ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فناوری بوش برای کاهش تصادفات جاده ای؛ ارتباط بی سیم وسایل نقلیه در جاده ها

کمپانی معروف بوش اعلام کرد که نسخه اولیه از سیستم ارتباطات بین خودرویی را توسعه داده که قادر است خطر وقوع تصادفات را تا حد چشمگیری کاهش دهد. این سیستم که بوش از آن با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی معروف بوش اعلام کرد که نسخه اولیه از سیستم ارتباطات بین خودرویی را توسعه داده که قادر است خطر وقوع تصادفات را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

این سیستم که بوش از آن با نام "سپر حفاظتی دیجیتال" یاد می کند، مانند این است که هر وسیله نقلیه هنگام تردد درون یک حباب مجازی قرار می گیرد.

موتورسواران هنگام حرکت در جاده ها همواره با مشکل دیده نشدن توسط سایر رانندگان مواجه هستند. این مساله در پیچ ها یا تقاطع ها پر رنگ تر شده و در صورت وقوع سانحه موتورسواران بیشتر صدمه خواهند دید.

یکی از اهداف طراحی سیستم بوش مقابله با چنین شرایطی است. با راه اندازی این سیستم موتور سیکلت ها می توانند با سایر خودروها در ارتباط بوده و اطلاعاتی از قبلی مکان، جهت حرکت و سرعت را با هم رد و بدل کنند.

چنانچه به هر دلیل خطر برخورد موتور سیکلت و خودرو توسط سیستم تشخیص داده شود به رانندگان هر دو وسیله نقلیه اخطار داده می شود.

مکانیسم سیستم بوش به شکلی است که وقتی وسایل نقلیه به شعاع چند صد متری هم می رسند، با هم ارتباط برقرار کرده و در هر ثانیه تا 10 بار اطلاعاتی از قبل نوع خودرو، سرعت، مکان و جهت حرکت را با همدیگر به اشتراک می گذارند.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که راننده دو خودرو هنوز در مسیر همدیگر را ندیده اند.

به منظور درک بهتر موضوع شرایطی را تصور کنید که یک موتور سیکلت در جاده ای دو طرفه در پشت یک ون یا خودروی بزرگ تر در حال حرکت بوده و قصد سبقت گیری از آن را دارد.

برای این کار وی باید در مقاطعی ریسک نموده و با حرکت به قسمت میانی جاده مسیر روبرو را برای انجام سبقت مشاهده کند که همین امر می تواند باعث یک تصادف ناخواسته و شدید شود. سیستم بوش در چنین مواقعی هم به موتور سوار و هم به راننده اتومبیل مقابل اخطار داده و آنها را از حضور یکدیگر مطلع می کند.

در سیستم ابداعی بوش خودروهای پارک شده نیز مدام اطلاعاتی را به اطراف خود ارسال می کنند تا گیرنده خودروهای عبوری در صورت نیاز از آنها استفاده نمایند.

جالب اینکه در این تکنولوژی اطلاعات دریافت شده توسط یک خودرو در بین همه خودروهای اطراف قابل پخش بوده و امکان تشکیل شبکه های بزرگ خودرویی برای تبادل اطلاعات کاملا وجود دارد.

گفتنی است برخی کمپانی های دیگر بر روی فناوری مشابهی که بصورت اختصاری V2V نام دارد، در حال تحقیق و توسعه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی