ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند اولین کشور دنیا خواهد بود که انرژی سبز را در بنادر خود به کار می گیرد

در شرایطی که آمریکایی ها با تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از معاهده تغییرات اقلیمی پاریس کنار می آیند، هندی ها تلاش های دولت خود برای ترویج انرژی سبز را جشن می گیرند. چندی پیش مقامات رسمی هند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

در شرایطی که آمریکایی ها با تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از معاهده تغییرات اقلیمی پاریس کنار می آیند، هندی ها تلاش های دولت خود برای ترویج انرژی سبز را جشن می گیرند. چندی پیش مقامات رسمی هند اعلام کردند که تمامی 12 بندر مهم این کشور به استفاده از منابع تجدید پذیر روی خواهند آورد.

بدین ترتیب هند به نخستین کشور دنیا تبدیل می شود که از انرژی الکتریکی بدست آمده از نیروگاه های بادی و خورشیدی در بنادر استفاده می کند. به گزارش اکونومیک تایمز، در راستای تحقق این هدف دولت هند تا پایان سال 2019 تمامی بنادر مهم خود را به نیروگاه های خورشیدی و بادی برای حصول 200 مگاوات انرژی مجهز خواهد کرد. تقریبا 75 درصد این انرژی تولیدی از پنل های خورشیدی حاصل می شود و تأمین مابقی انرژی به دوش توربین های بادی خواهد بود.

هند به نخستین کشور دنیا تبدیل می شود که از انرژی الکتریکی نیروگاه های بادی و خورشیدی در بنادر استفاده می کند

مقامات رسمی هند معتقدند که در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، طی سال های آینده ظرفیت تولید انرژی می تواند به 500 مگاوات نیز افزایش بیابد. یکی از مقامات در این باره می گوید: «این پروژه های انرژی تجدید پذیر می توانند به کاهش انتشار گاز کربن و بهبود محیط طبیعی اطراف بنادر کمک کنند».

البته مسلم است که این پروژه برای دولت هند کم هزینه نخواهد بود. پیش بینی های اولیه از هزینه 77.6 میلیون دلاری این پروژه حکایت می کنند. البته لازم به ذکر است که دولت هند در به انجام رساندن این پروژه از تجربیات خود در پروژه Green Port نیز استفاده می کند که اوایل سال گذشته آن را آغاز نمود.

پروژه مذکور با هدف کاهش هزینه های خرید انرژی از سایر کشورها و کاهش انتشار گاز کربن آغاز گردیده و دولت هند را به آن وا داشته که سهم انرژی های تجدید پذیر در برنامه کلی مصرف انرژی این کشور را افزایش بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • bahadorpc
    bahadorpc | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

    هند بیشتر از اونکه فکرش رو بکنید در حال پیشرفته! قول میدم تا 10-15 سال آینده از لحاظ تکنولوژی به یکی از کشورهای مهم آسیا تبدیل میشه.

  • Masoud B
    Masoud B | ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

    کنوانسون دریایی marpol
    marine pollution که در سال ۱۹۷۳ در سازمان جهانی UN به تصویب رسید به گستردگی شامل موارد محیط زیستی الخصوص در دریا شد که در سال 2009 مورد آلودگی هوایی به بندهای کنوانسون اضافه و لازم الجرا گردید
    اکنون هند از جمله کشورهایی قرار خواهد گرفت که کشتی های مورد تردد به بنادر اونها هم نباید نیتروژن پرواکسید و سولفورإراکسید بیشترر از حد مجاز سوزانده بشه
    این یعنی یه گام بسیار بلند به جلو که هند رو جزو معدود کشورهای اجرایی کردن این قوانین میکنه با توجه به اینکه الان هند بعد از چین بزرگترین قطب بنادر در دنیا رو در اختیار داره

  • amir
    amir | ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

    بدوید بیرون به بهونه تولید برق و.... بگید انرژی هسته ای حق مسلم ماست!!

  • barana
    barana | ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

    افرین به هند.. هند هم داره پیشرفت میکنه...ولی ایران کجاست..

    • sahand shabanloei
      sahand shabanloei | ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

      ایران ؟!
      حتما رفته گل بچینه ??

مطالب پیشنهادی