ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین ویدئو از خودروی خودران غول اینترنت روسی منتشر شد[تماشا کنید]

بازار اتومبیل های خودران روز به روز شلوغ تر شده و کمپانی های تازه ای به معرفی محصولات خود در این حوزه پرداخته و با یکدیگر رقابت می کنند. در همین رابطه هم اخیراً غول ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

بازار اتومبیل های خودران روز به روز شلوغ تر شده و کمپانی های تازه ای به معرفی محصولات خود در این حوزه پرداخته و با یکدیگر رقابت می کنند. در همین رابطه هم اخیراً غول جستجوی اینترنتی روسیه یعنی «Yandex»، از نسخه آزمایشی و پروتوتایپ اتومبیل بدون راننده تولید شده توسط سرویس درخواست تاکسی «Yandex.Taxi» رونمایی کرده است.

«ولادیمر عیسایف» مدیر روابط عمومی Yandex.Taxi در این رابطه می گوید:«ما با استفاده از داده هایی که به صورت بی نام از کاربران سرویس Yandex.Navigator دریافت می کنیم، نحوه رانندگی اتومبیل های خود را با توجه به ترافیک، تصادفات، محدودیت سرعت و مسدود بودن جاده تغییر می دهیم.»

وی در ادامه افزود:« ما چند وقتی است که از فناوری های بینایی رایانه ای در بعضی از سرویس های خود استفاده می کنیم. این تکنولوژی ها به عنوان مثال، امکان خوانش علائم جاده ای را برای خودرو خودران فراهم می کنند.»

کمپانی مذکور در توضیح این محصول اذعان داشته که بینایی رایانه ای یاندکس ناشی از تطبیق تصاویر دریافتی با موتور جست و جو و نیز توانایی ترجمه متون در عکس هاست. این شرکت در نتیجه تلفیق پیشرفت های نرم افزاری خود و نیز توسعه اتومبیل خودران با استفاده از دیگر محصولات و سرویس ها نظیر «Yandex.Navigator» و «Yandex.Maps»، ادعا می کند خودروی مورد اشاره تماماً توسط منابع داخلی توسعه یافته و تولید شده است.

Yandex قصد دارد سخت افزار مورد نیاز خود را در آینده تولید کند

در ضمن در ویدیوی منتشر شده می توان چیپ پردازشگر گرافیکی انویدیا GTX و لیدار Velodyne را روی ماشین مشاهده کرد. بنابر گفته نماینده کمپانی سازنده، آنها هم اکنون از سخت افزارهای تولید شده به دست خود در کنار محصولات تولید شده به صورت انبوه و موجود در بازار استفاده کرده اند. با این حال شرکت مذکور در حال رایزنی با شرکای تجاری خود است تا در آینده سخت افزارهای مورد نیاز را خودش تولید کند.

لازم به اشاره است خودروی حاضر در ویدیو هنوز در خیابان های واقعی شهر مورد آزمایش قرار نگرفته اما «Yandex» مدعی شده که تا یک سال آینده عملکرد آن را در جاده های عمومی مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی