ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم عامل Ambient OS؛ راهکار Essential برای کنترل خانه هوشمند

امروز اندی رابین و کمپانی Essential سنگ تمام گذاشته و مجموعه ای از محصولات جذاب را معرفی کردند: یک موبایل اندرویدی با طراحی منحصر به فرد، سیستم ماژولار ابتکاری برای اتصال لوازم جانبی به تلفن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

امروز اندی رابین و کمپانی Essential سنگ تمام گذاشته و مجموعه ای از محصولات جذاب را معرفی کردند: یک موبایل اندرویدی با طراحی منحصر به فرد، سیستم ماژولار ابتکاری برای اتصال لوازم جانبی به تلفن همراه، یک دوربین 360 درجه، و یک اسپیکر هوشمند با نمایشگر بزرگ.

سیستم عامل Ambient OS به صورت یک API برای فعالسازی خانه هوشمند عمل می کند

در کنار این محصولات، شاید سیستم عامل اسپیکر هوشمند را بتوان بزرگ ترین خبر در بین موارد فوق قلمداد کرد. Essential این سیستم را Ambient OS می نامد و می گوید هدف از ارائه آن، فعال سازی منزل از طریق درک چیدمان فیزیکی محیط، ساکنین خانه، و سرویس ها و دستگاه های موجود در آن است. منظور از «فعال سازی» این است که Ambient به منزله یک API برای تمامی فعالیت های خانه هوشمند عمل می کند و می توان هر کارکرد دیگری را بر اساس آن توسعه داد.

عملکرد محلی Ambient OS امنیت سیستم را تا حد زیادی افزایش می دهد

اگر تصور می کنید با نسخه قدرتمند و پیشرفته تری از IFTTT مواجهید، چندان اشتباه نمی کنید. البته تفاوت در اینجاست که Essential می گوید تمامی نیازهای شما را با استفاده از همین اسپیکر هوشمند یعنی Essential Home پاسخ می دهد، ضمن اینکه محرمانگی اطلاعات و امنیت داده های شما را نیز تضمین می نماید. به گفته این شرکت، Ambient OS به صورت مستقیم از طریق شبکه های محلی به کنترل دستگاه ها می پردازد و به API های کلاود نیاز ندارد؛ همچنین تا جای ممکن داده ها را به شکل محلی ذخیره خواهد ساخت.

نکته مهم دیگر در مورد Ambient OS این است که سیستم عامل مورد بحث تنها عملیات خانه هوشمند را به کاربر پیشنهاد می دهد، و انتخاب و فعال سازی هرکدام از آنها نهایتاً بر عهده خود شخص خواهد بود. در اینجا با پیش بینی نیازها و عملکرد هوشمندانه سر و کار نداریم.

از منظر طراحی، فعلاً تمام اطلاعاتی که داریم از اسکرین شات های Essential Home به دست آمده و رابط کاربری مبتنی بر صوت را نشان می دهد، ضمن اینکه یک دکمه هوم و اعلان هایی را نیز روی صفحه می بینیم تا موارد مهم روز را به کاربر یادآوری کنند.

Essential ارائه اطلاعات بیشتر را به رویداد خبری رسمی موکول ساخته که بامداد چهارشنبه برگزار خواهد شد. در حال حاضر می دانیم با سیستم عامل جدیدی برای یک دستگاه تازه روبرو هستیم، اما متمرکز ساختن کنترل تمامی دیوایس های هوشمند در منزل در قالب یک دستگاه و ایجاد تعاملات تازه با آنها، ایده ای نه چندان نو اما کارآمد به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    طراحیش خیلی قشنگه ،اگه صداشم خوب باشه و از لحاظ فرمان صوتی بتونه با الکسا و گوگل اسیستنت و کورتانا رقابت کنه ? قطعا با طراحی زیباترش و از همه مهم تر صفحه نمایشش حرف های زیادی برا گفتن داره.

مطالب پیشنهادی