ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این جعبه با قرار دادن قطعات پی سی در مایعی جوشان، آنها را خنک نگه می دارد

اگر به دنبال راهی عالی برای خنگ نگه داشتن کامپیوتر قدرتمندتان هستید، برای شما پیشنهاد عجیبی داریم؛ می توانید قطعات دستگاه را در نوعی مایع مرموز قرار دهید تا دیگر هیچوقت نگران داغی بیش از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

اگر به دنبال راهی عالی برای خنگ نگه داشتن کامپیوتر قدرتمندتان هستید، برای شما پیشنهاد عجیبی داریم؛ می توانید قطعات دستگاه را در نوعی مایع مرموز قرار دهید تا دیگر هیچوقت نگران داغی بیش از حد دستگاه به هنگام رندر یا گیمینگ نباشید.

کمپانی Allied Control اخیراً دمویی از سیستم Immersion Cooling خود را در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان به نمایش درآورده که عجیب و در عین حال بسیار جالب به نظر می رسد. این کمپانی 10 کارت گرافیک جیفورس GTX 1070 را از فن های خنک کننده شان جدا کرده و به همراه دو مادربورد Intel Xeon در جعبه ای کوچک قرار داده و سپس جعبه را با مایعی به نام Novex from 3M پر کرده است.

نتیجه نهایی، جعبه ای است که به لطف سیستم خنک کننده دو مرحله ای که به مایع Novec اتکا دارد، دیگر از داغی بیش از حد به مرز انفجار نمی رسد. این مایع، با جوشیدن در دمای 61 درجه سلسیوس، حرارت را تبدیل به بخار می کند و سپس دستگاه تقطیری در بالای جعبه، این بخار را یکبار دیگر به حالت مایع در می آورد.

طراحان این سیستم می گویند که حتی اگر دست تان را وارد این مایع بکنید، مشکلی نخواهید داشت؛ چرا که مایع Novec نارسانا است و به خاطر قطعات الکتریکی داخل آن، دچار برق گرفتگی نمی شوید. با این همه، شاید دلتان نخواهد چنین کاری انجام دهید، چون حتی از تصاویر هم می توان تشخیص داد که جعبه مورد اشاره و مایع داخل آن بسیار داغ است. در نهایت نباید انتظار داشته باشید که قادر به استفاده از این سیستم در منزل باشید، زیرا سیستم Immersion Cooling فعلاً در دیتاسنتری در کشور گرجستان مورد استفاده قرار گرفته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Salmani
    Mohammad Salmani | ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

    مطلب خوبی بود ولی آخرش رو خراب کردید. عزیز من این مایع جوشان دماش اصلا بالا نیست. یه چی مثل نیتروژن مایع. اگه دستتو بکنی توش دستت یخ میزنه نه اینکه بسوزه

  • moein
    moein | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    عجب فکری بکری...کاش زودتر عمومی بشه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    از اون سیستماس که بازی هارو رو ده هزار فریم اجرا میکنه

مطالب پیشنهادی