ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شارژ اولین تسلا وارد شده به ایران در نمایندگی BYD؛ استقبال از توریست های سوئیسی به سبک کارمانیا

شاید تنها ارتباط بین صنعت توریسم و خودروهای برقی؛ شرایط و چهارچوب نامشخص و توام با بیم و امید آن ها در کشورمان باشد، اما شب گذشته کارمانیا به عنوان نمایندگی کمپانی BYD، در اقدامی ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

شاید تنها ارتباط بین صنعت توریسم و خودروهای برقی؛ شرایط و چهارچوب نامشخص و توام با بیم و امید آن ها در کشورمان باشد، اما شب گذشته کارمانیا به عنوان نمایندگی کمپانی BYD، در اقدامی کم نظیر در هر دو زمینه میهمان نواز ظاهر شد و بدین وسیله از ورود اولین توریست های برقی سوار به خاک ایران استقبال کرد.

ماجرا از این قرار است که یک زوج آلمانی ساکن در سوئیس به تازگی تصمیم به جهانگردی با خودرو گرفته اند و از میان تمام گزینه های موجود برای چنین ماموریت سختی، تسلا مدل S را برگزیده اند.

توریست های اروپایی در کنار نمایندگان BYD در ایران

پای تسلا مشکی رنگ این زوج در روزهای گذشته به کشورمان نیز باز شده است و جالب آنکه مشکل چندانی نیز در خصوص نبود مراکز شارژ سریع برای این توریست های شجاع پیش نیامده است.

جالب آنکه حتی سیستم اتوپایلوت این تسلا نیز در مسیر های دارای خط کشی کشورمان قابل استفاده بوده است و به نظر می رسد که برخلاف تصورهای قبلی، این سیستم می تواند حتی با وجود غیر استاندارد بودن جاده های ایران، در برخی از بزرگ راه ها مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است که تسلا حاضر در این ماجرجویی بین المللی از سری P85 D انتخاب شده و با شتاب صفر تا صد 5.6 ثانیه ای و ساختار دیفرانسیل عقب خودرو نسبتا سریعی نسبت به سایر خودروهای موجود در ایران به شمار می آید اما نسبت به سریعترین محصولات تسلا که شتابی کمتر از 3 ثانیه را ارائه می دهند حرف چندانی برای گفتن ندارد.

به هر روی مدیران کارمانیا به عنوان یکی از جدی ترین بازیگران عرضه خودروهای هیبریدی و برقی در کشور، تصمیم گرفتند تا در اقدامی بی سابقه، از این توریست های تسلا سوار در تاسیسات BYD استقبال کنند و بدین وسیله ضمن خوش آمد گویی به این زوج، اقدام آن ها در استفاده از خودرو برقی در کشورمان را نیز مورد تقدیر قرار دهند.

گفتنی است که کارمانیا قصد دارد تا مدل تمام برقی BYD E6 را به عنوان خودرو حمل و نقل عمومی برای خطوط تاکسی رانی عرضه کند اما طبیعتا چنین اقدامی نیازمند همکاری نهاد های زیر ربط برای سرمایه گذاری در خصوص تردد خودروهای برقی در کلان شهر های کشورمان خواهد بود.

همچنین در همین راستا طی روزهای آینده قرار ااست تست اتوبوس های برقی BYD نیز در شرایط آب و هوایی سخت تابستان شهر شیراز آغاز شود و امید می رود که در آینده گام های مثبتی در راستای گسترش حمل و نقل پاک از این طریق اتفاق بیافتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • m8n
    m8n | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    این بی وای دی برای تبلیغ خودش همچین حرکتی زده سواستفاده چی اشغال چینی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی