ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد تولید علم کشور به 15.2 درصد رسید

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) عنوان کرده است که در سال 2016 حدود 50 هزار و 236 مدرک توسط کشور ایران در پایگاه مذکور نمایه سازی شده است. این در حالیست که تعداد مدارک ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) عنوان کرده است که در سال 2016 حدود 50 هزار و 236 مدرک توسط کشور ایران در پایگاه مذکور نمایه سازی شده است. این در حالیست که تعداد مدارک ایندکس شده در سال 2015 برابر با 43 هزار و 620 مورد گزارش شده که خود نشان دهنده رشد 15.2 درصدی کمیت تولید علم در کشور است.

دکتر محمد جواد دهقانی در ادامه اذعان داشت که طبق اطلاعات به دست آمده از طریق پایگاه اسکوپوس، در سال 2016 و در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ترتیب دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، کرمانشاه، جندی شاپور، مازندران، بقیه الله، همدان و کرمان بیشترین تعداد مقالات را در پایگاه مورد اشاره ثبت کرده اند.

وی همچنین بیان کرد:

در بین دانشگاه های جامع کشور به ترتیب دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شیراز، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، خواجه نصیرالدین طوسی، گیلان، شهید باهنر کرمان، کاشان، ارومیه، رازی، سمنان، بوعلی سینا، شهید چمران اهواز، یزد، مازندران، شهرکرد، زنجان و خوارزمی بیشترین مقالات را در مجلات نمایه شده در اسکوپوس در سال ۲۰۱۶ میلادی تولید کرده اند.

کمیت تولید علم کشور از مرز 50 هزار عبور کرده است 

سرپرست پایگاه ISC در خصوص دانشگاه های صنعتی کشور هم اعلام کرد که به ترتیب دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، صنعتی نوشیروانی بابل و مالک اشتر بیشترین تعداد مقالات را در پایگاه اسکوپوس و در خلال سال 2016 به ثبت رسانده اند.

دکتر دهقانی در ادامه به بیان آمار و ارقام در مورد دانشگاه های غیر متمرکز پرداخت که طبق آن به ترتیب دانشگاه های آزاد و پیام نور بیشترین میزان کمیت تولید علم مبتنی بر مجلات نمایه شده در پایگاه استنادی اسکوپوس را به خود اختصاص داده اند.

وی در پایان هم پژوهشگاه دانش های بنیادی، جهاد دانشگاهی و موسسه پاستور ایران را به عنوان مؤسسات پژوهشی با بیشترین تعداد مقاله ایندکس شده در اسکوپوس عنوان کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۸ خرداد ۱۳۹۶

    یعنی انتظار دارید چهار تا مقاله دانشگاهی الکی کپی شده اونم زیر نظر استاد هایی که نصفشون روش تحقیق بلد نیستن به عنوان نماد پیشرفت علمی در نظر بگیرم
    اصلا اعلام کردن بوجه این پیشرفت علمی چه قدر افزایش پیدا کرده که این نتیجه شده

مطالب پیشنهادی