ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رزبری پای در همکاری با CoderDojo برنامه نویسی را در ۱۰۰ کشور جهان آموزش می دهد

کامپیوترهای مینیاتوری رزبری پای تاکنون نقش بسیار پررنگی در گسترش برنامه نویسی داشته اند، از جمله اینکه شرکت هایی مثل گوگل و VMWare با استفاده از این کامپیوترهای بسیار ارزان قیمت، کیت های آماده برای آموزش ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

کامپیوترهای مینیاتوری رزبری پای تاکنون نقش بسیار پررنگی در گسترش برنامه نویسی داشته اند، از جمله اینکه شرکت هایی مثل گوگل و VMWare با استفاده از این کامپیوترهای بسیار ارزان قیمت، کیت های آماده برای آموزش برنامه نویسی را در اختیار کودکان سراسر جهان قرار داده اند.

Raspberry Pi Foundation برای اهداف آموزشی خود همواره با شرکت های دیگر همکاری می کند و حالا می خواهد فعالیت خود در زمینه ی گسترش برنامه نویسی را در کنار CoderDojo به انجام رساند؛ موسسه ایرلندی که در شهر دوبلین واقع شده و برای تشویق جوانان به برنامه نویسی فعالیت می کند.

این موسسه باشگاه های برنامه نویسی که به دست نیروهای داوطلب اداره می شود را برای افراد بین ۷ تا ۱۷ سال تدارک دیده است، روشی که به کمک ۱۲۵۰ آموزش دهنده در ۶۹ کشور راه اندازی شده و ۳۵ هزار برنامه نویس جوان را تحت چتر آموزشی خود دارد.

بنیاد رزبری پای هم هرچند بیشتر از هرچیز با تولید کامپیوترهای ارزان قیمت شناخته می شود، اما یک جامعه ی کاربری بسیار فعال دارد و به روش های مختلف منابع و محتوای لازم برای برنامه نویسی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

رزبری پای هم برای این منظور شبکه باشگاه های برنامه نویسی موسوم به Code Club راه اندازی کرده که هر هفته ۱۵۰ هزار کودک بین ۹ تا ۱۳ سال را پذیرش می کند. البته این باشگاه ها هم در همکاری با یک موسسه در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده بود.

با توجه به موفقیت پیشین بنیاد رزبری پای، حالا هم انتظار می رود این تولید کننده قادر باشد با استفاده از تجربه ی CoderDojo، تاثیر خود را بر دنیای برنامه نویسی بیش از بیش از پیش نماید.

Eben Upton مدیر بنیاد رزبری پای پیش از این اعلام کرده بود شرکتش تصمیم گرفته از حالت یک تولید کننده ی سخت افزار خارج شود و فعالیت بیشتری در زمینه های نرم افزاری داشته باشد، موضوعی که خبر همکاری اخیر هم آن را تایید می کند.

در پایان گفتنی است که رزبری پای و کودردوجو انتظار دارند در این همکاری حداقل ۱۸۵ هزار نفر را در ۱۰۰ کشور جهان آموزش دهند. امیدواریم ایران هم یکی از کشورهای بهره مند از چنین امکانی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی