ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه کیمن GT4 در راه است؛ مشخصات احتمالی جذاب ترین کوپه ارزان قیمت پورشه

چندی است که نمایندگان فروش پورشه به طور ویژه به پورشه کیمن GT4 RS و موتور تخت شش سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی آن اشاره می کنند و بازاریابی برای این محصول ویژه را آغاز کرده اند. ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

چندی است که نمایندگان فروش پورشه به طور ویژه به پورشه کیمن GT4 RS و موتور تخت شش سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی آن اشاره می کنند و بازاریابی برای این محصول ویژه را آغاز کرده اند.

تاکنون شایعات فراوانی پیرامون این خودرو پخش شده و پورشه کم و بیش تولید این محصول با پسوند RS که پسوند متعلق به خودروهای توان بالای مسابقه محسوب می شود را تکذیب کرده است ولی با توجه به تست نمونه اولیه کیمن GT4 در پیست نوربرگ رینگ آلمان هنوز هم بازار شایعات داغ است و فرصت برای تفسیر و اظهار نظر وجود دارد.

خودرو مورد تست احتمالا یک نمونه اولیه و آزمایشی از کیمن GT4 است که این روزها مراحل توسعه  سیستم تعلیق و فنربندی را سپری می کند.

نکته جالب در تصاویر منتشر شده، قراردادن یک لبه محافظ و ضربه گیر در حاشیه گلگیرهای خودرو در حال تست است که احتمالا حسگرهای مربوط به اندازه گیری شرایط چرخ ها را در پیچ ها در خود جای داده است. وجود این حسگرها به مهندسان کمک می کند تا تحلیل دقیقی از فشار وارده به هر چرخ در شرایط متفاوت رانندگی داشته باشند.

در اخرین اظهار نظر رئیس بخش GT پورشه یعنی آقای اندرس پرینینگر مشخص شد که پورشه کیمن GT4 از نسخه بازتنظیم شده موتور ۴ لیتری تنفس طبیعی پورشه GT3 913 استفاده خواهد کرد.

علت به کار بردن واژه بازتنظیم، کاهش قدرت موتور پورشه GT3 911 است چراکه قدرت اصلی این موتور در محدوده ۵۰۰  اسب ‌بخار قرار می گیرد ولی احتمالا قدرت موتور در مدل پایه کیمن 718  از حدود ۴۰۰ اسب بخار فراتر نخواهد رفت.

البته هنوز کاملا مشخص نیست که این مدل از کیمن با پسوند RS به دست مشتریان خواهد رسید و یا پورشه قصد دارد از کد دیگری برای آن استفاده کند، اما به هرحال آنچه مسلم است اینکه این مدل می تواند به عنوان برگ زرین دیگری در تاریخ پورشه مطرح شود.

هرچند محصولات پورشه به طور کلی خودروهای ارزان قیمتی نیستند اما با توجه به فلسفه تولید مدل های باکستر و کیمن و قیمت مدل های اسپرت 911 GT3 به نظر می رسد که کیمن GT4 بتواند در سطح قیمتی پایین تری عرضه شود و با خودروهای اسپرت جذابی نظیر ب ام و M2 رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی