ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جدیدترین جنگنده ب ام و معرفی شد؛ M4 GT4 آماده رقابت در مسابقات اتومبیلرانی

کمپانی آلمانی ب ام و ثبت سفارش برای M4 GT4 را آغاز کرد. همانطور که از نام این خودرو می توان حدس زد، بخش موتور اسپورت ب ام و مسئول توسعه آن بوده و برای مسابقات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

کمپانی آلمانی ب ام و ثبت سفارش برای M4 GT4 را آغاز کرد. همانطور که از نام این خودرو می توان حدس زد، بخش موتور اسپورت ب ام و مسئول توسعه آن بوده و برای مسابقات کلاس GT4 آماده سازی شده است.

مهندسین باواریایی به منظور حصول اطمینان از عملکرد این خودرو در پیست مسابقه، آن را 20 هزار کیلومتر در شرایط مختلف تحت آزمایش قرار داده و زمان زیادی را صرف بهبود هندلینگ آن کرده اند.

تست های چندین ساعته در تونل باد بخش دیگری از تلاش های مهندسین برای ارتقای عملکرد این خودروی مسابقه ای بوده است.

آنطور که ینس مارکوارت (Jens Marquardt) مدیر بخش موتور اسپورت ب ام و اشاره کرده M4 GT4 نتیجه ترکیب تمامی تجارب متخصصین این گروه با یک خودروی فوق العاده یعنی M4 کوپه بوده و در مراحل توسعه همواره بر روی سه اصل پیمایش مسافت زیاد، هزینه بهینه و راحتی نگهداری تاکید شده است.

جهت دستیابی به یک نتیجه مطلوب، اکثر قسمت های بدنه با نمونه های جدید تعویض گردیده و یا از سایر مدل ها به امانت گرفته شده اند. برای مثال موتور، سیستم انتقال قدرت و کنترل کننده های الکترونیکی همان نمونه های حاضر در M4 کوپه هستند؛ کاپوت فیبر کربنی با M4 GTS مشترک بوده و درها نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده اند.

طبق انتظار کابین M4 GT4 حال و هوای مسابقه ای داشته و تمام تمرکز بر روی راحتی راننده بوده تا وی دغدغه دیگری هنگام مسابقه نداشته باشد. همچنین همه بخش های غیر ضروری نیز حذف گردیده تا از وزن خودرو کاسته شود.

در رابطه با نرم افزار مدیریت موتور، مهندسین ب ام و روش کاملا متفاوتی را در پیش گرفته اند، چرا که M4 GT4 اولین خودروی بخش موتور اسپورت است که با کلیدهای کنترل قدرت ارایه می شود.

با استفاده از این کلیدها می توان عملکرد موتور را برای سطوح از قبل برنامه ریزی شده تنظیم نمود. این سیستم که توسط SRO Motorsports Group (شرکت سازمان دهنده مسابقات اتومبیلرانی) تایید شده، به تیم ها اجازه می دهد که به راحتی عملکرد خودروی خود را برای شرکت در مسابقات مختلف تنظیم کنند.

همانگونه که در بالا نیز اشاره شد، موتور این خودرو در واقع همان نمونه 3 لیتری 6 سیلندر خطی به کار رفته در M4 کوپه است که قدرتی بیش از 431 اسب بخار دارد. گیربکس نیز همان نمونه دو کلاچه هفت دنده است که در M4 به کار گرفته شده اما ظاهرا برای شرکت در مسابقات نرم افزار آن بازنگری شده است.

بهینه سازی سیستم تعلیق، استفاده از اگزوز سبک و سیستم های ترمز مخصوص مسابقه، اسپلیترها و باله بزرگ عقب فیبرکربنی و تایرهای مسابقه ای هانکوک بخشی از تغییرات و ویژگی های ظاهری و باطنی این جنگجوی باوارایی هستند.

ناگفته نماند قیمت M4 GT4 از 169,000 یورو (معادل 189,580 دلار) آغاز می شود. این خودرو چند روز دیگر به صورت آزمایشی در مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ شرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی