ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کد پستی 10 رقمی به زودی جایگزین آدرس اماکن کشور خواهد شد

سازمان فضایی ایران و شرکت ملی پست، تفاهم نامه ای در جهت ارائه خدمات فنی، مهندسی و مشاوره در پیاده سازی پروژه ملی GNAF امضا کردند که بر اساس آن، از فناوری های فضایی برای تأمین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

سازمان فضایی ایران و شرکت ملی پست، تفاهم نامه ای در جهت ارائه خدمات فنی، مهندسی و مشاوره در پیاده سازی پروژه ملی GNAF امضا کردند که بر اساس آن، از فناوری های فضایی برای تأمین تصاویر با تفکیک پذیری بالا و تولید و به روز رسانی نقشه های مورد نیاز شرکت پست استفاده خواهد شد.

طبق این توافق، سازمان فضایی ایران با توجه به نیاز و استانداردهای شرکت پست، تصاویر ماهواره ای با تفکیک پذیری مکانی را در اختیار شرکت پست قرار می دهد تا نقشه های جدید و به روز تهیه گردد. در نهایت طبق پروژه GNAF از این نقشه ها برای تعیین آدرس بر اساس کد پستی 10 رقمی استفاده خواهد شد.

مهندس مهری، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران می گوید بیش از 50 میلیون رکورد پستی در کشور ثبت شده که 39.5 میلیون آنها متعلق به شهرهاست و 11.5 میلیون مورد هم به روستاها اختصاص دارد. با اجرای پروژه GNAF دیگر نیازی به آدرس فیزیکی برای اعلام آدرس اماکن نیست و فقط با کد پستی 10 رقمی می توان محل مورد نظر را روی نقشه ها پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir samavati
    amir samavati | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    دستشون درد نکنه
    امیدوارم که 20سال طول نکشه

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    چه خوب

مطالب پیشنهادی