ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

عمل جراحی ارتوپدی تحت هیپنوتیزم در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام شد

بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد با موفقیت توانست عمل جراحی ارتوپدی را در حالت هیپنوتیزم روی یک جوان 32 ساله انجام دهد. دکتر مهدی فتحی دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گوید ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد با موفقیت توانست عمل جراحی ارتوپدی را در حالت هیپنوتیزم روی یک جوان 32 ساله انجام دهد. دکتر مهدی فتحی دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گوید در این عمل، دو پلاک از استخوان کف پای جوان تهرانی بیرون آمد، در حالی که هیچگونه بیهوشی و بی حسی انجام نشده و بیمار فقط تحت القاء هیپنوتیزم قرار داشت.

سطح هشیاری بیمار حین عمل جراحی بین 90 تا 98 قرار داشت

دکتر فتحی اظهار داشت در حالت هیپنوتیزم، با استفاده از تصاویر ذهنی توجه بیمار از شرایط واقعی منحرف شده و به همین دلیل، می توان ادراک درد را در او مختل ساخت. در جریان این عمل، سطح هشیاری بیمار در تمام مدت بین 90 تا 98 قرار داشت که نشان می دهد او در عین هوشیاری کامل، هیچگونه دردی را حس نمی کرد.

وی خاطرنشان ساخت هیپنوتیزم جایگزین بیهوشی یا بی حسی نیست، اما در مواردی که استفاده از داروهای بیهوشی برای افراد ممنوعیت یا محدودیت داشته باشد، می توان از این روش در محدوده سنی 4 سالگی تا میانسالی بهره گرفت. البته مشاوره با روانپزشک هم برای اجرای عمل جراحی تحت هیپنوتیزم ضروری است.

سابقه جراحی با هیپنوتیزم به سال 1840 میلادی بر می گردد

گفتنیست در حال حاضر این روش در کلیه دانشگاه های دنیا به متخصصین بیهوشی، روانپزشکی و دیگر گروه های مرتبط با درمان آموزش داده می شود. جالب است بدانید سابقه انجام عمل جراحی تحت هیپنوتیزم (Hypnosurgery) به دهه 1840 میلادی و دکتر «جیمز برید» (James Braid) جراح اسکاتلندی باز می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ssii
    ssii | ۸ خرداد ۱۳۹۶

    این یکی از بهترین بیمارتان های کشوره
    کسانی که تا به حال اسم بیمارستان امام رضا نشنیدن نظر ندن چون وقتی وارد بیمارستان میشد بهداشت خودش رو نشون میده توی بیمارستان موقع ملاقات به کل دیواراش یک مایع های استریل هست که میشه هر فردی استفاده کرده و ....

  • loganlegend
    loganlegend | ۸ خرداد ۱۳۹۶

    خداتومن

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۸ خرداد ۱۳۹۶

    damesh garm

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی