ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنل نمایشگر جدید سامسونگ، حالت تهوع را به هنگام تجربه واقعیت مجازی کاهش می دهد

سامسونگ به تازگی و در جریان رویداد Display Week 2017، از پنل نمایشگر جدیدی رونمایی کرده که به صورت اختصاصی برای هدست های واقعیت مجازی تولید شده است. این پنل 3.5 اینچی، رزولوشن 2024x2200 را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

سامسونگ به تازگی و در جریان رویداد Display Week 2017، از پنل نمایشگر جدیدی رونمایی کرده که به صورت اختصاصی برای هدست های واقعیت مجازی تولید شده است. این پنل 3.5 اینچی، رزولوشن 2024x2200 را با غلظت پیکسل بسیار بالای 858 پیکسل به ازای هر اینچ به نمایش می گذارد و در قیاس با نمایشگر هدست های آکیلس ریفت و HTC Vive، غلظت پیکسلی تا سه برابر بیشتر دارد.

گذشته از این مسئله، پنل نمایشگر کمپانی کره ای از نرخ رفرش 90 هرتز بهره می برد و روشنایی اش به 100 نیت می رسد که می تواند در قرار دادن تصویری شفاف تر در مقابل چشم کاربر و در نهایت، کسب تجربه ای بهتر از واقعیت مجازی موثر باشد. ناگفته نماند که غلظت پیکسلی بالای نمایشگر سبب می شود تا افرادی که با استفاده از هدست های واقعیت مجازی فعلی دچار حالت تهوع می شوند، احساس ناراحتی کمتری داشته باشند.

با وجود همه این ها، سامسونگ هنوز اعلام نکرده که چطور توانسته به این تعداد پیکسل به ازای هر اینچ دست پیدا کند. علاوه بر این، مشخص نیست که این پنل نمایشگر به تولیدکنندگان هدست های واقعیت مجازی فروخته خواهد شد یا اینکه کره ای ها برنامه دارند از آن در هدست های خاص خود بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    البته تاایی که من میدونم مشکل اصلی اینه که با بالا رفتن رزولوشن قدرت سخت افزاری مورد نیاز به شدت افزایش پیدا میکنه.وگرنه نمایشگر با تراکم پیکسلی بالاتر رو شارپ و ژاپن دیسپلی قبلا هم زده بودند .مشکل اصلی که باعث حالت تهوع میشه تو واقعیت مجازی اینه که تصویر یا همون صفحه نمایش با چشم ها یک فاصله ی مشخصی داره که ثابته حالا چشم ما هم برای دیدن جسم نزدیک و هم برای دیدن جسم دور و به طور کل برای دیدن هر فاصله ای صرفا باید روی مثلا فاصله ۵ سانت فوکوس کنه که این باعث سردرگمی مغز،تاری دید به علت فوکوس اشتباه و حالت تهوع میشه ،شنیدم آکیولیس داره رو این موضوع کار میکنه اما گفته به همین زودی ها به ثمر نمیرسه.ممنون

مطالب پیشنهادی