ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل آینده ای 7 تریلیون دلاری برای اتومبیل های خودران پیش بینی می کند

رقابت برای به کار گیری فناوری در خودروها و پدید آمدن اتومبیل های خودران طی یکی دو سال اخیر بسیار سرعت گرفته و استارتاپ های بسیاری در این زمینه آغاز به فعالیت کرده اند. از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

رقابت برای به کار گیری فناوری در خودروها و پدید آمدن اتومبیل های خودران طی یکی دو سال اخیر بسیار سرعت گرفته و استارتاپ های بسیاری در این زمینه آغاز به فعالیت کرده اند. از سوی دیگر، کمپانی های بزرگ خودروسازی و یا کمپانی های فعال در حوزه فناوری نیز تغییر جهتی اساسی به این سمت و سو داده اند. اما در حقیقت این شرکت ها به کدام سمت حرکت می کنند؟

اینتل معتقد است که این مسابقه بزرگ منجر به جریان درآمد سالانه 7 تریلیون دلار خواهد شد و شرکت ها برای دستیابی به این سرمایه در حال رقابت هستند.

این کمپانی معتقد است که شرکت ها اگر خود را آماده اتومبیل های خودران نکنند، باید با خطر بزرگ شکست و یا ورشکستگی کامل دست و پنجه نرم کنند. به اعتقاد اینتل، در حدود نیم میلیون نفر طی یک دهه ممکن است نجات پیدا کنند.

در پژوهش کمپانی اینتل که وضعیت بازار را از سال 2035 تا 2050 بررسی می کند، گفته شده که اتومبیل های خودران می توانند جان 585 هزار نفر را طی سال های 2035 و 2045 نجات دهند. گفته می شود که در سال 2035، درآمد این شرکت ها به مرز 800 میلیارد دلار خواهد رسید و رقم تا سال 2050 از 7 تریلیارد گذر خواهد کرد.

اینتل این اتفاق را «اقتصاد مسافر» می نامد و ارزش محصولات و سرویس های ناشی از اتومبیل های خودران را هم در آن دخیل می کند. اولین بار است که شرکت یا سازمان خاصی تلاش می کند تا فضایی که هنوز شکل نگرفته را ارزش گذاری کند.

همین کمپانی قصد دارد که طی دو سال آینده مبلغ 250 میلیون دلار را روی تکنولوژی اتومبیل های خودران صرف کند و به همین دلیل اخیرا با مبلغ 15 میلیارد دلار شرکت Mobileye را خریداری کرده است. اینتل همچنین در حال کار با شرکت نام آشنای BMW نیز هست و قصد دارند تا پایان امسال خودروهایی با این فناوری ارائه کنند.

بنابراین وقتی شرکتی به بزرگی اینتل وارد کار می شود و چنین ارزش یابی های هنگفتی ارائه می دهد، در واقع شاهد پدید آمدن یک شاخه جدیدی در حوزه فناوری هستیم که بسیاری می توانند در آن دست پیدا کنند.

با استناد به این گزارش، اتومبیل های خودران گستره وسیعی از صنایع را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد که احتمالا اولین بار در تعاملات تجاری بین شرکت ها (B2B) مورد استفاده قرار می گیرند. جای تردید نیست که ابتدا در کشورهای توسعه یافته و سپس در دیگر کشورها شاهد ظهور این فناوری هستیم.

قطار، مترو، اتوبوس ها، تاکسی ها و به طور کل همه وسایل حمل و نقل عمومی یا به طور کامل و یا در حد بسیار گسترده ای دستخوش تغییر می شوند و عمده درآمد حاصل از طریق «حمل و نقل به عنوان یک سرویس» به دست خواهد آمد.

تا سال 2050، بخش حمل و نقل به عنوان یک سرویس، درآمدی 3 تریلیون دلاری دارد که مجموع 43 درصد کل مسافران را شامل می شود. موارد مصرفی مثل خرید خودروها توسط مردم نیز 3.7 تریلیون دلار یا 53 درصد دیگر را پدید می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    مهم نیته همه اینا درست میشه

مطالب پیشنهادی