ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Iron Blade: Medieval Legends؛ قاتلین کلیکی

هر چه قدر که گیم لافت پارسال عناوین زیادی را عرضه نکرد و بیشتر به آپدیت ساخته های قدیمی خود روی آورد، امسال آن ها سنگ تمام گذاشته اند؛ با وجود اینکه همچنان به نیمه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

هر چه قدر که گیم لافت پارسال عناوین زیادی را عرضه نکرد و بیشتر به آپدیت ساخته های قدیمی خود روی آورد، امسال آن ها سنگ تمام گذاشته اند؛ با وجود اینکه همچنان به نیمه سال 2017 هم نرسیده ایم، اما مجموع بازی های این چند ماه فرانسوی ها فقط یک عدد کمتر از اپلیکیشن هایی است که در 2016 به انتشار رسانده اند.

اتفاقا یکی از بزرگترین انتقاداتی که بازیکن ها سال پیش از گیم لافت داشتند همین تعداد کم بازی ها نسبت به گذشته بود که با توجه به سیاست های جدید کمپانی، انگار آن ها می خواهند به یک بالانس مناسب بین عرضه عناوین مختلف و بروزرسانی ساخته های معروف قدیمی برسند.

اما از بین تمام بازی هایی که فرانسوی ها در پنج ماه نخست 2017 منتشر کرده اند، بیش از همه مشتاق تجربه Iron Blade: Medieval Legends بودیم. با ما و بررسی آخرین ساخته گیم لافت همراه باشید تا علت انتظارات فراوان بازیکن ها برای انجام این عنوان را متوجه شوید.

Iron Blade: Medieval Legends داستان حمله شیاطین در دوره قرون وسطی را روایت کرده و در نقش یک تمپلار باید با آن ها بجنگید.

یکی از مهمترین دلایلی که Medieval Legends بعد از معرفی به سرعت به لیست عناوین مورد انتظار دارندگان اسمارت فون ها راه یافت، گرافیک بالای آن بود. با وجود اینکه از گیم لافت همیشه به عنوان یکی از پیشروهای گرافیک موبایل یاد می شود ولی تعداد زیادی از ساخته های چند سال پیش آن ها درخشش همیشگی از دیدگاه گرافیک را نداشتند.

اما خوب Medieval Legends نشان داد که گیم لافت همچنان به هدفش که ایجاد استانداردهای جدید بوده، پایبند است. همان لحظه که وارد محیط گیم پلی می شوید، بازی با گرافیکش شما را مبهوت می کند؛ کیفیت بافت ها، مدل سازی شخصیت ها، انیمیشن ها، تنوع محیط ها و از همه مهم تر توجه به جزییات همگی در بالاترین سطح ممکن هستند.

شاید به علت تعداد زیاد منطقه ها و گستردگی خوب آن ها، تکرار بعضی از محیط ها اذیت کننده باشد اما ویژگی های مثبت بخش گرافیک به اندازه ای هستند که از این مشکل به راحتی چشم پوشی کنید. نکته مهم اینجاست که با تمام این زیبایی ها، فریم ریت بازی معمولا ثابت بوده و کم افت می کند.

نگاهی به سایه ها بیاندازید. Medieval Legends از دیدگاه گرافیک یکی از بهترین های اسمارت فون ها است و همین ویژگی کافیست تا کسانی که دیوایس قدرتمند دارند بازی را از دست ندهد.

بازی های خوب گیم لافت، همگی در کنار گرافیک به گیم پلی جذاب خود معروف هستند. Medieval Legends که از آزمون نخست با سربلندی بیرون آمد اما آیا توانسته چالش دوم را هم پشت سر بگذارد؟ با توجه به مکانیزم ها جواب این سوال به خودتان بستگی دارد ولی اگر بخواهیم کلی نگاه کنیم متاسفانه کفه ترازو به سمت «نه» سنگینی می کند.

احتمالا با دیدن اسکرین شات ها، فکر کرده اید که شما در مرحله های مختلف آزادانه چرخیده و همانند بقیه بازی های نقش آفرینی اسمارت فون ها دشمنان را می کشید. راستش را بخواهید خود ما هم ابتدا چنین دیدگاهی داشتیم ولی گیم لافت دست به ریسک بزرگی زده است.

در Medieval Legends همانند بازی Nonstop Knight، کنترلی روی شخصیت اصلی نداشته و او خودش حرکت می کند. بنابراین تنها وظیفه شما کلیک روی صفحه لمسی و جنگیدن با دشمنان است؛ با ضربه زدن به سمت راست اسمارت فون شمشیر بزنید و به واسطه قسمت چپ تلفن هوشمند خود، دفاع کنید.

بازی یک حالت گیم پلی دیگر هم دارد که در آن به رقابت با بازیکن ها می پردازید. بدین صورت که کاربرها با استفاده از کارت ها، سربازهایی در منطقه خود چیده و حالا بقیه باید به آن ها حمله کنند.

در این بین هم برای اتمام سریع مرحله ها می توانید از قدرت های قهرمان داستان استفاده کنید؛ چون بازی دارای سیستم سه ستاره [فقط ستاره ها جای خود را به اسکلت داده اند] بوده و در صورتی که بیشترین امتیاز ممکن را به دست نیاورید در پایان شانس کمتری برای دریافت آیتم های قدرتمند خواهید داشت.

ایده مکانیزم های گیم پلی Medieval Legends به هیچوجه بد نیست اما نکته مهم اینجاست که توسعه دهنده به خوبی نتوانسته از پتانسیل های عنوانش استفاده کند و بازی بیش از آنکه عنوانی نقش آفرینی باشد، اپلیکیشنی کلیکی با محدودیت های فراوان در بخش مبارزات است.

با وجود اینکه گیم لافت به کمک دفاع در برابر ضربات و قدرت های ویژه سعی کرده تا اهمیت استراتژی را در عنوانش افزایش دهد ولی بازی بیش از حد به کلیک های پیاپی وابسته بوده و شاید تنها المان های موفقیت شما در بخش مبارزات، سیستم شخصی سازی و ارتقا تجهیزات باشد.

نمایی از بخش شخصی سازی و انتخاب تجهیزات.

گیم لافت به سادگی می توانست با اضافه سازی ویژگی های متفاوت به مبارزات، نه تنها سادگی که می خواسته را حفظ کند بلکه روح جدیدی به کالبد سبک بازی های کلیکی بدمد؛ بدین معنی که ضمن ساده بودن مکانیزم ها، برای پیروزی باید با برنامه پیش بروید که اینگونه نشد.

متاسفانه این مسئله روی دشمنان بازی هم تاثیر گذاشته است. شخصیت های منفی از دیدگاه ظاهری تنوع خوبی دارند اما چون سادگی در مبارزات موجب می زند بنابراین از نگاه توانایی های فردی، تفاوت آن ها به شدت کم بوده و گاهی اوقات این احساس به شما دست می دهد که با یک شخصیت در ابعاد مختلف می جنگید.

به واسطه همین ویژگی منفی و کمبود استراتژی در نبردها، ممکن است بعد از مدتی تجربه Medieval Legends را رها کرده و از آن دست بکشید. به خصوص که سیستم پرداخت همیشه بد بازی های گیم لافت، اینجا هم درخشش زیادی داشته و برای آنکه بدون هزینه به پیروزی برسید باید خیلی تلاش کنید.

محیط ها که بی شباهت به بازی های بزرگ نقش آفرینی همانند Dragon Age نیستند، می توانند «تا حدودی» حس بودن در قرون وسطی را به بازیکن منتقل کنند.

همانگونه که بالاتر گفتیم، تنها المان موفقیت بازیکن ها را می توانیم اسلحه و لباس ها بنامیم. توسعه دهنده برای این بخش از عنوانش از ترکیب سیستم Loot با کارت ها کمک گرفته است. بدین معنی که بعد از هر مبارزه، به صورت تصادفی کارت هایی که شامل شمشیر، زره یا آیتم های ویژه می شوند به شما داده خواهد شد.

حالا با این کارت ها می توانید دو کار انجام می دهید؛ یا با آن ها خود را تجهیز کنید و یا به واسطه ترکیب شان، تجهیزاتی که دارید را قدرتمند سازید. به صورت کلی، بخش شخصی سازی و سیستم Loot بازی سرگرم کننده بوده و خودش به نوعی یک محرک برای ادامه تجربه بازی است.

اما نکته اینجاست پاداش هایی که داده می شوند، با وجود تعداد زیادشان معمولا در یک سطح هستند. ساده تر بگوییم، بازیکن لولش افزایش می یابد اما روند تغییر کارت ها هم رده با پیشرفت شما نیست. به علت آنکه برای رفتن به مرحله های بعد باید قدرت معینی داشته باشید، این مسئله خیلی اذیت کننده است.

بازی از چندین چپتر تشکیل شده که در پایان همه آن ها شاهد یک باس فایت هستید.

به عنوان نمونه توانایی ضربه شما 600 بوده و برای آنکه بتوانید به نبرد بروید، نیازمند قدرت 800 هستید. حالا باید آنقدر مرحله های پیشین یا حالت گیم پلی دوم را انجام دهید تا شاید بعد از زحمت زیاد و گاها خسته کننده به هدف تان برسید. اینکه گفتیم بازی به سیستم درون برنامه ای خود وابسته است به همینجا اشاره داشتیم.

به گونه ای که بعضی وقت ها مجبور به دیدن ویدیو یا خرید آیتم های مختلف می شوید. بیایید پیش از اتمام حرف هایمان، نگاهی به بخش صداگذاری بیاندازیم. موسیقی به خوبی با اتمسفر بازی هماهنگ است و دیالوگ هایی که هنگام جنگ می شنوید باعث شده تا مبارزات پویا تری را ببینیم.

Medieval Legends شاید عنوانی سرگرم کننده بوده و از دیدگاه صداگذاری یا گرافیک یکی از بهترین های اسمارت فون ها باشد ولی محدودیت مکانیزم های گیم پلی و سیستم پرداخت درون برنامه ای بد بازی موجب گشته تا آخرین ساخته گیم لافت به جایگاه وقعی خود نرسد.

Iron Blade: Medieval Legends RPG

Iron Blade: Medieval Legends RPG

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2223 / 2000 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza Alireza.ansarian
    Alireza Alireza.ansarian | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    سلام خسته نباشین
    تو این بازی چطوری باید کیلید های سبز رو بدست بیاری من هرکاری میکنم موفق نمیشم فصل‌ هم تموم شد هیچی بهم نداد لطفا کمکم کنید ممنون

مطالب پیشنهادی