما امکان می دهد به کمک مفصل انگشت برخی عملکردها را روی صفحه نمایش انجام دهید.

قابلیت تشخیص مفصل انگشت برای اولین بار به محصولی از سری لایت آمده

مثلا دوبار ضربه با مفصل انگشت روی نمایشگر به گرفتن اسکرین شات منجر می شود. با کشیدن دایره یا مربع می توانید از بخشی که مد نظر دارید اسکرین شات بگیرید یا با نوشتن حرف S یک اسکرین شات کامل از صفحات طولانی تهیه کنید. برای ضبط ویدیو از تصویر صفحه نمایش هم کافی است با دو مفصل روی نمایشگر ضربه بزنید. دستگاه در این حالت صدای شما را هم با استفاده از میکروفن روی تصویر ثبت می کند.

جالب اینکه نمایشگر پی ۱۰ لایت می تواند ضربه با مفصل انگشت را تشخیص دهد، اما این امکان ساده وجود ندارد که صفحه نمایش خاموش را با ضربه زدن روشن کنید. این در حالی است که مدل لایت مثل پی ۱۰ زیر نمایشگر حسگر اثر انگشت ندارد و برای روشن کردن نمایشگر باید به دکمه ی پاور کنار بدنه یا حسگر پشت مراجعه کنید.

نمایشگر پی ۱۰ لایت به لطف نسل دوم فناوری Eye Protection می تواند نور آبی را فیلتر کند و میزان خستگی چشم در اثر استفاده از تلفن موبایل را کاهش دهد.

در صورت فعال کردن این قابلیت حدود نیمی از نور ابی تصویر یعنی حدود ۴۵۰ نانومتر کاهش یافته و این موضوع می تواند اختلال خواب ناشی از نگاه کردن به صفحه نمایش دستگاه را بهبود بخشد.

نرم افزار

پی ۱۰ لایت به اندروید ۷ نوقا مجهز است و رابط کاربری EMUI 5.1 روی آن قرار گرفته است. رابط کاربری هوآوی هنوز هم مثل iOS و اکثر رقبای چینی بخش کشوی اپلیکیشن ها را ندارد، اما در این نسخه امکان اضافه کردن این بخش برای تنظیمات نرم افزاری دستگاه در نظر گرفته شده است.

ویژگی های معمول موبایل های هوآوی اینجا هم حاضر هستند، از جمله دستورات صوتی، پشتیبانی از Gesture ها و حالت مشابه do not disturb. برای مثال هنگام زنگ خوردن دستگاه کافی است آن را کنار گوش خود قرار دهید تا تماس دریافتی به شکل خودکار وصل شود یا موبایل را به پشت روی میز برگردانید تا تماس بی صدا شود. (توضیح قابلیت اجرای فرامین با مفصل انگشت در بخش نمایشگر ذکر شده است)

در این تلفن هوشمند ضمناً امکان شخصی سازی محل دکمه های نرم افزاری ناوبری اندروید هم در نظر گرفته شده است. مثلاً اگر کاربر سامسونگ بوده باشید، می توانید جای دکمه های مربع و مثلث را با یکدیگر عوض کنید. امکان اضافه کردن دکمه ی یک چهارم هم مثل موبایل های ال جی وجود دارد، دکمه ای که مثل سوایپ رو به پایین، بخش نوتیفیکیشن ها را نمایان می کند.

پی ۱۰ لایت تاحدی به هوش مصنوعی مجهز است

اما مهم ترین قابلیت اینکه پی ۱۰ لایت یکی از معدود تلفن های هوشمند میان رده محسوب می شود که تا حدی از هوش مصنوعی بهره می برد. این تلفن هوشمند به لطف چنین امکانی می تواند اپلیکیشن هایی که بیشتر استفاده می کنید را زیر نظر گرفته و حافظه ی بیشتری برای آنها اختصاص دهد، تا همیشه با یک موبایل تازه نفس و آماده به کار مواجه باشید. رابط کاربری پی ۱۰ لایت همچنین می تواند اپلیکیشن هایی که باتری زیادی مصرف می کنند را به شما معرفی کند یا تنظیمات دستگاه مثل روشنایی نمایشگر را در صورت لزوم برای کاهش مصرف انرژی تغییر دهد.

دوربین

یکی از اصلی ترین دلایل کاهش نسخه ی لایت نسبت به پی ۱۰ این است که مدل میان رده دوربین دوگانه ی توسعه یافته در همکاری با شرکت لایکا ندارد.

میان رده ی جدید هوآوی به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل های ۱.۲۵ میکرونی در ابعاد ۱/۲.۸ اینچ مجهز است. هرچند این اندازه در بازار امروز تلفن های هوشمند به هیچ عنوان بزرگ و مناسب به نظر نمی رسد، اما جالب است بدانید کیفیت عکسهای پی ۱۰ لایت با توجه به قیمت دستگاه قابل قبول است.

میان رده ی هوآوی ضمناً بر خلاف پرچمداران، امکاناتی مثل لرزشگیر اپتیکال یا فوکوس خودکار ندارد، اما در عوض رابط کاربری دوربین دستگاه کمابیش با پی ۱۰ یکسان است و امکانات متنوعی در اختیار کاربر قرار می دهد، از جمله حالت HDR، فیلتر های رنگی، نقاشی با نور، ساخت تایم لپس، پانوراما، دنبال کردن سوژه، فوکوس کامل و حتی تنظیمات دستی.

اگر نور محیط مناسب باشد، میزان جزئیات تصویر کافی به نظر می رسد و رنگ ها هم فاصله ی چندانی با واقعیت ندارند. البته طبعاً کاهش نور به افزایش نویز عکس ها منجر می شود و هرچه میزان نور کمتر باشد، جزئیات تصویر هم کمتر می شود، تا جایی که در بخش های تیره از تصویر تقریباً هیچ جزئیاتی به چشم نمی خورد.

image

خوشبختانه فلش عملکرد مناسبی دارد و به خوبی می تواند نور مورد نیاز شما را تامین کند، البته به شرطی که سوژه چندان هم از شما دور نباشد. اما در مجموع باید گفت رقیبی مثل Xperia XA1 که به دوربین پرچمداران قدیمی تر سونی مجهز شده در این بخش عملکرد مناسب تری دارد.

سرعت عملکرد دوربین هم قابل قبول است اما عدم وجود فوکوس خودکار بسیاری مواقع به چشم می آید و امکان دارد سوژه تار ثبت شود. در این حالت باید دوباره به شکل دستی، سوژه را برای فوکوس شدن انتخاب کنید.

image

دوربین ۸ مگاپیکسلی جلوی بدنه هم از نظر کیفیت عکس شرایط مشابهی دارد و با قابلیت های متنوع مثل روتوش خودکار می تواند شما را راضی کند. خصوصاً که سازنده در میان رده ی جدید حالت ثبت پرتره را هم اضافه کرده است.

دستگاه در این حالت پس زمینه ی سوژه را مثل دوربین های حرفه ای تار می کند. این کار البته به شکل نرم افزاری انجام می شود و نتیجه ی آن به خوبی روش های سخت افزاری مثل استفاده از لنز دوم در آیفون ۷ پلاس نخواهد بود، اما با در نظر گرفتن میان رده بودن محصول قابل قبول است.

image

کیفیت ویدیوهای پی ۱۰ لایت می تواند شما را راضی کند، البته تعجبی ندارد که این تلفن هوشمند از تصویربرداری 4K پشتیبانی نمی کند و ویدیوهای ثبت شده حداکثر با رزولوشن Full HD و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ثبت خواهند شد. عمده ترین ایراد ویدیوها هم به عدم وجود لرزشگیر باز می گردد که به لرزش قابل توجه تصویر منجر خواهد شد.

در پایان از شما دعوت می کنیم کیفیت نمونه عکس های ثبت شده با دوربین پی ۱۰ لایت را مشاهده فرمایید.

سخت افزار

پی ۱۰ لایت به چیپست ۱۶ نانومتری کایرین ۶۵۸ ساخت هوآوی مجهز است که در حقیقت نسخه ی بهبودیافته از کایرین ۶۵۰ مورد استفاده در پی ۹ لایت (بررسی دیجیاتو) به حساب می آید.

این چیپست ۸ هسته ای به ۴ هسته با توان ۲.۳۶ گیگاهرتز مجهز است و ۴ هسته ی کم مصرف ۱.۷ گیگاهرتزی هم برای عملکردهای سبک تر در نظر گرفته شده اند.

پردازشگر گرافیکی دستگاه Mali-T830 MP2 است و بسته به اینکه پی ۱۰ لایت را از بازار کدام کشور تهیه می کنید می تواند مجهز به ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه ی رم باشد.

مدلی که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفت ۴ گیگابایت حافظه ی رم داشت و حافظه ی داخلی دستگاه نیز در هر صورت ۳۲ گیگابایت خواهد بود که از این میزان حدود ۱۲ گیگابایت به نرم افزار سیستم اختصاص دارد. البته در صورت تمایل می توانید این میزان را با کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش دهید.

نصف قیمت پی ۱۰ = نصف قدرت پردازش پی ۱۰

بر اساس نتایج بنچمارک ها، می توان گفت قدرت پردازش پی ۱۰ لایت با برچسب قیمت این محصول همخوانی دارد. همانطور که برای خرید نسخه ی لایت نصف قیمت پی ۱۰ را پرداخت می کنید، توان پردازش آن هم نصف پرچمدار هوآوی خواهد بود.

در حقیقت پی ۱۰ لایت با کسب امتیاز نزدیک به ۶۰ هزار در بنچمارک آنتوتو جایی بین Galaxy A5 2017 و گلکسی اس ۶ سامسونگ قرار می گیرد. اینکه میان رده ی جدید هوآوی به اندازه ی پرچمدار دو سال گذشته ی سامسونگ قدرت دارد خبر خوبی محسوب می شود چرا که در حال حاضر گلکسی اس ۶ در بازار ۵۰۰ هزار تومان گران تر از پی ۱۰ لایت به فروش می رسد.

در مجموع باید گفت پی ۱۰ لایت هم از نظر قدرت پردازش با میان رده های دیگری که به چیپست های مبتنی بر هسته A53 مجهز هستند (مثل اسنپدراگون ۶۲۵) از جمله هوآوی نوا (بررسی دیجیاتو) و موتو جی ۵ موتورولا برابری می کند و با توجه به قیمت، در این بخش عملکرد قابل قبولی دارد.

البته لازم است توجه داشته باشید که پردازشگر گرافیکی دستگاه برای انجام بازی های سبک و متوسط در نظر گرفته شده و برای بازی های سنگین انتخاب چندان مناسبی محسوب نمی شود. البته بازی های سنگین هم قابل انجام هستند اما مواجه شدن با تاخیر و پرش در آنها تعجبی ندارد.

رابط کاربری دستگاه در عوض به لطف ۴ گیگابایت حافظه ی رم به شکل روان اجرا می شود و پی ۱۰ لایت به خوبی می تواند نیازهای روزمره ی شما را به انجام برساند.

پخش صدا

پی ۱۰ لایت با وجود اینکه یک تلفن هوشمند میان رده در سطح قیمت ۳۰۰ دلار محسوب می شود و تنها یک اسپیکر مونو دارد، اما از بلندی صدای کاملاً قابل قبولی بهره می برد. خوشبختانه بلند کردن صدا تا نزدیک بالاترین درجه هم چندان به افزایش نویز منجر نمی شود و عملکرد هوآوی از این نظر شایسته ی تقدیر است.

این تلفن هوشمند فرکانس های زیر را عالی پخش می کند، فرکانس های میانی قابل قبول هستند و فرکانس های بیس به سختی به گوش می رسند، اما با در نظر گرفتن میان رده بودن دستگاه کیفیت پخش در مجموع مناسب محسوب می شود.

در طرف دیگر هدفون های پی ۱۰ لایت قدرت بیس بسیار مناسبی دارند، البته اگر به خوبی داخل گوش شما قرار گیرند. گوشی های هدفون هوآوی از نوع سخت هستند و امکان تعویض اندازه ی آنها مثل هدفون های پلاستیکی وجود ندارد.

این هدفون همان مدلی است که همراه با پرچمداران شرکت چینی هم عرضه می شود و در مجموع کیفیت قابل قبولی دارد. تنها موضوع اینکه صدا احتمالاً به دلیل ضعف فرکانس های میانی، اندکی و فقط کمی بی روح به گوش می رسد.

باتری

پی ۱۰ لایت به یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است، یعنی هم اندازه با برخی محصولات گران قیمت و بزرگ تر، آن هم در حالی که نمایشگر ۵.۲ اینچی دستگاه Full HD است و چیپست میان رده ی جدید هم به لطف توان پردازش نه چندان بالا و بهینه سازی های شرکت سازنده مصرف انرژی پایینی دارد.

بر اساس آزمایشی که روی این تلفن هوشمند انجام دادیم، پی ۱۰ لایت به راحتی قادر است با هر شارژ ۸ ساعت را با شما همراهی کند و این موضوع به معنای حداقل یک روز استفاده از میان رده ی جدید هوآوی خواهد بود.

پی ۱۰ لایت با این رقم از نظر عمر باتری با پرچمدار هوآوی فاصله ی چندانی ندارد، اما نسبت به گلکسی A5 مدل ۲۰۱۷ (بررسی دیجیاتو) در رده ی پایین تری قرار می گیرد هرچند که اختلاف قیمت قابل توجهی هم بین دو محصول وجود دارد.

پی ۱۰ لایت از نظر عمر باتری فاصله چندانی با پی ۱۰ ندارد

پی ۱۰ لایت همراه با یک شارژر ۹ ولتی ۲ آمپری عرضه می شود و شارژ باتری دستگاه ظرف حدود ۲ ساعت انجام می گیرد. میان رده ی جدید هوآوی ضمناً از شارژ سریع پشتیبانی می کند و به گفته ی سازنده یک شارژ کوتاه ۱۰ دقیقه ای برای ۲ ساعت تماشای ویدیو کافی خواهد بود.

شرکت چینی علاوه بر این تاکید می کند که امنیت باتری پی ۱۰ لایت در ۵ سطح مختلف شده و ۱۱ موسسه بین المللی کیفیت آن را تایید کرده اند، موضوعی که نشان می دهد فاجعه ی نوت ۷ تنها به سامسونگ محدود نیست و تولیدکنندگان رقیب را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

جمع بندی

پی ۱۰ لایت همانطور که از نامش هم بر می آید، یک نسخه ی ارزان قیمت تر از پی ۱۰ (بررسی دیجیاتو) محسوب می شود و با نصف قیمت، برخی ویژگی های پرچمدار اخیر هوآوی را در اختیار شما قرار می دهد.

البته تفاوت هایی هم به دو محصول وجود دارد. بر خلاف پی ۱۰ که بدنه ای فلزی دارد، در مدل لایت یک لایه شیشه روی فلز بدنه قرار گرفته و اثری هم از دوربین دوگانه ی لایکا در این میان رده به چشم نمی خورد.

توان پردازش دستگاه هم مثل قیمت محصول، نیمی از پی ۱۰ کمتر است، اما در سطح قیمت ۳۰۰ دلار با رقبا برابری می کند. صفحه نمایش دستگاه کیفیت مناسبی دارد و کیفیت اسپیکر و دوربین پی ۱۰ لایت به خوبی می تواند رضایت کاربر را تامین نماید.

پی ۱۰ لایت با چنین خصوصیاتی، یکی از بهترین تلفن های هوشمند قابل خرید در سطح قیمت خود به حساب می آید رقبایی مثل Galaxy A5 2017 (بررسی دیجیاتو) و Xperia XA1 (بررسی دیجیاتو) با وجود مزیت هایی مثل طراحی زیباتر، صفحه نمایش AMOLED و مقاومت در برابر آب، از میان رده ی جدید هوآوی گران قیمت تر هستند و عمده ترین رقیب پی ۱۰ لایت در این سطح قیمت Honor 6X به حساب می آید که باز هم به دست خود هوآوی ساخته شده است، در نتیجه می توان گفت شرکت چینی یک بار دیگر هم در تولید میان رده های قابل قبول و ارزشمند عملکردی عالی از خود به نمایش گذاشته است.

مزایا
  • حافظه رم مناسب در نسخه ی ۴ گیگابایتی
  • بلندی صدای اسپیکر و کیفیت هدفون
  • حسگر اثر انگشت سریع و دقیق
  • بدنه شیشه ای
  • عمر باتری
  • قیمت
معایب
  • عدم مقاومت در برابر آب
  • قدرت بیس اسپیکر
  • عدم امکان روشن کردن نمایشگر با ضربه

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • ایمان دوست خواه
    ایمان دوست خواه | ۷ تیر ۱۳۹۶

    سلام
    این گوشی رو چهار روزه گرفتم ک جشنواره هم بود ویک کارت هدیه 100 هزار تومانی و یک یوسیم همراه اول بهش تعلق گرفت.
    اول اینکه ظاهر گوشی تو رنگ مشکی فوق العادس و مجذوبتون میکنه اما من بقیه رنگاشو نپسندیدم ک این کاملا سلیقه ایه.فقط همون مشکل جذب لک و اثر انگشت رو داره ک با یک گارد حل شد. صفحه نمایش گوشی حیرت زده تون میکنه واقعا فیلم ها و تصاویر اچ دی و فول اچ دی رو به زیبایی به نمایش میزاره و مطمئنم لذت میبرین. رابط کاربری هم واقعا روونه و من لگی ندیدم امکانات رابط واقعا کاربردی و بدردبخوره و امکانات بیهوده نداره فون منیجرش قشنگ کار چندتا نرم افزار رو همزمان انجام میده. حسگر اثر انگشت سرعتش فوق العادس. دوربین امکانات خوبی داره و کیفیتش منو راضی کرد سلفی واقعا عالیه من از کیفیت عکساش راضیم اما خواهشا توقع نداشته باشین عین اس 8 یا ال جی جی6 عمل کنه پس واقع بین باشیم. اجرای نرم افزار عالیه از 32 گیگ حدود 20 گیگ دردسترسه و از 4 گیگ رم حدودا 2 گیگ من بازی هایی ک انجام دادم داغی و لگی ندیدم. و در اخر اینکه من ادم مشکل پسندی ام و برای هرگوشی خیلی تحقیق میکنم ولی واقعا هواوی پی 10لایت منو از هرلحاظی ارضا کرده و نسبت به قیمتش عالیه اگه بودجه خوبی دارید شک نکنید و پی 10 رو بخرید اما اگه بودجه کمتری دارین این گوشی تو این بازه بهترین انتخابه

  • علیرضا محمدزاده
    علیرضا محمدزاده | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    همچنان منتظر بررسی Honor 8 lite هستیم .واقعا منصفانه نیست.خواهشمندیم هر چه زود تر بررسی بشه .ممنون از شما

  • Farid Hasanzadeh
    Farid Hasanzadeh | ۸ خرداد ۱۳۹۶

    همچنان منتظر بررسی honor 8 lite 2017
    گوشی بسیار پرفروشی هستش
    سپاس از بررسی عالیتون
    اما به نظر رو قابلیت فلو تصویر که تو سلفی داره ارفاق کردین چون واقعا داغون بود این قابلیت نرم افزاری

    • علیرضا محمدزاده
      علیرضا محمدزاده | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

      واقعا نمیدونم چرا بررسیش نمیکنن

  • Morteza Hosseini
    Morteza Hosseini | ۸ خرداد ۱۳۹۶

    ممنونم آقای گلستانه عزیز، کاش برسی گوشی هواوی نوا رو هم قرار بدین جون تقریبا همین حدود قیمت با برسی تفاوت ها مثل سی پی یو کوالکام و...
    ممنون میشم واقعا

  • moein
    moein | ۸ خرداد ۱۳۹۶

    البته ما با هانر تری سی هم تو بازیای سنگین لگ نمیبینیم اقای گلستانه...اینجاشو یکم زیاد گندش کردید...تشکر بابت بررسیتون

    • sahand shabanloei
      sahand shabanloei | ۸ خرداد ۱۳۹۶

      این با 3c فرق می‌کنه ...
      رزولوشن صفحه نمایش این گوشی ۱۰۸۰p هستش . یعنی دو برابر گوشی رزولوشن صفحه نمایش 3c !!!
      البته سخت افزار خوبی داره ولی بازم شاید گاهی لگ داشته باشه !!((بلاخره گوشی میان رده س))
      من خودم هم 3c و هم 5x و 3c تو بازی ها لگ و هنگ کمتری نسبت به 5x داره .
      مطمئنم دیجیاتو انواع ((نرم افزار های benchmark و فلان )) تست انجام می‌دهد رو گوشی و فقط با یکی دوتا بازی تست نمی‌کنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی